Parijs! Wie is er gaan overnachten? Tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Parijs! Wie is er gaan overnachten? Tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 15:35

Hoi allemaal,

al jaren wilt mijn echtgenoot eens in Parijs geraken, omdat wij beide houden van de sfeer en de cultuur ginds.

Ik ben er zelf 8 jaar geleden geweest en zou ook héél graag eens de route afleggen die ik toen gedaan heb en net dat ietsje meer van Parijs proeven.

18 juli zijn wij 2 jaar getrouwd en ik zou op zondag 17 juli willen aankomen in Parijs en op 19 juli terug richting huis willen vertrekken. Dus dan hebben we 2 mooie dagen Parijs!

Aangezien we bezig zijn met een huis te kopen kan er helaas geen langere trip vanaf...

Ik doe dit helemaal achter zijn rug, hij weet gewoon van niks :D Heerlijk gewoon!

Maar nu mijn vraag! Waar kan je mooi, romantisch, gezellig overnachten, zodat alles te voet te doen is?

Wat is daar duur, wat niet? We zouden met onze eigen auto gaan.

Wie kan er eetgelegenheden aanbevelen, of dingen die we ECHT gezien moeten hebben?

SHOOT :D

Ik wil er een PRACHTIGE 2de huwelijksverjaardag van maken <3

cijsalover

Re: Parijs! Wie is er gaan overnachten? Tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:42

Wat super leuk! Ben er zelf nog nooit geweest, dus ik heb geen tips voor je. Lees wel even mee! :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:46

Super leuk :) Ben er zelf vorig weekend geweest! Wij hadden een aanbieding gevonden voor 3 nachten 70e per persoon, hotel Suite Home Paris. Net buiten het centrum. Was goed te bereiken met de metro lijn 5 :D .
Wij wouden veel gaan wandelen, maar kwamen er achter dat het allemaal toch wel erg ver uit elkaar ligt. En dat de metro toch wel ideaal is!
Iets wat je zeker moet doen is 's avonds langs de Seine lopen, ongeveer ter hoogte van de Notre Dam, romantisch! :D Verder zeker even boven op de Eiffeltoren staan....uiteraard :D

En wij waren met de Thalys, 130e retour :) Dus totaal 200 euro pp uitgegeven voor reis+overnachting.
Benzinegeld woog daar niet tegenop vanuit Groningen...plus dat vriendje nog geen rijbewijs heeft en ik dan dus alleen moest rijden, niet zo'n zin in.
Laatst bijgewerkt door Talisa op 27-02-11 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:46

via easytobook.com kan je hele leuke hotels vinden!
Ik weet niet hoe duur het is met de auto maar de thalys kost iets van 100 euro per persoon retour (heb geen idee of je daarvoor heen en weer kan rijden naar parijs)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:46

www.weekendjeweg.nl parijs is een stad naar mijn hart! daar heb ik mijn hotel geboekt :) was 200 euro kwijt voor 2 nachten inc onbijt! 4* hotel! helemaal niet duur!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:53

LZP --> BEU

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:54

Ik ben pas geweest en heb toen gelogeerd in Hotel Concorde Montparnasse. 4 Sterren, prachtig hotel, goede service en heerlijk ontbijt. Ik geloof dat ik 150 euro pp kwijt was. Metrostation Gaite vlakbij!
Te voet ben je wel lang bezig, maar je kunt super goedkoop de metro pakken overal naartoe. Dingen die wel aan te raden zijn, zijn de trekpleisters als de Eiffeltoren, Dome des Invalides, Notre Dame, Sacré Coeur, Louvre, Musée D'orsay, Champs Elysées, Arc de Triomph, Pere Lachaise, Orangerie. Het mooiste vond ik persoonlijk het Musée D'orsay. Echt alle grote impressionisten hangen daar. En in de Orangerie hangt een grote Monet-collectie, die ik natuurlijk net niet gezien heb, omdat ze toen een Monet-expositie elders hadden.
Om de echte sfeer te proeven moet je naar Montmartre, daar heb je leuke kroegetjes en portettekenaars. Echt heel leuk! Als je nog iets wil weten hoor ik het wel, ik ga gemiddeld 1 a 2 x per jaar!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:56

weekendjeweg.nl heeft vaak leuke aanbiedingen :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:58

Nou moet ik even zoeken, maar ik heb met de hele familie een keertje midden op de Montmartre in een hotel geslapen.
Auto kon op eigen terrein in de garage (wel fijn ivm met diefstal en inbraak) en je kon lopend naar de Sacre Coeur.
Verder was de metro binnen loopafstand, en van daaruit kon je heel Parijs doen.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:59

Ik heb op een camping gestaan met de kinderen niet duur, bus verbinding naar het centrum en daar gewoon met de metro overal heen. Moet even opzoeken hoe die camping ook alweer heet want je kan er ook caravans ben een soort van huisjes achtig
huren

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:00

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:04

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:45

st lazare is mooi centraal en naast een metro, zat hotels daar te vinden :j