Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 14:36

Ik en mijn vriend gaan 5 dagen naar Berlijn in juni.
Hebben jullie tips voor wat we echt moeten zien? We vinden het wel leuk om bezienswaardigheden te zien maar zijn geen type mensen die museum in museum uit gaan.

En we gaan met de auto en kunnen bij het hotel parkeren.
Is het goed te doen om met het openbaar vervoer te reizen in de stad?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:39

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:44

Het museum "Story of Berlin"is echt een aanrader. Het is wel een museum maar wel behoorlijk interactief en indrukwekkend. http://www.story-of-berlin.de/de/ausstellung
En anders, ga lekker een dagje winkelen, super leuke winkels daar en een leuke sfeer (vond de Nike winkel daar geweldig! Leek wel een museum). Ook kan je natuurlijk een dagje dierentuin doen daar... die is ook leuk!

Ik studeer Duits en ga in Mei ook weer naar Berlijn (vanuit de studie georganiseerd). Ben voor 3/4 jaar terug in Berlijn geweest en ben echt verliefd geworden op die stad.
Laatst bijgewerkt door Silletje op 27-02-11 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Silletje

Re: Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:45

Oja een rondvaart maken is ook erg leuk.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 14:57

Karin schreef:
Kijk hier eens, recent topic over Berlijn: [BEU] Berlijn

OV in de stad is zeer goed en efficiënt, zeker de U-Bahn en de S-Bahn.

Kijk ook hier eens: http://berlijn-blog.nl/openbaar-vervoer/

Die site is erg handig zeg. Dankjewel voor de tip.

Weet je misschien of we beter een kaart kunnen kopen voor een paar dagen of gewoon losse kaartje of dagkaarten?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:59

Dat ligt er puur aan hoeveel je er gebruik van maakt. ;) Wij zaten eerst ook aan zo'n kaart te denken maar dat is er niet van gekomen, uiteindelijk hebben we praktisch alles gelopen, zijn zo'n 6 keer op het bahnhof geweest (is het ook mooi weer voor natuurlijk hartje zomer), achteraf waren losse kaartjes voor ons voordeliger. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:00

Idd handiger om dat per dag te bekijken. Volgens mij heb ik twee keer een dagkaart gehad en verder losse kaartjes.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 15:04

Silletje schreef:
Het museum "Story of Berlin"is echt een aanrader. Het is wel een museum maar wel behoorlijk interactief en indrukwekkend. http://www.story-of-berlin.de/de/ausstellung
En anders, ga lekker een dagje winkelen, super leuke winkels daar en een leuke sfeer (vond de Nike winkel daar geweldig! Leek wel een museum). Ook kan je natuurlijk een dagje dierentuin doen daar... die is ook leuk!

Ik studeer Duits en ga in Mei ook weer naar Berlijn (vanuit de studie georganiseerd). Ben voor 3/4 jaar terug in Berlijn geweest en ben echt verliefd geworden op die stad.

Museum lijkt me wel interessant. En winkelen gaan we sowieso doen :D Had gelezen dat ze ook veel leuke markten en tweedehandswinkels hebben. Lijkt me ook leuk om een keer naar toe te gaan.
We zitten vlakbij de kurfurtsendamm met het hotel en had gelezen dat daar veel leuke winkelstraten zitten. En een groot warenhuis.
Dagje dierentuin staat ook op ons lijstje.

Niet verkeerd zeg vanuit school!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:10

Ik heb normaal gesproken ook niet zoveel geduld voor musea, maar ik heb er in Berlijn twee gezien (niet op dezelfde dag) en ik raakte er niet uitgekeken. Zowel The Story of Berlin als het Mauermuseum maakten veel indruk op mij. Daar ben je echt niet met een uurtje klaar. Ook bij Topographie des Terrors (tijdelijk een buitenexpositie) heb ik veel tijd doorgebracht.

Moet zeker nog een keer terug, ik had het DDR-museum en het Museum für Kommunikation ook nog op mijn lijstje staan, maar daar kwam ik niet eens aan toe. Doe ik meteen de Mauerweg. ;)

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:12

Als je dan toch aan de Ku'damm zit heb je daar direct in de buurt de KaDeWe, Niketown, Pumastore en de Gedächtniskirche, vanuit daar kun je weer recht oversteken naar de Zoo.
Geweldige stad, ga graag nog een keer :)

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:13

Het historisch museum is ook een aanrader en natuurlijk het Holocaust Mahnmal!
Holocaust Mahnmal is vooral s'avonds als het donker is heel indrukwekkend.
Ik ben vorig jaar ook in Berlijn geweest met school, Berlijn is een mooie stad :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:29

Een rondrit per bus in de ambassadewijk is ook een aanrader.
Wat een panden staan daar!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:09

Ik ben net terug uit Berlijn, ik ben bijna een week geweest.

Hou je van kunst en uitgaan? Wat zoek je een beetje? Ik heb de stad aardig leren kennen en ben op veel leuke en originele plekken geweest.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:43

Aangezien er al een recent topic over Berlijn is en daar deze vragen ook ingesteld mogen worden wil ik je graag naar het andere topic verwijzen: [BEU] Berlijn

Hier een slotje.