Frankrijk: (strand)vakantietips gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Frankrijk: (strand)vakantietips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:46

Hallo!

Mijn vriend en ik (25 en 21) willen deze zomer graag op vakantie naar Frankrijk en dan wel aan de Middellandse Zee. Daarom ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die tips hebben wat betreft plaatsen en accomodaties (hotel of appartement).
Onze wensen zijn:

- Niet verder dan 1 km van het strand;
- Buitenzwembad bij de accomodatie;
- Er moet wat te doen zijn in de buurt, bijvoorbeeld een leuke stad.

Ik ben benieuwd!

Mintgroen

Re: Frankrijk: (strand)vakantietips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:58

Hmm.. Ik ben in Normandië geweest en daar heb je wel wat leuke strandjes en dorpjes en stadjes enzo :) Alleen heeft daar ook wel heel veel met de Tweede Wereldoorlog te maken.. Weet niet of je dat interessant vindt?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:51

Als je wat meer zekerheid wil hebben voor goed weer, dan zou je naar Frejus kunnen gaan. Dat is een leuk stadje met oude Romeinse resten en veel restaurantjes.
Van daar uit kun je ook gemakkelijk naar Nice, Monaco, St. Jean Cap Ferrat. Dus genoeg leuke uitstapjes te doen daar.

Accomodaties daar ken ik niet, want wij zaten op een paar uurtjes afstand van Frejus op een camping. Je kunt bij Frejus zo de zee in, dus een zwembad heb je niet nodig :)

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:14

Ik ben vorig jaar naar Camping Le Mas geweest, in La couronne. Heel vlak bij martigue en ook dicht bij Marseille. Strand ligt aan de camping, op de camping een buitenzwembad. Ook ligt er het dorpje: Les Baux de Provence, het is een oud stadje met overblijfselen van een kasteel, (kun je bezoeken) en een paar leuke winkeltjes erbij. Ik vond het heel leuk toen, en mijn ouders ook! dit is de site: http://www.camping-le-mas.com/nl/

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 17:52

Dank voor alle tips!

De vakantie is inmiddels geboekt; het is Argèles sur Mer geworden (wel buiten het centrum) :) Ben benieuwd!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:08

Argeles sur mer ben ik afgelopen zomer ook heen geweest met mn vriend. Echt heerlijke vakantie gehad, dus ik wens jullie alvast heel veel plezier daar!