Leuke vakantiebestemming vriendinnen (20-22j)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Leuke vakantiebestemming vriendinnen (20-22j)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:47

Hallo!
Ik heb met mijn vriendinnen het plan opgevat dit jaar samen op vakantie te gaan. Nu is echter de vraag, waarheen? :D We zien een strandvakantie allemaal wel zitten, maar dan wel in combinatie met een beetje cultuur. Uitgaan vinden we ook leuk, maar niet tussen de 16jarigen. Lloret de Mar oid is dus niet de bedoeling. We zijn met 5 meiden, allemaal tussen de 20-22. Wat zijn leuke bestemmingen? Zon, strand, uitgaan en cultuur, en dan nog een beetje betaalbaar :D We hebben trouwens allemaal een rijbewijs, dus met de auto zou evt. ook kunnen. Ik hoor graag ervaringen!
Groetjes!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:51

Ik ga samen met een vriendin naar Bulgarije deze zomer :) We zijn dan allebei 20.
Wij gaan eigenlijk met dezelfde bedoeling als jullie; een beetje uitgaan, cultuur bekijken en natuurlijk lekker aan het strand zitten! In Bulgarije zijn veel kerken/steden e.d. die op de werelderfgoedlijst staan en de natuur is ook mooi.
Voor 8 dagen all in waren wij 427 euro pp kwijt in het hoogseizoen. Mocht je de naam van het hotel + de site waar ik geboekt heb willen weten, stuur gerust een pb'tje :)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:09

Misschien is Argeles sur mer wat voor jullie. Ben er afgelopen zomer 2 weken geweest en vond t heerlijk daar. Erg mooi groot strand, goed onderhouden...had ook een of andere onderscheiding/prijs. Je kan er uitgaan (volgens mij worden er via jongerenreisbureaus ook reizen naartoe georganiseerd) maar je word niet dood gegooid met clubs zoals bijvoorbeeld in lloret of chersonissos. In het centrum/boulevard zelf kun je lekker rondslenteren, winkeltje kijken, drankje drinken, hapje eten en er zijn genoeg restaurants waar je heelijk kan eten voor n normale prijs. Er is genoeg te doen in de omgeving, denk aan kajaken op de zee(erg leuk!) begeleide wandeling in de omgeving, bezoekjes aan kastelen, paardrijden en noem maar op.
Wij zijn er ook met de auto heen geweest en hadden een klein appartemetje geboekt op loop afstand van strand en centrum en niet eens duur. Verder zijn er ook veel campings, maar daar kreeg ik n beetje hutjemutje gevoel bij als ik het aan de buitenkant zo zag.

Als je wat meer cultuur erbij wil, maar toch n strandvakantie wil houden, dan kan ik je Kreta aanraden. En dan niet meteen aan de kust, maar een stukje ervan af. Voor 2 jaar terug heb ik stage gelopen daar en ik zat daar in de buurt van zo'n leuk dorpje. Misschien is dat wat voor jullie? Ik zat niet in het dorpje zelf, maar een beetje meer afgelegen aan de rand van een berg. Als je een auto of scooter huurt kan je makkelijk naar het strand (had een scooter hehuurd en strand was zo'n halfuurtje rijden) of naar chersonissos, wat echt heel goed uitgaan is. Het dorpje heet Avdou en weet niet of je daar iets kan boeken, maar met wat speurwerk op t www moet daar achter te komen zijn. Verder is er in de omgeving ook wel genoeg te doen. Natuurlijk Chersonnisos, overdag ook leuk om eens rond te slenteren. Heel veel leuke kleine kerkjes die overal tevoorschijn komen als je over t eiland rijd. I heb daar oa n kerkje bezocht wat al meer dan 1000 jaar oud was en met nog originele muurschilderingen, maar ook een kerkje in een grot, zo apart om te zien. Verder heb je lassithi plateau met de grot van zeus vlakbij, ook leuk om te bezoeken(wel n eindje rijden)
Omdat ik er 1 maand stage had en maar 1 dag pw vrij had heb ik verder niet heel veel dingen bezocht of gedaan, maar savonds in het dorpje zelf lekker eten en raki drinken zorgt ook voor genoeg gezelligheid en de bewoners zijn erg vriendelijk.

Zo, nou, tot zover mijn tips:P

Spruit

Re: Leuke vakantiebestemming vriendinnen (20-22j)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:57

Bedankt voor de tips! Wij zaten ook al te denken in de richting van een Grieks eiland. Leek ons wel erg mooi en zo te lezen is dat het ook. Argeles sur mer klinkt ook goed, zal het eens opzoeken. Bulgarije is wel goedkoop voor wat je krijgt, maar is daar qua cultuur wel echt wat te beleven? En niet veel criminaliteit?
Ik zat net even de ryanair bestemmingen te bekijken, Porto leek mij ook leuk. Iemand ooit in Porto/omgeving geweest?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 01:03

Hoi, we zitten niet in of bij Porto, maar wél 100 km. onder Lissabon, vlakbij het strand/oceaan.

Is dit iets? Kijk maar eventjes in m'n onderschrift.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 17:06

Het ziet er prachtig uit, maar is er wel iets te doen qua uitgaan? Dat is namelijk ook wel belangrijk voor ons, dat er wat gezelligheid is op loopafstand!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:14

Hoi LETS, op loopafstand niet. Het is aan te raden om een auto te huren.
Maar.... dan heb je ook alles wat je wilt! En zelfs Lissabon, wat ik je absoluut aan kan bevelen, is dan gemakkelijk te doen. Behalve Lissabon, wat natuurlijk een gigantische metropool is... zijn er heel veel stadjes rondom ons heen en b.v. Santiago is supergezellig!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:29

Het klinkt erg leuk, alleen het huren van een auto staat ons toch wel wat tegen. We zitten liever wat dichterbij uitgaansgelegenheden. Maar toch bedankt voor de info!