Galapagos of Canada?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waar zouden jullie liever heen willen

Canada
11 (39%)
Galapagos Eilanden
17 (60%)

Totaal aantal stemmen: 28

nowornever

Galapagos of Canada?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 19:32

Hallo Bokkers,

Wij willen volgend jaar een mooie reis maken, waar we wat meer geld dan normaal in willen steken. Nu zijn wij beide helemaal gek van walvissen en alles wat er mee te maken heeft. Daarom staat Canada bij ons beide heel hoog aan ons lijstje om daar heen te gaan, maar ik heb altijd gezegd ik wil ook zo graag een keer naar de Galapagos Eilanden. Maar ik kreeg tot van de week mijn vent nooit overtuigd van de Galapagos Eilanden, nu heeft hij van de week een programma gezien over die eilanden en wil niks liever dan daar heen. Maar nu zit ik dus met een dilemma waar gaan we volgend jaar heen. Zijn jullie wel is op de Galapagos Eilanden geweest en was het echt zo extreem bijzonder, dat het nog mooier is dan walvissen kijken in Canada? Of zijn jullie wel is in Canada geweest?

Zidore

Re: Galapagos of Canada?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:36

Canada kan altijd nog, vrees dat galapagos ooit een keer 'dicht' gaat..

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:36

CANADA!!!!

100% zeker :)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:38

Zidore schreef:
Canada kan altijd nog, vrees dat galapagos ooit een keer 'dicht' gaat..

:j Exact mijn redenatie. .... heb ik dus ook voor gestemd.....
Nu zelf ooit nog daar geraken ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:58

De Galapagos eilanden zijn werkelijk adembenemend!!
Maar hou er heel hard rekening mee dat het ontzettend duur is.
Je stapt namelijk op het vliegtuig naar de eilanden toe (varen is te ver) en dan ga je op een klein cruiseschip. Daarmee vaar je ongeveer 5 dagen. De kosten gaan vanaf 1500,- pp. Dat is dus enkel de cruise en niet de reis zelf, dus die kosten komen er nog bij.
Het is duur, maar werkelijk vreselijk mooi. En net wat de anderen zeggen, Canada kan altijd nog, maar de Galapagos niet meer, er liggen steeds plannen klaar om het toerisme te stoppen omdat het zo kwetsbaar is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:00

Het lijkt me allebei mooi, maar Canada is mijn persoonlijke favoriet.

Ik zou gewoon beide reizen eens 'plannen' en kijken welke in je budget past.

Ik denk dat jullie een onvergetelijke vakantie gaan beleven. :j

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 21:19

Storm: Dat Galapagos prijzig dat wist ik, maar dat heb ik er zeker voor over. Als we daar voor kiezen, zal Canada zeker op mijn verlanglijstje blijven staan en gaan we daar zeker nog een keer naar toe.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:23

Mijn zus is op de Galapagos eilanden geweest. Zij hebben echter een reis naar Ecuador geboekt en pas daar de reis daarheen geboekt. Dat schijnt aanzienlijk in de kosten te schelen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:36

Needje schreef:
Mijn zus is op de Galapagos eilanden geweest. Zij hebben echter een reis naar Ecuador geboekt en pas daar de reis daarheen geboekt. Dat schijnt aanzienlijk in de kosten te schelen.

Dat is idd zeker waar.
Vriendin van mij zat 6 maanden op stage in ecuador en zij is toch zeker voor 500 euro all in op de eilanden geraakt.

En ik denk ook dat ecuador en de galapagos eilanden de beste keuze is!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:41

Ik zou zelf voor Canada gaan, maar daar ben ik dan ook geweest, op de Galapagos Eilanden niet.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:32

Ik denk wel dat een vakantie naar galapagos 2x zo duur uit kan vallen als naar Canada, maar als budget geen probleem is dan zou ik 100% voor Galapagos kiezen.

Alleen al deze foto's http://www.google.nl/images?q=galapagos ... 19&bih=671 doen mij overhalen

Canada kan echt altijd nog.

Snap wel dat er mensen zijn die voor Canada stemmen (omdat ze daar bijv. geweest zijn) maar juist omdat niet iedereen op Galapagos is geweest is dat een meer bijzondere bestemming imo.

Afbeelding dit als vakantiefoto.. spreekt mij ook íets meer aan ;) (dan de zoveelste niagra waterval foto dan, alhoewel dat ook bijzonder natuurgeweld is ;) )

Succes met je keuze en ik ben benieuwd wat je gaat kiezen.

(deze dan ook nog er bij hé!) Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:13

Afbeelding

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:16

need we say more? ;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 19:13

Gaaf he die foto`s, maar we hebben min of meer een keuze gemaakt voor de Galapagos, maar er zit nog een stemmetje op mijn schouder en die roept nog steeds Canada. Maar mijn man heeft beloofd dat het geen 10 jaren plan wordt voor we alsnog naar Canada gaan. Ik ben nu aan het kijken naar alle eilandjes wat er te zien is en wat we heel graag willen zien en vandaar uit gaan we kijken welke cruise we gaan maken. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:18

Dat is een onmogelijke keuze :D

Canada is geweldig. Al moet ik er wel bij zeggen dat wij bij het whalewatching dus GEEN whales gezien hebben.

Galapagos lijkt mij ook fantastisch. Ik denk dat Canada altijd nog een keer kan. Persoonlijk zou ik dan voor Galapagos kiezen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:50

Heb net even snel gekeken bij de google afbeeldingen, maar zou zeker voor de galapagos eilanden gaan! Wat ziet dat er geweldig mooi uit! *gaat straks aan mama voorstellen :o *

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:33

Reken je er wel op dat een ticket naar Ecuador al meer dan 1000 euro kost en een tripje naar de eilanden ben je ook makkelijk 1000 euro aan kwijt. Dat is dus al 2000e p.p. en ik neem aan dat je ook nog wel wat langer in Ecuador wil blijven? of er iets van wil zien?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:34

Needje schreef:

Niet echt enkel galapagos is meestal 3000-3200 euro met ecuador ben je duurder uit niet veel maar wel duurder

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:08

als je alle tijd v/d wereld hebt (en daar id stage loopt of student bent oid) dan kun je alle tijd nemen om een trip naar de eilanden te boeken. dan kun je idd wel goedkoper uit zijn.
maar als je vanaf NL daar naar toe wil en je hebt maar bijv. 2 weken vakantie
dan ben je gewoon een hele grote smak geld kwijt

canada zit je voor 300 euro met arkefly zag ik laatst.. ja 300 of 3000 dat is een wereld van verschil

beetje appels met peren vergelijken eigenlijk!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:07

De reis die we wilde maken naar Canada was ook niet goedkoop maar dat kwam door onze eisen wat we wilde zien. En dan wilde we ook een paar dagen Alaska aanplakken. Maar wij zijn echte spaarmensen maar als we iets moois willen hebben we daar wel geld voorover. Maar ik heb een budget van 10.000 euro in gedachte en alles wat minder wordt is meegenomen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:06

Nou super, dan kom je zeker ver in Ecuador en Galapagos en alles wat je daar nog kunt zien. Ook andere landen er omheen zou je evt. aan kunnen doen (peru, bolivia etc.) supermooi! Maar Canada en Alaska ook supermooi. Beide mooi natuurgeweld ;)
Jeetje ik vind je keuze ook moeilijk, Canada staat ook op m'n verlanglijstje, maar Galapagos staat daar wel een hoop plaatsen boven hoor! ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:36

Ik vraag me altijd af waarom iemand perse naar Galapagos wil...wat verwacht je daar en wat wil je graag zien. Ik weet precies wat ik daar moet verwachten en wat ik daar KAN zien en dat is mij al dat geld niet waard een reis Eucador met paar dagen Galapagos kost vaak rond de 4000-47000 euro excl kosten alla annuleringsverzekering, reisverzekering. Voordat dat geld weet ik wel heel veel andere landen die ik wil bezoeken.

IIg moet je rekening houden met het feit dat je flink zeeziek kan worden dat was voor mij al een keuze om niet te gaan. Tevens vind ik die eilandjes niet zo bijzonders maar dat is mijn keuze.

Canada staat niet op mijn lijst lijkt me mooi maar gewoon...die moutains hebbie ook in Nepal, Frankrijk,Bolivia
Maar goed we zijn allemaal verschillend :D