visum vraag (china!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

visum vraag (china!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:23

hee iedereen,

Ik wil graag voor een langere tijd naar china om te reizen, en ik ga bij wat vrienden in Shanghai langs...
Planning: In totaal ongeveer 3 maanden, 3.5 maand.
Nu kan je op een toeristen visum slechts 60 dagen geloof ik in china blijven..
Hoe zorg ik ervoor dat ik dit kan verlengen tot 3.5 maand?

En, kan ik wel gewoon een ticket boeken (retour) voor 3.5 zonder dat mijn visum aan het begin van de reis toereikend is voor deze maanden?

Bedankt!

AngeliqueB

Re: visum vraag (china!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:28

Je kunt een ticket boeken zonder het visum, staat los van elkaar.
Zelf je visum halen in Den Haag bij de ambassade betekent 2 (soms 3) dagen heel vroeg daar in de rij gaan staan... Het makkelijkst is via een Visumbureau, zij regelen alles, je paspoort verstuur je aangetekend en verzekerd en je betaald de visumkosten en de bureaukosten (die kosten wegen niet op tegen 2 dagen op en neer naar Den Haag) Bij het bureau kun je ook informeren hoe het zit met de 60 dagen regel, en hoe je een langer visum kunt krijgen! (wij hebben 2 Chinese kindjes geadopteerd, en verbleven 2 weken)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:44

Ik heb mijn visum voor China geregeld via de ANWB. Je kan hem dan bij een ANWB winkel wegbrengen en een week later weer ophalen.

Ik weet niet of je rond gaat reizen, ik heb dat wel gedaan. Je kan dan een visum krijgen met meerdere entries erop. Als je dan na een tijdje even Hong Kong in, daar heb je geen visum voor nodig, kan je daarna China weer in. Je krijg dan een vinkje op je visum. En anders gewoon aangeven bij Visumbureau, die weten wel hoe je dat kan regelen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:09

LZP --> BEU