HELP moeilijk om iets uit te zoeken!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

HELP moeilijk om iets uit te zoeken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:20

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken naar een vakantie maar meeeeeeeeen dit is moeilijk.

Vriendlief heeft een anti voor turkije, wil het liefst geen AI, maar ik ben een slechte eter dus niet in elk land zit ik te wachten op uit eten gaan, veel hotels zijn niet met alleen onbijt te boeken of zijn als nog dan behoorlijk prijzig waar AI dan goedkoper is. Ik hou van een groot fancy resort. Vriendelief wil een levendige omgeving en wordt ongelukkig vh idee dat ik eigenlijk niet mijn resort af hoef :+ en zo kunnen we wel doorgaan....

Mallorca: duur weinig grote resorts, maar je kan daar wel leuk (lees normaal NL) eten. En kort vliegen :D
Turkije: is alleen AI .... vriendlief is met mijn argumenten wel te overtuigen. (groot resort geeft meer service/animatie/ je bent voor 1 bedrag klaar etc.) maar dan moet het wel weer in een levendig gebied zijn.
Canarische eilanden: veel is al op basis van HP en/of geen groot resort. Mijn ervaring Tenerife was hoog AOW gehalte, wel schnitzel te krijgen maar in verhouding prijs/kwaliteit slecht.

Verder komt mijn fantasie al niet meer.....

Vriendlief is nooit in griekenland geweest, ik vorig jaar op Rhodos, dat uit eten was niet mijn ding, friet was niet je van het en vlees ook maar mwah en daar dik voor betalen... En daar zijn ook weinig grote betaalbare resorts....

Wie heeft er tips?? :+

_Tara_

Re: HELP moeilijk om iets uit te zoeken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:29

Turkije is toch niet alleen maar AI? Vriend en ik zaten 2 jaar geleden in een appartementje wat echt alles behalve AI was :P Zelf ontbijtje halen enz. Bodrum is ook hartstikke levendig, daar zaten wij toen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:32

Malta, voor elk wat wils. Wellicht niet veel grote resorts maar wel alles betaalbaar, op loop- of busafstand, lekker eten en levendig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:35

_Tara_ schreef:
Turkije is toch niet alleen maar AI? Vriend en ik zaten 2 jaar geleden in een appartementje wat echt alles behalve AI was :P Zelf ontbijtje halen enz. Bodrum is ook hartstikke levendig, daar zaten wij toen.

Veel is AI maar ik zie mezelf niet in turkije overal uit eten gaan, dat bedoelde ik meer ;) of ik moet een zwaar nederlands gebied zitten. Het authentieke turkse eten is niks voor mij.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:37

Belgie, de Ardennen lekker buiten zijn frisse lucht en de gezelligheid van de Bourgondische keukens.
Duitsland, idem dito
Frankrijk, in het zuiden lekker warm, fatsoenlijk eten en altijd gezellig.

Waarom helemaal richting Spanje, Griekenland enz, de gezelligheid, vakantie gevoel is vaak al
om het hoekje te vinden. Voor hem gezellig, voor jou fatsoenlijk eten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:39

Zo apart is turks eten niet joh. Döner kun je er ook eten :P Pizza enzo hebben ze er ook. Ik zit zelf altijd juist te balen dat 't eten op vakantie vaak zo gericht is op toeristen, niet te gek, dan eten ze 't niet :')

Jarco, of Italië! Pizza en pasta :9

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:42

Ik ben afgelopen maand en weekendje naar Rome geweest, heerlijk genoten van de pasta's en de
cappachino die zo heeeeeerlijk vers worden gemaakt. Enige nadeel was dat je alles staand moest opdrinken,
blijkbaar hun gewoonte :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:44

Ik ben een echt drama geloof me. Doner eet ik hier ook niet :+ Maare dat staat hier niet ter discussie :)

@Jarco: we willen graag met het vliegtuig en ik hou er wel van van zon/zee/strand gevoel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:46

In Italië is ook wel zon zee strand te vinden lijkt me? En daar kun je ook met 't vliegtuig naar toe :P Maar Italië is misschien wel wat rustiger.

En bv Kos? Of Chersonissos? Als je ergens NL eten vindt :P Friet van piet overal.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:48

Ja ik had naar chersonissos gekeken, is dat wel leuk daar? Ook als stelletje om terrasjes te pikken?? Of ben je er nooit geweest?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:50

Ja, Italie moet te doen zijn toch?
En pizza is overal lekker toch? Al helemaal in Italie :)

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:51

Kroatië :) Alleen geen stranden, zijn meer rots partijen. Heeerlijk helder water.
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar op diverse campings gezeten in Pula (Istrie), Cres en KRK. Erg leuk allemaal en zeker voor herhaling vatbaar.
Wij zijn wel met de auto gegaan, omdat we graag dingen willen zien.
Goedkoop en lekker eten (vonden wij), maar elk mondje vind weer wat anders lekker ;).

Succes met uitzoeken! :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:51

Zonnetje81 schreef:
Ja ik had naar chersonissos gekeken, is dat wel leuk daar? Ook als stelletje om terrasjes te pikken?? Of ben je er nooit geweest?

hmm... Het is nogal... Van het uitgaan, en als oh oh cherso.
Het is niet eens zo overdreven hoor ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:00

Ik ben in Chersonissos geweest, 1 keer met m'n ouders en zusje en 1 keer met een vriendin. Met een vriendin, dan ga je gewoon lekker uit, overdag op 't strand liggen enz. Met m'n ouders en zusje, dan ga je wat meer cultuur opzoeken enzo. Is genoeg te doen :j

Zoals ze het op Oh Oh Cherso laten zien zo heb ik het niet ervaren, ook niet toen ik met die vriendin ging. Is gewoon maar net wat je er zelf van maakt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 18:06

Hahaha ik heb dat niet gezien oh oh cherso :+ Maar het zal wel zoiets zijn als vroeger dat programma over die jongeren in het buitenland :+

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:31

Als je in een beetje toeristische plek zit kun je altijd wel nederlands eten halen hoor.

Vaak zitten er wel nederlandse frietzaken, Friet van Piet etc. :+

Ik ben afgelopen september in Alanya geweest AI en s'middags was het vaak friet met een hamburger in het hotel (Burger King zat ook om de hoek).

Succes :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:31

Boek via http://www.ryanair.com/nl een vlucht voor 6 euro pp heen en 6 euro pp terug naar bijvoorbeeld Girona.
Vervolgens haal je je vooraf geboekte huurauto op via http://www.autoeurope.nl (ik had gekeken voor 4 dagen was 30 euro excl brandstof, onbeperkt km).
Dan ga je lekker naar je All in, niet al te dure hotel in bijvoorbeeld Calella http://www.booking.com/hotel/es/htopcal ... 14e16cf7,4

Dan heb jij je All in/halfpension maar kan je toch nog alle kanten op omdat je een huurauto hebt, het All in/halfpension was daar geloof ik niet zo duur dus dan is het niet onwijs zonde als je een keertje buiten de deur eet. Weet alleen niet of je perce in het seizoen moet en wat de prijzen dan zijn, ik heb alleen buiten het seizoen gekeken en dat is heel goed te betalen, en Spanje is toch al snel mooi weer in vergelijking met Nederland.

Hoop dat je er wat aan hebt, die sites kan je voor alle landen zoeken naar vluchten, hotels en huurauto's.