Afmetingen handbagage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Afmetingen handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:08

Ik zag dat Easyjet en Ryanair andere afmetingen hanteren van handbagage in het vliegtuig.
Ryanair: 55 x 40 x 20 cm
Easyjet: 56 x 45 x 25 cm

Nu heb ik een mooie trolleykoffer die binnen de afmetingen valt van Easyjet... maar je raadt het al: ik vlieg met Ryanair ;)

Weet iemand hoe streng Ryanair is met de afmetingen?

Twee jaar terug ben ik met een weekendtas gevlogen naar Londen (volgens mij met Easyjet), formaat 60x30x25 en daar werd toen niet moeilijk over gedaan. (Wel over het feit dat ik een rugzak had, naast die weekendtas. Die moest ik in de weekendtas doen, of anders inchecken voor veel geld).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:10

van de week een stukje bij DAS je goed recht: Meisje was met ryanair gevlogen, bagage paste net in het pasvakvak (dus had net de goede afmetingen). Op de terugweg vond een medewerker dat de tas toch te moeilijk in het pasvak gleed en het meisje mocht niet mee terug vliegen...
Ik zou de gok niet nemen...

x_spekkie_x

Re: Afmetingen handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:20

Niet mee terugvliegen is wel heel drastisch. Op de website staat dat als de tas niet past je hem verplicht in moet checken als ruimbagage en 35 euro moet betalen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:24

Klopt maar je kon alleen met een creditcard betalen en die had ze niet.Tegen de tijd dat ze iets geregeld had werd de vlucht voor haar neus gesloten en stond ze daar dus.
Neem geen risico met Ryanair...met evt. klachten kun je in Nederland nergens terecht.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:58

Bij Ryanair zou ik het risico ook niet nemen... Ik ben vaak genoeg helemaal niet gecontroleerd, maar ook wel eens heel streng. En als ze twijfelen dan moet je hem sowieso eens in dat rekje stoppen om te laten zien dat je tas niet te groot is. Past hij niet, dan is het inderdaad inchecken en betalen. Ik heb in Mallorca wel eens een vlucht gehad waarbij de helft van de passagiers geweigerd werd, die mochten ter plekke hun bagage reorganiseren :=

Bij Easyjet zijn ze naar mijn ervaring makkelijker, maar ik kan ook gewoon geluk gehad hebben :+

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:55

Toen ik in november met Ryanair vanuit Porto terug vloog naar Eindhoven, werden álle handtassen in dat rek geplaatst om te kijken of het pastte. Aangezien mijn koffer iets dikker is, kreeg ik het al behoorlijk warm. Gelukkig stonden we bijna achterin in de rij, waardoor we ineens toch (ivm instappen) toch door konden lopen. Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de volgende keer op zoek naar een koffer met ryanair formaat..wellicht had de koffer wel net gepast hoor. Maar die stress voorkom ik liever (A).