Ik wil graag in september/oktober voor een aantal maandjes gaan reizen, ik ben dan net 20 jaar. Ik weet nog niet helemaal precies wat voor vervolgstudie ik wil gaan doen en reizen spreekt me onwijs aan, daarbij lijkt het me super om wat van de wereld te zien, levenservaring op te doen en aangezien ik heel erg gedesinteresseerd bent in Cultuur (Misschien daarna daar ook wat mee ga studeren) lijkt me dit een uitdagend plan.
Omdat dit de eerste keer is dat ik er alleen op uit trek ik een ander werelddeel, wil ik dit natuurlijk wel goed geregeld hebben. Ik ben benieuwd of mensen hier tips hebben of ervaringen omdat ze zelf ook op pad zijn gegaan? Ik heb al een aantal site's gezien die hele goede reizen in combinatie met vrijwilligerswerk aanbieden maar die zijn onwijs duur. Je bent dan voor 5 weken bijvoorbeeld al 1500 kwijt, en dat is nog zonder ticket /vica vaccinatie etc.
Mijn wensen zijn
ongeveer 3 maanden thailand. Het liefste wil ik daar 2 maanden vrijwiligerwerk gaan doen en een 1 maand rondreizen om dus ook wel wat van Thailand zelf te zien als culturele & historische plekken. Heeft er iemand tips of eventueel een goede reisorganisatie die aan deze wensen zou kunnen voldoen en dus niet onwijs duur is? Ik wil voor mijn drie maanden + 2 maanden vrijwilligerwerk (waar je dan meestal kost/inwoming krijg, daar zoek ik immers wel naar..) en dan nog een 1 maand of 2/3 weken zelf rondreizen + ticket en alles bij elkaar zo'n 2000/2500 kwijt zijn.
Ik weet dat ik een ticket voor thailand kan krijgen tussen de 600-800 euro dus dan blijft er zo'n 1000/1500 over, ik neem aan dat dat wel redelijk moet zijn?
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!!