op vakantie naar corfu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

op vakantie naar corfu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 08:15

hallo mede bokkers

wij (ik en vriedlief) willen dit jaar eindelijk na 7 jaar eens op vakantie en ons oog is gevallen op Corfu Griekenland. Nu is mijn vraag.......

Wie van jullie is er wel eens geweest en wat is zeker aan te raden qua hotel plaats en uitstapjes, maar ook wat is af te raden aangezien wij echte vakantieleken zijn haha.

Brand los allemaal :) en alvast bedankt voor alle tips

Stephanie_86

Re: op vakantie naar corfu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 19:43

is er dan nog niemand die wat weet of er is geweest?

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:48

haaaii,

ja, wij zijn er een keertje geweest :D
Het was ontzettend leuk :)
best veel natuur enzo, het water had ook een lekkere temperatuur, wij gingen in de herfstvakantie.
mooi kliffen, vlakbij het strand, ook vaak kiezelstrand.
verders weet ik niet wat goede adresjes zijn, hebben mijn ouders allemaal uitgezocht :P
oja, qua uitstapjes, paardrijden kan daar niet zoveel, vooral snorkelen is daar wel leuk, veel vissen,oude haventjes bekijken,
veel plezier alvast! :)
Laatst bijgewerkt door jokenicky op 16-02-11 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 19:49

dank je wel :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:53

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:57

Wat wil je precies in je vakantie?

Ik ken Corfu erg goed, heb er ook een aantal Griekse vrienden wonen. Ben er 5x geweest (Perama, Ermones, Nissaki, Ipsos en Agios Georgis) en ben altijd over het hele eiland heen gecrosst, zowel op een scooter, als in een huurauto als op een mountainbike. Echt helemaal top!!!

De meeste Nederlanders komen in dorpjes als Gouvia en Dassia (liggen aan de oostkant), die heel gezellig zijn en dus ook erg toeristisch. Alleen vind ik de stranden daar wat minder, veel smalle kiezelstrandjes, daar ben ik niet kapot van..... Corfu zelf is heel groen, veel natuur dus, leuke dorpjes, mooie uitzichten vanaf de hoogste berg (Pantokrator) en Kerkyra (de hoofdstad, ook wel Corfu stad genoemd) is erg leuk met alle winkeltjes en pleintjes. Ik ben dol op Corfu!!! Lieve, vriendelijke mensen, heerlijk weer, mooie natuur, geweldig.....

Aan de westkant heb je mooie zandstranden (o.a. Glyfada, Agios Georgis, Ermones, Myrtiotissa). In het noorden is het ook prachtig, het zuiden is vrij vlak en heel rustig qua toerisme. Je kunt stappen op diverse plekken, zoals Ipsos en Benitses. In Paleokatritsa heb je hele mooie baaien, waar je ook goed kan snorkelen. Ik zou zeggen, koop zo'n boekje over het eiland en je komt al een heel eind. En heel veel plezier!!!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:00

Wij zijn met eliza was here geweest.
App met auto, en dat is wel ideaal.

Van de griekse eilanden vinden wij corfu de minste
Aantrekkelijker vinden wij Rhodos en Kreta.
Corfu hadden we snel gezien in 8 dagen en het weer is niet zo zeker.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:28

Ik ben ook niet zo kapot van Corfu. Vind het nog vrij toeristisch en idd, het weer. Het is daar niet voor niets zo groen ;) Ik weet niet wanneer je gaat maar wij hebben nog nooit zulk slecht weer gehad in 20 x Griekenland als op Corfu.
Verder heb ik er maar liefst 3 McDonalds vestigingen gezien en dat zegt mij genoeg. Brrr ... niet echt Grieks dus.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:31

Corfu hoort ook nog niet zo heel lang bij Griekenland, als je de geschiedenis er op naleest. ;)

Die McDonalds is dan iets van de laatste jaren, ben er voor het laatst in 2000 geweest. Toen was er nog geen Mc, naar ik weet. Jammer, want ik haat de Mc. Is er op Kreta geen Mac dan??? Kan me dat niet voorstellen..... (ben ik voor het laatst geweest in 1997, Malia, ook supertoeristisch). ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:35

Ik was in 2004 op Corfu, ook al een tijdje geleden. Eentje in het noorden, eentje in het zuiden en eentje in Corfu-stad zelf.
Kreta ben ik nog nooit geweest en dat hou ik graag zo, mij te toeristisch ;)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:35

ik ben ook naar corfu geweest.
waren naar aigos Gordis. in een al inn hotel.. was supper geregeld.
paleokastritsia is erg mooi! heb er ook paard gereden... een idee meer hoe het heten... paarden werden supper verzorgd en zagen er goed uit! ik ging met 3 vrouwen mee ( alleen ik spreek geen word engels hun waren grieken :+ ) en mooi stukjes gedraafd en ook gegalopeerd... dus niet zon toeristen hobbel rondje :+

voor derest is kerkyra (hoofdstad) erg leuk met zijn kleine straatjes en vele winkeltjes

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:38

Fitzroy schreef:
Ik was in 2004 op Corfu, ook al een tijdje geleden. Eentje in het noorden, eentje in het zuiden en eentje in Corfu-stad zelf.
Kreta ben ik nog nooit geweest en dat hou ik graag zo, mij te toeristisch ;)

Dan zijn die Macs tussen 2001 en 2004 gekomen, want ik heb ze echt niet gezien en ben toen heel het eiland weer rondgeweest. Jammer, maar ja, de Mac vind je tegenwoordig op de raarste plekken. ;)
Kreta is heel toeristisch, vrij kaal, maar ik heb er wel een paar mooie dingen gezien, waaronder de beroemde Samaria kloof (ook gelopen, spierpijn daarna!!! :D ). Griekenland is vrij toeristisch, op wat eilandjes na.

Overigens heb ik altijd superweer gehad op Corfu!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:08

Mac heb je tegenwoordig bijna op alle eilanden, het heet alleen vaak Goody's.

Ik vond Kreta trouwens niet kaal, zeker niet in de buurt van Rethymnon.
Ik ben op heel veel plaatsen/eilanden geweest, maar nog niet op Corfu.
Staat nog wel op mijn lijstje, juist omdat het zo groen is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:12

Electra63 schreef:

Ik vond Kreta trouwens niet kaal, zeker niet in de buurt van Rethymnon.
Ik ben op heel veel plaatsen/eilanden geweest, maar nog niet op Corfu.
Staat nog wel op mijn lijstje, juist omdat het zo groen is.

Nee, het was ook niet overal kaal, maar als je de groenheid van Corfu en de andere Ionische eilanden gewend bent, is het toch heel anders. ;) Ik vind zelf Sicilie erg mooi, maar ja, dat is geen Griekenland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:16

Ik kom vooral op de Cycladen, Syros, en dat is zo kaal, dat andere eilanden al snel groener zijn IMO.

Tegenwoordig ga ik ook eind mei/juni en dan is het wel een stuk groener dan in augustus of later in het seizoen.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:21

Ik ben vorig jaar met mijn vriend naar Corfu geweest, we zaten in Pirgi (?), redelijk noordelijk. Ik vond het een mooi eiland, niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Kreta, en mooie natuur. We hebben een scooter gehuurd, en daar het eiland mee rond gereden. Echt een aanrader, weggetjes tussen de bergen door, met af en toe een klein dorpje, en mooie rustige baaitjes opzoeken.
Van de 15 dagen dat we er waren (september) hebben we één dag regen gehad, verder steeds rond de 25-30 graden. Het enige nadeel vond ik dat er niet zoveel echte zandstranden waren, en de zandstranden die er waren waren vrij druk en toeristisch. Verder vind ik Corfu echt een aanrader.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:21

Ik ben er ook geweest, fijn land, wel heeel warm! :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 07:55

Electra63 schreef:

Een Goody's zoals jij dat noemt heb ik ook nog nooit gezien ??
Weet niet op welke eilanden dat dan zou zijn, maar ik heb er toch heel wat gehad. (als in: afgezien van de hele toeristische eilanden bijna alle)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 10:12

dank jullie wel dames ga vandaag ook even naar t reisburo kijken wat zij adviseren. Ik wil in ieder geval Blauw water en witte stranden haha we gaan trouwens in september ongeveer de 19de willen we weg

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:50

Wij waren er twee jaar geleden in september en hebben maar twee mooie dagen gehad.
En dat was toch wel balen hoor. September is gewoon niet weerzeker op corfu.
Op Kreta hadden we rond die tijd nog rond de 35 graden, dat was echt ideaal.
Dus ga je echt voor zeker en warm weer, dan zou ik corfu afraden voor die tijd van het jaar.

@ ts heb je hier al gekeken? www.elizawashere.nl

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:04

Wij gaan ook naar Corfu :j

Ik wil naar de west-kust ook vooral voor de zandstranden. Wat raden jullie aan. Een auto of scootertjes om het eiland over te crossen.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:16

Wij zijn vorig jaar 8 dagen naar Gouvia geweest.
We hebben alle dagen super weer gehad en in Gouvia zelf kan je heerlijk eten (wij zijn ook alleen maar uit eten geweest (A))

We vonden alleen wel dat we wat afgesloten zaten. We hebben een dag een auto gehuurd dat was echt super dan kan je in een dag het hele eiland rond. Ik zou geen scooter hure. Ik zei in het begin ook, joh dat komt wel goed die mensen rijden heus niet erger dan in Nederland. Nou wel dus! Ik zou de auto kiezen. Ik geloof 30 euro voor een hele dag. En wij hadden dan een Peugeot 407 (grote).

Verder is er niet al te veel te doen, ik was het dan na 8 dagen ook wel goed zat.
We zaten in het Mathraki resort met aardige eigenaren die ook een beetje nederlands spreken. Om de dag werd het app. schoon gemaakt en kregen we nieuwe handdoeken echt super service.

Vanaf het resort was het ongeveer 10 min lopen naar kiezelstrand waar je bedden en een parasol kon huren. Heerlijk water!

Wij vonden het wel leuk voor die 8 dagen maar vooral niet langer omdat er weinig te doen is.
Ik zou er niet meer terug gaan maar vond het vorig jaar toch wel leuk om gezien te hebben! :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:25

Fitzroy schreef:
Electra63 schreef:

Een Goody's zoals jij dat noemt heb ik ook nog nooit gezien ??
Weet niet op welke eilanden dat dan zou zijn, maar ik heb er toch heel wat gehad. (als in: afgezien van de hele toeristische eilanden bijna alle)

Op de Cycladen, Pireaus, Athene en volgens mij ook Kreta heb ik ze gezien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Goody's

Het is van een Griek, maar het concept is hetzelfde als MacDonalds: hamburgers, patat en milkshakes. :D

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 18:28

dank jullie wel dames

we zijn vandaag naar het reisbureau geweest en hebben toch voor een vakantie naar egypte gekozen met zekerheid voor goed weer (naja zekerheid... meer kans) dus dit topic kan gesloten worden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:07

Totaal niet te vergelijken, Egypte en Griekenland, maar heel veel plezier.
Wanneer ga je trouwens?