Eilandhoppen Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

Eilandhoppen Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 21:00

Hallo,

Mijn vriend en ik willen dit jaar gaan eilandhoppen in Griekenland!
We hebben de planning om naar de Cycladen te gaan en dan Mykonos, Naxos en Santorini in 15 dagen te ontdekken!
Omdat we nog niet zo heel veel ervaring in het reizen hebben, gaan we een georganiseerde reis doen ( vliegtuig, hotel en ferry's )

Heeft iemand hier ervaring mee? Of iemand die op een van de eilanden is geweest en zijn ervaringen met mij wilt delen? :)
Tips and tricks?

Groetjes Jeany

Anoniem

Re: Eilandhoppen Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:09

Naxos! :+: Ik vind het persoonlijk echt een heerlijk eiland en zou zeker nog een keer teruggaan. Zijn veel mooie dingen te zien, je moet zeker een keer watersporten of op St George Beach (Naxos Town) of in Mikri Vigla, dit is Flisvos sportcentra :)

Daarnaast het kasteeltje op de heuvel bekijken, eten bij S'Agapo.. de Tempel bij Naxos Town bekijken. Het strand bij Agios Prokopios aandoen :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:41

Santorini is ook heel mooi. Ga lekker ronddwalen in het stadje Oía, en maak ook zeker een boottocht naar de vulkaankrater en de warme bronnen! :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:44

Mykonos schijnt een erg leuk nachtleven te hebben!

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 18:29

Bedankt voor de tips!!
Ik zal eens gaan googlen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:37

Geweldig! Ik wil nog een keer!
Ben twee jaar terug geweest met mijn ouders.

Alleen Mykonos valt zeer tegen, tenzij je een goede portemonnee hebt want voor een biertje en een colaatje betaal je al gauw 13 euro.
Het eiland staat bekend om de velen homo's. Maar voor de rest wel mooi eiland. Wij zaten in Andronikos hotel.

Naxos was echt geweldig! Zo leuk! Wij zaten in hotel Galaxy en wat een superhotel, hele aardige eigenaar. Organiseerde 's avonds ook feesten met Griekse dansen enzo.
Direct aan het strand en heel rustig.

Santorini is echt een mooi eiland, wij zaten er jammer genoeg maar 3 dagen. Maar de trip naar de vulkaan moet je zeker doen! Ik heb die vulkaan 'beklommen' op mijn teenslippers :Y)
Het hotel wat wij daar hadden was alleen niet leuk, erg druk en echt 's morgens handdoekje leggen bij het zwembad.
Verder vond ik Santorini toch wel het mooiste eiland.

Ik zou Mykonos overslaan of heel kort doen en kiezen voor Paros (Zo heette dat andere eiland toch?)

Je mag me wel PBen als je foto's wilt, heb er heel erg veel :D

Edit: Wij waren ook 15 dagen geweest. Volgens mij dezelfde reis, haha.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 03:14

Eilandhoppen Cycladen! <3
Geweldig, echt doen!

Twee jaar geleden hebben wij dezelfde reis (ook georganiseerd) gedaan. Super gunstige vluchtijden. 's Morgens om een uur of tien waren we bij ons hotel in Mykonos. Meteen het stadje gaan verkennen, een ontzettend leuk stadje/ dorp eigenlijk. De tweede dag een Quad gehuurd en het eiland verkend.
Tip: als je een quad huurt neem er dan een met voldoende vermogen. Wij hadden de goedkoopste (zuunig he ;) ) en berg op moest ik bijna duwen :+ .

De derde dag een lekkere relaxdag aan het strand van Mykonos, waar we gezandstraalt werden. Misschien is het verstandiger om een ander strand te bezoeken. :D

De winkels in Mykonos vond ik persoonliijk nul-komma-niks, restaurants zijn er in overvloed maar terrasjes zijn er erg weinig. Een aantal aan zee waar het onaangenaam hard waait en erg duur is en een leuk terras bij een bar met een beperkt aantal zitplaatsen (om 9 uur zit het vol en krijg je bijna geen plek meer).
Kortom: drie dagen Mykonos is leuk en meer dan voldoende.

Dan met Bleu Dolphin naar Naxos. Wij hadden een gunstige tijd (let op! soms varen er geen boten vanwege de wind) en waren om ong. 11 uur bij ons hotel in Naxos, naast Galaxy, Naxos resort was de naam geloof ik. Super receptie en algemene ruimte, goed ontbijt, super vriendelijk personeel en nette kamers. Heel fijn strand met heel fijne faciliteiten. Tip: het strand ligt in een baai; rechts bijna windstil en weinig golf en hoe meer je naar links loopt hoe meer wind en golf (en hoe minder druk).

Naxos stad is geweldig! Ik ben helemaal verliefd geworden. <3 Een kleine winkelstraat met redelijk leuke winkels, een leuke boulevard (helaas is het gedaan om een uur of 1 's nachts in de meeste gelegenheden), veel leuke restaurants waar je lekker kunt eten (niet perse op de boulevard) en een geweldig leuk stadje (lees ook weer dorp) met leuke kleine steegjes met leuke winkeltjes en lekkere restaurantjes. En dan de burcht aan de top van het stadje. <3 Dwaal daar minimaal een middag en een avond rond.

Verken het eiland in minimaal twee dagen. 1 Dag is echt te weinig. Tip: als je (zoals ik) hoogtevrees hebt en haarspeldbochten zonder omheining eng vindt, huur dan geen buggy of quad, maar neem gewoon een auto. :+

Daarna met de ferry naar Santorini. <3 Ferry duurt lang en is saai, neem een boek mee. Je mag wel rondwandelen itt. de Bleu Dolphin waar je een aangewezen zitplaats krijgt.

Wij verbleven in Kamari, een toeristenplaats. Leuke, nieuw aangelegde boulevard met ontzettend leuke sfeervolle terrasjes waar helaas geen hond zat. ;( Om twaalf uur was het dood daar. Veel restaurants die ontzettend concureren met elkaar (dus niet duur en weinig kwaliteit, beter is het om iets meer de straatjes op te zoeken).
Voor het strand hoef je ook niet naar Kamari te gaan :n tenzij je van een bijna onbegaanbaar keienstrand houdt.

Kamari heeft wel een goede busverbinding naar Fira (zeker doen) en vanuit Fira is er een goede busverbinding naar Oia; ontzettend toeristisch maar toch ontzettend Griekenland. Oia was voor ons het hoogtepunt van Santorini.

Wij verbleven 4 dagen op Santorini; de eerste dag kwamen we pas om 3 uur aan in het hotel, de tweede dag hebben we Fira bezocht, de derde dag Oia en de laatste dag namen we een relaxdag aan het zwembad.
Vier dagen was te kort. Wij zouden graag nog min. twee dagen gebleven zijn om een aantal excursies te doen.

Onze vakantie was in augustus. In die tijd zijn er weinig Nederlanders, Duitsers, Engelsen enz. , wel heel veel Grieken en Italianen. Ook is er dan heel veel wind. Overdag heel prettig maar 's avonds heb je echt een vestje (of bolero of lange mouw) nodig.

Eilandhoppen is geweldig leuk. :j Jullie worden warschijnliijk helemaal verslaafd aan eilandhoppen, net zoals wij. :D