Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
Ik zit dan wel in Egypte nu, maar heb op Curacao gezeten en het komt aardig overeen met Egypte.
. _Mikey_ schreef:kleinvosje schreef:En hele grote koffer, daar zit ik dan in
Heul groot, dan lift ik ook mee
Weet niet welke taal ze daar spreken maar anders als jij die taal niet goed spreekt is het misschien makkelijk om een vertaal boekje mee nemen mocht je er bijvoorbeeld een keer naar t ziekenhuis/tandarts enz moeten?
(Zie profiel) Nu ben ik heel erg benieuwd bij welk paardenbedrijf je gaat werken en waar je gaat wonen 
Dat is eigenlijk niet te voorkomen. In die zin: je hebt mazzel en je krijgt het niet (mensen die ik ken wonen er al 15 jaar en hebben het nog nooit gehad) of je hebt pech, en je krijgt het wel. Ik kreeg het al na vier weken
Je kan er trouwens niet veel tegen doen (ja, goed insmeren met muggenspul, "Off" kun je daar kopen, werkt super, hoge DEET factor en is stukken goedkoper dan het tropenspul in NL). Je bent er zeker drie weken lang mee van de kaart. Ik had zeven dagen lang 40 graden koorts, veel spierpijn in benen en rug. Voordeel is dat je geen griep verschijnselen hebt (verkouden, keelpijn, vol hoofd), dus ik vond de koorts goed uit te zitten.
), maar ook die hadden ze daar wel voor de kinderen. Paardrijbroek is veel te warm, bovendien ga je met de toeristen elke keer de zee in, dus dan loop je de hele tijd met een natte broek. Ik reed zelf met een dunne driekwartsbroek en die droogde heel snel. Schoenen is ook onhandig, want die worden dus ook nat. Je kan ook op slippers rijden. Maar als je paarden gaat trainen in een bak, dan is het wel fijn om een lange broek en stevige schoenen aan te doen. Maar dit kan ook een spijkerbroek zijn, en die zijn er genoeg te koop (als je een redelijk gangbare maat hebt tenminste, bij mij waren alle broeken standaard te kort
).
) en dat kostte een boel. Via mijn ziektekostenverzekeraar kreeg ik niets terug, maar mijn reisverzekering heeft alle overige kosten zonder morren terugbetaald. Let wel op de soort reisverzekering. Een doorlopende reisverzekering is meestal maar geldig voor 60 dagen aaneengesloten. Daar bovenop moet je vaak nog een andere duurdere verzekering afsluiten. Ikzelf was in totaal 90 euro kwijt voor zes maanden, maar had uiteindelijk voor 500 euro gedeclareerd.