Wat echt doen op Lanzarote?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Wat echt doen op Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 12:21

Dit jaar gaan mijn vriendinnen en ik naar Lanzarote op vakantie. We houden van winkeltjes bekijken, lekker eten en drinken, beetje aan het strand liggen en we willen ook graag een paar excursies doen om wat van het land te zien. Hebben de mensen die er al eens geweest zijn tips en aanraders voor ons? We gaan overigens 8 dagen, dus we willen dan 2 of 3 excursies doen.

mbkaatje

Re: Wat echt doen op Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:02

Ben er ook een keer een weekje geweest met vriendinnen. Maar wij hebben echt niets uitgevoerd, alleen maar aan het strand/zwembad gezeten en 's avonds lekker eten en flink wat borrels.
Van tevoren waren we van plan om nog een auto te huren voor een dag of wat, maar eenmaal daar hadden we er geen zin in.

Op zich is dat helemaal niets voor mij, maar het was erg gezellig ha ha.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:56

Waar zit je precies?

Ik ben vorig jaar in Lanzarote geweest. Wij hadden 2 weken lang minder weer, zelfs regen. Veel bewolking en pas vanaf een uur of 3 mooi weer (en dat elke dag opnieuw met uitzondering van 2/3 dagen).

Waar je wel goed op moet letten is dat het zand er gloeiend heet wordt! Dit komt omdat het zwart zand is en je brandt je voeten er echt aan! Dus zeker geen slippers vergeten (ik legde ze altijd op het zand vlak bij de zee :P).

Er is ergens een leuk klein strandje waar ze ook duiken, hier kan je heel veel vissen zien. Mooi helder water en leuke rotsjes. http://static.panoramio.com/photos/original/616228.jpg

Hier kan je erg leuk snorkelen!

Wij hebben verder een vulkaanwandeling gedaan. Erg leuk! We hebben leuke dingen gezien en we hadden een hele leuke gids. Hiervan zijn er maar een paar :j.

Je hebt ook grotten, hier zijn wij ook geweest... maar stelde niet zoveel voor imo. Erg grote groepen en niet zo bijzonder. We hebben ook de tour gedaan over de grootste vulkaan op het eiland. Was wel grappig en wel leuk om te zien. Maar echt heel bijzonder...mwha, leuk om gezien te hebben.

Ik weet niet of ze het aanbieden, maar je zou eens moeten kijken naar Catlanza. Dan ga je op een catamaran de zee op, kan je dolfijnen zien (wij hebben ze niet gezien) en krijg je eten onderweg en kan je onderweg van de boot af om te snorkelen. Dat vonden wij erg leuk :j

Wij hadden ook een auto gehuurd. Kostte geen drol, auto was ook een beetje gammel haha maar reed verder wel prima. Dan kan je het eiland over crossen naar de mooiste stranden!! Zoals Papagayo.
http://www.lanzarotevillaspecials.com/i ... ayo_01.jpg

Hier kan je heel leuk snorkelen.

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:01

Ik ben ook met vrienden in lanzarote geweest een jaar of 4 geleden.
Wij vonden er niet zo heel veel aan. De winkeltjes lijken allemaal heel erg op elkaar.

Er was ook een winkelcentrum met gewone kleidingwinkels enz. waar je ook kon midgetgolfen. dat was wel leuk.
We hebben in één dag een excursie gedaan waarbij je het hele eiland zag. het verlei der duizend palmen ofzo, stonden er mischien 20 haha. Vulkanen kijken. Mijn god wat een drukte! Wijn proefen, als je van suiker houd smaakt het wel (maar niet om 9 uur 's morgens). En er zat ook een dromedaris tocht ofzo bij. dat was wel een grappige ervaring. en als laatste naar een kleine baai... maar die excursie zou ik niet nog eens doen.
Dan heb je de rest van de vakantie niks meer te zien. We hebben trouwens wel gelachen.

's avonds uitgaan is er wel erg leuk!
Veel plezier!

edit: er zaten ook nog van die grotten met kleine witte kreeftjes bij de excursie!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:14

Puerto del Carmen zo uit mijn hoofd. Wat is een echte aanrader qua avondje stappen?

Slippers heb ik genoteerd, dat was op Chersonissoss ook, bijna verbrande voetzolen opgelopen :') Boottocht vinden we wat minder, dat doen we ieder jaar, tenzij we natuurlijk dolfijnen gaan zien, maar dat is dus geen zekerheid. In Tenerife hebben we die van heeeel dichtbij gezien, dus ik ben bang dat het dan snel tegenvalt. Maar goed, wie weet :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:19

Okee, geen boottochtjes dus. Ik ben een echt zee/waterfreak, dus kan niet vaak genoeg op/in het water zitten :P.

Maar auto huren is echt een aanrader hoor. Mits iemand een rijbewijs heeft. In welk appartement zitten jullie en vanuit welke organisatie hebben jullie geboekt?

Wij zaten ook in Puerto del Carmen, die eerste link van het strand zit in Puerto del Carmen. Zit je all inclusive? Aan de boulevard kan je heeeeerlijk eten (zal eventjes een heerlijk tentje opzoeken, is wat duurder maar het eten is goddelijk...is Italiaans). Probeer een plekje aan de boulevard te bemachtigen, je lacht je dood om wat er allemaal voorbij komt gelopen hahaha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:24

We zitten in Hotel Lanzarote Villages, alleen ontbijt erbij. Dus tips voor lekkere eettentjes zijn ook welkom. We gaan met Neckermann.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:53

Naar de vulkaan natuurlijk en daar een bustocht maken.
Is werkelijk prachtig. Ik vond het ook heel leuk om naar beide grotten te gaan.
De een met rare albino kreeftjes en de ander met een mooi ondergronds meer.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:06

Ik vond dat met die bus niet zo mooi hoor. De wandeling was 10x leuker!! Daar kon je echt vulkanen in :j

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:16

Wij zijn een paar weken geleden geweest. Ik vond het eiland niet heel erg bijzonder. Wat ik vooral heel erg leuk vond was het eilandje Isla Graciosa. Je kan er meer een boot naartoe, is een tocht van ongeveer een kwartier. Als ik met vriendinnen heen zou gaan zou ik daar een nachtje camperen. Achter het strand daar is een klein campingkje. Vond het sfeertje daar erg bijzonder.

Verder beide grotten idd. Cueva de los verdes en Jamos del Agua. Vond het wel leuk, kost niet veel tijd en is toch leuk om een keer gezien te hebben.

De papagayos stranden zijn op zich heel erg mooi. Maar best wel druk (en we waren niet eens in het hoogseizoen) en de golven waren er vreselijk hoog. We konden er echt niet zwemmen en dan is het toch best wel griezelig, aangezien er verder geen strandwacht ofzo is.

Ik wilde ook zo een tochtje op de catamaran maken, dat zou ik echt aanraden. Met 2 kleine kinderen kon dat helaas niet.

Ik vond Lanzarote en een eiland voor 1x. Er is weinig echt heel bijzonders. Maar Isla Graciosa heeft op mij echt wel de meeste indruk gemaakt. Ook kun je tochtjes maken naar Feurtaventura en naar Los Lobos. Is denk ik ook een aanrader. Vorig jaar zijn we op Feurtaventura geweest en dit eiland heeft ook een paar mooie plekken.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:46

Lanzarote is denk ik meer een eiland om niet veel te doen, dat heb ik dan ook niet gedaan, maar volgens mij heb ik dus niet zoveel gemist.
Met mijn vriend hoef ik er ook niet heen te gaan. Die wil dingen ondernemen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:03

wreckh schreef:
Wij zijn een paar weken geleden geweest. Ik vond het eiland niet heel erg bijzonder. Wat ik vooral heel erg leuk vond was het eilandje Isla Graciosa. Je kan er meer een boot naartoe, is een tocht van ongeveer een kwartier. Als ik met vriendinnen heen zou gaan zou ik daar een nachtje camperen. Achter het strand daar is een klein campingkje. Vond het sfeertje daar erg bijzonder.

Verder beide grotten idd. Cueva de los verdes en Jamos del Agua. Vond het wel leuk, kost niet veel tijd en is toch leuk om een keer gezien te hebben.

De papagayos stranden zijn op zich heel erg mooi. Maar best wel druk (en we waren niet eens in het hoogseizoen) en de golven waren er vreselijk hoog. We konden er echt niet zwemmen en dan is het toch best wel griezelig, aangezien er verder geen strandwacht ofzo is.

Ik wilde ook zo een tochtje op de catamaran maken, dat zou ik echt aanraden. Met 2 kleine kinderen kon dat helaas niet.

Ik vond Lanzarote en een eiland voor 1x. Er is weinig echt heel bijzonders. Maar Isla Graciosa heeft op mij echt wel de meeste indruk gemaakt. Ook kun je tochtjes maken naar Feurtaventura en naar Los Lobos. Is denk ik ook een aanrader. Vorig jaar zijn we op Feurtaventura geweest en dit eiland heeft ook een paar mooie plekken.

Golven op Papagayo :wow:

Wij zijn er een aantal keer geweest in de vakantie en hadden keer op keer een vlakke zee :j. Zou het misschien komen door de tijd van het jaar?

Ik ben zelf ook op Fuerteventura geweest, maar vond Lanzarote toch wel mooier als ik mag kiezen :j

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:07

Ja echt, als je stond te pootje baden (zeg maar tot net onder je knie in het water staat) moest je nog uitkijken dat je niet omver geslagen werd. Maar ik moet toegeven...ben ook wel een sissie hoor. En je hebt er meerder stranden, misschien dat daar verschil inzit?

(Edit) Sissie= mietje... :o )

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:12

Zohee, dan zijn het idd best flinke golven. Ik was met mijn zus op vakantie op Lanzarote en hebben ons suf gezocht naar golven haha. Wij zijn dan ook (golf)surffan en met hoge golven kunnen wij ons prima vermaken haha.

Wij hebben op Papagayo heerlijk gesnorkeld en zijn redelijk ver de zee op gegaan om te snorkelen. Was echt spiegeltje glad haha. Wij zaten op een naakstrand (oeps :P, maar we hadden geen zin om terug te rijden) en we hebben een tweetal keer op het dichtsbijzijnde strandje gelegen (moet je redelijk naar beneden klauteren en heb je bovenaan een eettentje)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:42

Wij ook...hihi. Per ongeluk. Maar hier leek het het rustigst en het viel ons pas op dat we op het naaktstrand gedeelte zaten toen we al gesetteld waren. Dus maar net gedaan of we gek waren. haha.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:56

sorry dat ik nu nog binnen kom vallen. Ik ga in de zomer vakantie naar lanzarote, en wil graag een auto huren. Ik heb gezocht op internet of er bepaalde eisen worden gesteld, bijvoorbeeld dat je een jaar je rijbewijs moet hebben of bepaalde leeftijd moet hebben maar ik kan verder niets vinden. Wie o wie kan mij helpen? :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:10

Ikke. :) Over het algemeen vragen ze dat de bestuurder 21 is. Sommige verhuurbedrijven hebben de leeftijd zelfs nog iets opgekrikt, maar als je betrouwbaar overkomt dan doen ze daar niet moeilijk over. Wij hebben iig altijd een auto meegekregen.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:37

Hmm vervelend, heb namelijk net half jaartje m'n rijbewijs en ben nog lang geen 21. Nouja dan gaan we lekker met de bus. Is iemand ook een keer naar het waterpark geweest? is het een aanrader?