Cyprus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertje

Cyprus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:54

Samen met mijn vriend zitten we er aan te denken komende zomer op vakantie te gaan naar Cyprus... Maar, is dit wat? Of zou je het heel erg af raden (en waarom?)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:55

is maar net waar je van houd. als je er naar toe zou willen raad ik wel het zuiden aan, dat is het griekse deel. Het noorden is turks en minder leuk imo.
Ik zou dan wel een auto huren om het eiland te bekijken (dat moet je wel op het griekse gedeelte blijven want je mag de grens niet over naar het turkse deel.
(band tussen de 2 is niet goed)

bokkertje

Re: Cyprus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 12:14

Kijk, dat is info waar je wat aan hebt... Aya Napa (ofzo) is dat wat te doen?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:51

Ik was vorig jaar zomer naar Cyprus geweest en we hadden een auto gehuurd en zo het hele Griekse gedeelte bekeken.
Persoonlijk vond ik Paphos het minst leuke stadje. Nicosia (de hoofdstad) vond ik ook maar heel erg grauw en te warm. Dat is trouwens de laatst verdeelde hoofdstad in de wereld, en je kan als je wil zo even naar het turkse gedeelte lopen (moet je wel een visum kopen voor 3 euro ofzo).

Larnaca vond ik heel erg leuk en mooi en ook het troodosgebergte moet je niet overslaan. :) Hele mooie bergen en natuur.
Cyrpus is wel echt een leuk eiland, iedereen spreekt er bijna Engels en ze hebben ook gewoon de euro's :).

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:52

Paphos niet leuk ? Ik hoor altijd van iedereen dat dat juist zo leuk is ! Nou even afwachten, ik ga begin mei een weekje.

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 15:01

Dan wil ik na dat weekje een uitgebreid verslag IngridM! Ben echt wel heel benieuwd... Wel ideaal dat ze gewoon euro´s hebben en Engels spreken. Tsja, en een visum voor 3euro is ook nog te doen! Mooie bergen en natuur spreekt mij wel aan :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:00

Ben er jaaaaren geleden eens een weekje geweest. Wij zaten in Larnaca. Prima te doen. Genoeg hotels aan het strand. We hebben een dagtripje naar Nicosia gedaan. Dat was goed te doen.

Aya napa ben ik een avondje geweest. Zag eruit als een heel leuk plaatsje, wel druk en toeristisch. Hoe het strand enzo daar verder is, weet ik niet.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:35

Afgelopen zomer ook in Cyprus geweest, Paphos. Maar dat vond ik wel zéker een leuk stadje hoor! Veel cafétjes, typische toeristenwinkeltjes en veel restaurantjes. Tevens ook een heerlijke zee + strand!
Aya Napa is echt een engelse uitgaan-stad.

Auto is wel handig, en áls je de bergen in wilt (Trodos, wel mooi daar, lekker fris ook) is een auto met een béétje power wel handig. Wij hadden een Kia Picanto en dat ding trok het net. Ohja, wel een punt, ze rijden links hè ;)

Verder qua eiland vind ik het niet heel erg speciaal, niet overdreven groen maar ook geen dorre vlakte.

Ligt er maar net aan wat je allemaal wel en niet wilt?!