Dominicaanse Republiek 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Dominicaanse Republiek 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 22:35

Heb afgelopen week eindelijk een vakantie geboekt, in april 16 dagen naar de Dominicaanse Republiek. Bavaro Beach Resort en Spa.
Ben nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, heb nog nooit gevlogen. Spannend dus allemaal! :D

Wie gaan er nog meer naar de Dominicaanse Republiek?
Wie zijn er al geweest? Tips?

charissiej

Re: Dominicaanse Republiek 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:12

Wat spannend voor je zeg! Zelf heb ik ook gekeken voor de D.R. alleen het schijnt dat het buiten het resort niet erg veilig is, en dat je dus veel op het resort bent en zeker savonds.Zelf lijkt me dit niets en heb ik er dus voor gekozen om deze bestemming niet te nemen. Maar het schijnt allemaal wel erg mooi te zijn! Voor vliegen hoef je niet bang te zijn, dat was k altijd maar dat gaat vanzelf over!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:19

hoihoi,
super leuk dat je een vakantie geboekt hebt!!!
ik wil je wel meteen waarschuwen voor alle wilde verhalen die de ronde doen dat het er niet veilig zou zijn!!!!
wij zijn al 4keer naar de D.R. geweest op 4 andere locaties, en nooit gekke dingen meegemaakt.
we zijn geen strand gangers, komen altijd buiten de resorts, willen echt de bevolking en de sfeer ter plaatse proeven niet alleen wat er in het hotel gebeurd. we hebben zoveel leuks meegemaakt, leuke lokale mensen ontmoet, echt geweldig. voor verhalen kun je me PB'en.

wat wel zo is is dat er wanneer het donker wordt veel mannen een machete ( soort van mes) of jacht geweer boven halen. maar dit is puur voor eventuele gebeurtenissen of het schieten van wilde beesten, die hun familie of eventueel vee bedreigen.
overal lopen namelijk langs de weg koeien of geiten ook enkele paarden.

er zit een verschil in mentaliteit en nationaliteit in D.R. er zitten nl ook veel Haitianen onder hen, die je makkelijk kunt herkennen aan het echte "zwarte" uiterlijk, naast elkaar is een dominicaan echt bruin.
de Haitianen stelen wel makkelijker of zullen grover zijn, dit omdat zij zelf echt niets hebben en nu al zeker niet meer na de natuurrampen daar.

heel veel plezier en geniet er van!!!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:25

ik ben ook op de DR geweest in punta cana resort bavaro princess.
en je kunt prima buiten je resort hoor. de bewakers raden je wel af om dit gewoon bij daglicht te doen puur en alleen omdat de in het dondekr slecht verlicht is enz.

Als je dagje gaan winkelen in amsterdam lopen er ook rare mensen rond
Laat lekker je sieraden enz thuis en ga lekker het eiland verkennen hoor geen probleem.

Ik wens je heel veel plezier op dit mooie eiland.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:45

Bedankt voor jullie tips! :)
Zijn er excursies die aan te raden zijn?

Twijfel nog of ik m'n spiegelreflexcamera mee zal nemen of m'n gewone camera. :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:58

Ik ben er geweest en vond het echt super :) Een nadeel is alleen wel dat ik niet van dat massatoerisme hou en dat in die hotels natuurlijk wel zo is ;)
Bij het hotel waar ik zat, stonden taxi's klaar waarmee je ook een dagje weg kon. Wij zijn toen een keer met een man mee geweest die allemaal leuke dingen wist. We zijn eerst naar een rumfabriek geweest en daarna naar een sigarenmakerij.. Moet je van houden ;) Maar was wel erg leuk!
We zijn ook een dagje naar een onbewoond eiland geweest! Met bootjes daarheen en daarna door mangrovebossen. Erg leuk! Wij hadden het geluk dat we vroeg op de dag waren geweest (georganiseerde excursie), want toen wij weg gingen werd het daar ontzettend druk.

En ik zou trouwens spiegelreflex én gewone camera meenemen! Spiegelreflex voor als je echt de tijd gaat nemen voor foto's enzo en gewone voor onderweg :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:59

als je er niet tegen kunt om magere paarden te zien zou ik zeker niet gaan rijden daar, of opzoek gaan naar een duurdere stal die paarden verhuurd, de maatstaaf daar is niet zo hoog als hier mbt paarden.

verder raad ik zeker de jeep safari's aan die zijn meestal echt geweldig, hangt er verder een beetje vanaf wat je graag doet, als je van geschiedenis houd kun je ook een dag naar de hoofdstad gaan, daar zit hele mooie historiek zowel in verhaal als in gebouwen en musea.
de plaatselijke dorpjes zijn meestal vooral in de avonden , weekends super gezellig, salsa en merengue zo op het straat, de meeste kleine straatjes worden dan ook afgezet voor alles groter dan een fiets, en dan worden de tafeltjes zo op straat gezet en mengt het ene barretje zich met het andere barretje en is het één grote leuke menigte.

kijk gewoon ter plaatse wat men je aanbiedt, de excursies die aangeboden worden in de dorpjes zijn vaak goedkoper, en met lokale bevolking , waar je mi meer van leert dan via de tour-operator.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:12

Wil m'n spiegelreflexcamera heel graag mee, maar ben bang dat er iets mee gebeurd. := Als ik hem niet mee neem krijg ik ook spijt!

Heb foto's gezien van hele magere paarden idd! :\ Niet van plan om daar op te gaan rijden. Vriendin is ook helemaal niet paardengek, krijg haar vast niet mee om te gaan rijden. Maar wie weet, maar dan wel op normaal uitziende paarden (als die er zijn, anders hoeft het voor mij niet).

Jeep Safari lijkt me erg gaaf!

Hebben jullie je laten inenten?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:14

nee heb me niet laten enten. waar je in ieder geval op moet letten is GEEN water drinken uit de kraan, en uitkijken met ijsblokjes, ijsjes, en rauwe groenten zoals salades enzo.

de paarden die er daar beter uitzien, zouden voor ons toch echt nog een randgeval zijn, zij denken nl dat onze paarden modder vet zijn! en zij vinden dat hier bij ons dieren mishandeling, ze zien een wild paard daar in de natuur ook gewoon als super mager dus zeggen dan nou zo hoort het.

je camera zou ik wel meenemen hoor, wat je wel bedacht op kunt zijn is dat ze het wss wel heel intressant vinden en eens willen kijken, of vasthouden.
zolang je er bij blijft en alles in de gaten blijft houden komt het wel goed!
we hebben 1keer 3vliegers meegenomen, om op het strand te vliegeren, en de lokals wisten niet wat ze zagen, op een gegeven moment kwamer en 2politie agenten naar ons, ( we dachten dat we iets fout deden) nee hoor, meneer de agenten wilden ook gewoon graag vliegeren. daar hebben we zulke mooie foto's van, 2 agenten volledig met wapen , knuppel, handboeien , noem maar op ,
die als een klein kind stonden te vliegere op het strand met een meute locals op de achtergrond en een BIG smile op hun gezicht.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:27

Gaaf!
Het was onze bedoeling om vorig jaar april te gaan (zelfde hotel ook). Alleen gooide de vulkaan op IJsland roet in het eten...
Ben er in 2002 ook geweest (ander hotel) en dat was echt super.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:28

Ik heb in punta cana met dolfijnen gezwommen.heb wel voor de duurdere versie gekozen dan zwem je in een groot bassin in de zee in plaats van in een soort zwembad.

Ik ben ook op monstertruck safari geweest, dit is net zoiets als jeepsafari maar dan met vrachtwagens echt zo leuk.

verder ben ik wezen parasailen ook erg leuk.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:36

Ik was vorig jaar in hetzelfde resort. Ik vond dominicaanse republiek een beetje tegenvallen. Stranden vond ik niet bijzonder mooi en tijdens het duiken ook niet veel moois onder water gezien.

Het resort zelf is erg groot, kamers zijn netjes alleen hier en daar wat vocht plekken maar dat is ook niet zo gek met die regen die er kan vallen. Eten is geweldig, veel vers fruit en heel veel verschillende restaurants waar je van te voren even moet reserveren. Wij waren met 2 meiden en zijn ook savonds op stap geweest met mensen die er goed bekend waren, was allemaal geen probleem.
Heb me er geen moment niet veilig gevoeld, werd alleen soms een beetje gek van al die dames die je haar willen vlechten. Die mogen niet op het strand zelf komen maar mogen wel in de branding lopen en gaan dan naar je toe roepen, dat werd op een gegeven moment wat irritant, maargoed dat heb je op veel vakantie plekken.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:41

Bofkont!!!!! :P

Ik ben in precies hetzelfde hotel geweest 4 jaar geleden als waar jij nu naar toe gaat.
Zeker weten een dikke vette aanrader! Prachtig is het daar!
Krijg er nu alweer zin in als ik er aan terug denk! Ik wil ook! haha.

Excursies zijn echt een aanrader. Wij zijn een dag naar een animal park geweest daar. Super grote dierentuin, echt heel groot en mooi. Heb daar ook met dolfijnen gezwommen, was echt een hele leuke ervaring!
Ook de excursie met de catamaran varen, barbeque op een onbewoond eiland is echt een aanrader. Die kan je allemaal boeken in de lobby van het hotel.

Een creditcard is wel een aanrader. Wij hebben ons wel laten inenten van te voren, wordt aangeraden. Als je nog meer dingen wilt weten, let me know. ;)
In ieder geval, heel erg veel plezier en geniet ervan! Het is echt prachtig daar!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 21:39

Bedankt voor de reacties, leuk dat er zelfs bokkers naar hetzelfde resort zijn geweest! :D

Crazyshar, wat een geweldig verhaal over de vliegers. :D

Letsdunit, wat voor stranden ben jij gewend? Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, ken de stranden van Nederland, Frankrijk, Italie en Spanje.
Strand van Spanje gaf me al echt een WAUWgevoel vergeleken bij de andere stranden, zo blauw! Denk dat ik me in de Dominicaanse Republiek dan al helemaal verkijk op het strand als ik de foto's zo zie! :+:

Maydine, ik heb de website van dat dierenpark bekeken, zag er echt geweldig uit! Is het vlakbij het hotel? Hoe ben jij daar naar toegegaan?
Catamaran zit bij het allinclusive in toch? Las dat tenminste op de website van Arke, weet niet of dat bij Neckermann ook zo is (daar hebben we geboekt).

Aan wat voor prijzen moet je denken bij excursies? Hoor om me heen veel verhalen over dure excursies, maar wat is duur? :+
Vind het ook lastig om te bedenken hoeveel geld we mee moeten nemen, vriendin wil geen geld meenemen.. maar daar pas pinnen/creditcard gebruiken. Lijkt mij niet geheel handig, ga liever goed voorbereid op reis.

Inenten twijfel ik over. Bepaalde inentingen worden wel aangeraden, niets verplicht. Wil het eigenlijk liever niet! :o

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:54

wij namen altijd 1/4 van het totale bedrag dat we max! wilde meenemen cash mee de rest in traveler cheques. die zijn ook meteen verzekerd.
verder excursies zul je niet vinden onder de 20dollar of dom,peso.
zoals ik eerder al zei zijn de excursies aangeboden door de locals, goedkoper, persoonlijker en intresanter omdat ze je vaak voorbij de toeritische dingen brengen en de echte wereld erachter vaak mee laten zien.

wij hebben nooit laten enten, is maar net wat je allemaal van plan bent te doen, ga je de jungle daar in tjah dan is het mss wel fijn om voorbereid te zijn , maar hou je het wat "braver" dan kan het wel hoor.

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:17

hej, volgens mij zat ik 2 jaar geleden ook in dat hotel! Samen met mijn zus, onze eerste verre reis zonder ouders. Is ons prima bevallen. Wij zijn naar saona geweest, heerlijk idylisch eiland met een catamaran heen en speedboot terug en dan nog even snorkelen midden op ze, waar een soort zandbank is. Verder zijn wij met de monstertruck safari meegeweest, ook een aanrader! Je gaat wat dieper het land in, en bij "lokale mensen" langs. en natuulijk dolfijnen zwemmen, wij deden dat bij een nieuw park, we hadden slechte verhalen gehoord over de andere parken.
savonds ben ik met mijn zus ook wel eens van het park af geweest, niet echt onveilig maar ook niet veilig,, ze proberen je echt van de straat te plukken (waren dan ook wel 2 jonge blonde vrouwen)

Ik heb me iig prima vermaakt op het heerlijke strand en op t zwembad:)

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:38

Ik ga in juni 16 dagen naar dit zelfde resort.
Dus blijf dit topic even volgen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:14

Mandyy schreef:
Maydine, ik heb de website van dat dierenpark bekeken, zag er echt geweldig uit! Is het vlakbij het hotel? Hoe ben jij daar naar toegegaan?
Catamaran zit bij het allinclusive in toch? Las dat tenminste op de website van Arke, weet niet of dat bij Neckermann ook zo is (daar hebben we geboekt).

Aan wat voor prijzen moet je denken bij excursies? Hoor om me heen veel verhalen over dure excursies, maar wat is duur? :+
Vind het ook lastig om te bedenken hoeveel geld we mee moeten nemen, vriendin wil geen geld meenemen.. maar daar pas pinnen/creditcard gebruiken. Lijkt mij niet geheel handig, ga liever goed voorbereid op reis.

Inenten twijfel ik over. Bepaalde inentingen worden wel aangeraden, niets verplicht. Wil het eigenlijk liever niet! :o

Bij ons zat die niet bij de all inclusive in. Bij de receptie van het hotel kan je alle excursies bekijken en boeken. Eventueel ook bij je reisleidster die zeker om de 2 dagen in het hotel even langskomt! (altijd gezellig mensen om even een cocktailtje mee te doen)
Wij hadden een creditcard (goldcard) bij ons en dat is ons zeer goed bevallen. Wel hebben we alles vanuit het hotel geboekt en betaald en niet buiten het resort met de creditcard betaald.
Ik geloof dat wij iets van 500 dollar contant geld bij ons hadden en in het hotel met de creditcard wat bij gepint hebben..
Het is wel een aanrader om tijdens de excursies wat contant geld mee te nemen, leuke verkoop mensen en standjes met sierraden, zonne olies en meer dingetjes.
Wij hebben trouwens elke dag een vaste serveerster gehad bij ons tafeltje, we gaven haar elke dag iets van 5 dollar fooi, ze was helemaal blij want ze blijken daar maar iets van 4/5 dollar per week te verdienen!

Wij hebben ervoor gekozen ons wel te laten enten en goed te laten verzekeren. Was maar goed ook want mijn vader kreeg de 3e dag een licht hartinfarct daar.. dat was echt super schrikken! Gelukkig na 1,5 dag ziekenhuis mocht hij toch weer rustig aan mee naar het resort. Toch nog wel een fijne vakantie gehad daarna maar ik gun het niemand zo op vakantie ver weg van Nederland..

stijntilla schreef:
hej, volgens mij zat ik 2 jaar geleden ook in dat hotel! Samen met mijn zus, onze eerste verre reis zonder ouders. Is ons prima bevallen. Wij zijn naar saona geweest, heerlijk idylisch eiland met een catamaran heen en speedboot terug en dan nog even snorkelen midden op ze, waar een soort zandbank is.

Ja Saona Island was dat inderdaad! Die bedoelde ik ook! Kon niet meer op de naam komen! ;) Zeker een aanrader!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 21:58

Het schiet al steeds meer op, nog iets langer dan vijf weken! *\o/* Al veel dingen geregeld, paspoort in huis! :D
Twijfelen nog steeds over het enten, neig er meer naar om het niet te doen..
Twijfel ook nog steeds over camera. Wil m'n spiegelreflex erg graag mee, maar zou wel heel zonde zijn als er iets mee gebeurd. :=

Ralinda, leuk dat je er ook heen gaat! Ik zal verslag doen als ik terug ben.
Wel toevallig zeg! :D

Creditcard nemen wij ook zeker mee. Vriendin heeft het er alleen steeds over om geen geld mee te nemen, maar daar op het vliegveld te pinnen en rest met creditcard.. Ben er zelf niet zo van, ga liever goed voorbereid op reis (dus met geld op zak).

Maydine, wat schrikken van je vader zeg! :\

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:59

Ik ben net terug van de Dominicaanse! Super mooi strand hoor, ik snap niet dat iemand hierboven het tegen vond vallen qua strand.. Super wit poederstrand, helderblauwe zee en palmbomen.. Het onderwaterleven is inderdaad niet erg interessant, we hebben dan ook niet gedoken of gesnorkeld. Ik vond het een heerlijk land voor een strand vakantie, maar ik vond een week genoeg. Er is behalve het strand en de heerlijke zon niks te beleven zoals leuke dorpjes en terrasjes waar je heen kan. Saona hebben wij ook bezocht maar dat viel gigantisch tegen, het was net zo mooi als ons eigen strandje, maar daar hoefden we geen 4 uur voor door de krottenwijken te rijden..
Nog even wat plaatjes: (hoop dat ze het doen)
Afbeelding
Afbeelding

En dit zijn echte onbewerkte zelfgemaakte foto's ;) Veel plezier!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 21:40

Wauw, wat een mooie foto's! Met wat voor camera heb je die gemaakt?

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:45

Met een gewone simpele digitale camera ;) de 1e is Saona, de 2e is het strand bij punta cana in de buurt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 16:17

Als ik dat zo zie hoef ik m'n spiegelreflex niet eens mee te nemen. :))

Over een maand zit ik er al! :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:39

_Deco_, heb je eigenlijk ook nog andere excursies gedaan dan Saona?

Over een week en een dag vlieg ik!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 18:13

Nog even een lastminute vraag, hoop dat jullie me nog kunnen helpen voor morgen.
Hebben jullie je koffers laten sealen?