Ben nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, heb nog nooit gevlogen. Spannend dus allemaal!

Wie gaan er nog meer naar de Dominicaanse Republiek?
Wie zijn er al geweest? Tips?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mandyy schreef:Maydine, ik heb de website van dat dierenpark bekeken, zag er echt geweldig uit! Is het vlakbij het hotel? Hoe ben jij daar naar toegegaan?
Catamaran zit bij het allinclusive in toch? Las dat tenminste op de website van Arke, weet niet of dat bij Neckermann ook zo is (daar hebben we geboekt).
Aan wat voor prijzen moet je denken bij excursies? Hoor om me heen veel verhalen over dure excursies, maar wat is duur?
Vind het ook lastig om te bedenken hoeveel geld we mee moeten nemen, vriendin wil geen geld meenemen.. maar daar pas pinnen/creditcard gebruiken. Lijkt mij niet geheel handig, ga liever goed voorbereid op reis.
Inenten twijfel ik over. Bepaalde inentingen worden wel aangeraden, niets verplicht. Wil het eigenlijk liever niet!
stijntilla schreef:hej, volgens mij zat ik 2 jaar geleden ook in dat hotel! Samen met mijn zus, onze eerste verre reis zonder ouders. Is ons prima bevallen. Wij zijn naar saona geweest, heerlijk idylisch eiland met een catamaran heen en speedboot terug en dan nog even snorkelen midden op ze, waar een soort zandbank is.