Vrijgezellenfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ni_en_ke

Vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 19:57

Hoi allemaal,

Een vriend en vriendin van ons gaan trouwen.
Nou is het de bedoeling dat ik het vrijgezellenfeest voor de vriendin regel!
Hardstikke leuk zou je zeggen, dat dacht ik ook...

De vriendin had opgegeven wie ze er wel bij zou willen hebben: haar nicht, haar zus, een vriendin en ik.

Nou heb ik eerst contact met iedereen gezocht.
- Haar nicht kon niet, die zit namelijk voor werk in duitsland.
- Haar vriendin reageerde: heeft M. Wel aan je gevraagd of je dit wil doen? Zou je dit niet eerst eens met haar zus overleggen, die is ook getuige. Zat je te denken aan een ochtend, een middag of een avond? Zullen we dan maar gaan picknicken in een park of een high tea gaan doen?
- Haar zus reageerde dat ze net contact met mij wilde gaan zoeken.

Ik heb dus contact met haar zus (E) opgenomen. Samen hebben wij besloten het vrijgezellenfeest op 9 april te houden. Aangezien de mannen (organiseert mijn vriend) dan met een groep van 9 man voor 4 dagen weg zijn.
M. houdt niet van wilde gekke dingen zoals strippers enz. Maar aangezien de mannen vier dagen weg zijn om echt te beesten wilden we wel wat leuks doen.
We hebben een aantal opties besproken en kwamen overeen dat het niet zo leuk is om met een groepje van vier personen een workshop te gaan doen. Dan betaal je vaak voor het minimale aantal personen van 8-10 of je zit in een groep met allemaal onbekenden.
Wij hadden bedacht dat het erg leuk is om met z'n vieren een professionele fotoshoot te gaan doen met visagie erbij en daarna gezellig een high tea te gaan doen. Na alles besproken te hebben werd het dan per persoon (bedrag van M. verdeeld) €130,- Daarna zou ik haar dan twee dagen meenemen naar een beautyfarm. Dit laatste heb ik niet doorgegeven aan de vriendin.

Van de vriendin kreeg ik de reactie:
hoi nienke
hier een heel eerlijk antwoord van mij:
het lijkt mij echt leuker om M. haar vrijgezellenfeest in de maand te plannen waarop zij ook werkelijk gaat trouwen. desnoods eind april, maar niet begin!
ook heb ik M. nog nooit gehoord over een fotoshoot?? ik denk ook dat M het leuker vind om iets te ondernemen, desnoods gezellig hightea'en en vervolgens naar de dierentuin, bonbons maken, sieraden maken, servies beschilderen, potten bakken, noem maar iets! of op en neer naar antwerpen om daar te gaan high tea'en, lijkt mij ook wel heel erg leuk, aangezien M. het wel erg leuk vind om te winkelen.
ik vind ook het bedrag van 130 euro wel erg veel, op zoveel had ik niet gerekend.

Ik heb haar terug gemaild met de uitleg waarom wij onze keuzes zo gemaakt hebben. Dus omdat M. anders 4 dagen alleen is. Ook over de nadelen van een workshop. Dat E liever niet te ver van huis gaat i.v.m. zwangerschap en dat E. niet een te intensieve dag wil. Wat zij betere opties vindt en wat voor bedrag ze kwijt zou willen...

Reactie van de vriendin:
hoi nienke,

wat betreft de datum, vind je het dan niet banketstaaf voor M. dat ze de andere drie dagen wel alleen zit?
waar het volgens mij om gaat bij een vrijgezellenfeest is dat je iets doet wat de aanstaande bruid erg leuk vind, toch?
hebben jullie ooit gehoord van M. dat ze zoiets zou willen?
ik heb een ander idee in mijn hoofd voor M, en vind het ook jammer dat je niet overlegt hebt met mij, aangezien je vooraf al gemaild had of ik mee wilde denken.hier een ander idee om de dag in te vullen:
bij de chocolaterie van de lelie in delft kun je een workshop doen s'ochtends, ik denk dat het niet uit maakt als er ook andere bij aanwezig zijn aangezien wij toch wel met ons eigen groepje staan.
http://www.hobbijou.nl/vrijgezellenfeest ook ideeen, als we met vier/vijf zijn kan ik zelf wel rijden (ben bekend in den haag en/of delft).
mochten we in den haag een workshop volgen kunnen we in een heel mooi theehuis in de Horsten high tea'en (royal thea). vervolgens kunnen we daar een wandeling maken of een klein spel spelen? http://www.theepaviljoendehorsten.nl/
en vervolgens nog heerlijk ergens een hapje eten op het strand?

wat betreft E, die is twee weken na de bruiloft uitgerekend toch?
ik ben behoorlijk bekend met zwangere dames aangezien ik hen begeleid bij ..., en kan ik je wel zeggen dat als je rond de 30 weken zwanger bent dat je nog van alles kan ondernemen.

misschien is het ook een optie om M. in die dagen dat j er niet is, iedere dag te verrassen met iets leuks:
vrijdagmiddag chocolaterie en avond etentje (eindigen met een kado dat wijst op de volgende dag?)
zaterdag dierentuin
zondag high tea
dan is ze ook niet iedere dag alleen thuis!
ik weet niet of ik dit zelf wel kan realiseren met mijn drukke agenda??

pfffffffff, ik ben er helemaal klaar mee. Weet niet meer wat ik nou moet doen hoor!
Hebben jullie misschien tips voor mij?

_Kelly_bokt

Re: Vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:00

ik snap het wel eenbeetje, maar ik vond jou idee eigenlijk veel leuker!
Ze kraakt het een beetje af.
Tips heb ik heelaas niet echt, misschien zeggen dat je jou idee toch beter vind en wat specialer?
x

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:02

Feest :P

Ik mag ook een vrijgezellenfeest organiseren..pffff. Overigens ben ik het ermee eens dat ik de 130,- ook wel erg veel vindt hoor :j. Ik zelf kreeg budgets door van 40,-... maar dat ga ik ook niet redden hoor :P.

Ik kan niet zeggen wat we gaan doen, want ik weet niet of er viavia bekende hier zitten.

Succes! Vrouwen zijn niet altijd even makkelijk :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:05

Ik snap best dat ze €130 heel veel geld vind, dat zou ik eigenlijk ook vinden, zeker als ik 'alleen maar' een fotoshoot en high tea zou gaan doen voor dat geld...

Wat ik dan wel raar vind is dat ze zich bemoeid met wat jullie verzonnen hebben.

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:05

Bedankt voor je reactie! (en het lezen van het veel te lange verhaal)
Ik heb ook het idee dat ze het maar een beetje afkraakt.
De workshops die zij in haar laatste mailtje aangeeft zijn ook gemid. 35 euro per pers. bij een minimaal aantal personen van 10. Wanneer je dan met 4 personen komt wordt het toch ook nog een stuk duurder. En om nou als vrijgezellenfeest een armband of ketting te maken vind ik niet zo spectaculair.

Weet niet zo goed hoe ik moet antwoorden want ik wil het graag gezellig houden aangezien we al met zo'n klein groepje zijn :?

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:09

Vjestagirl schreef:
Ik snap best dat ze €130 heel veel geld vind, dat zou ik eigenlijk ook vinden, zeker als ik 'alleen maar' een fotoshoot en high tea zou gaan doen voor dat geld...

Wat ik dan wel raar vind is dat ze zich bemoeid met wat jullie verzonnen hebben.

Naja 130 euro is voor sommigen misschien ook wel een aardig bedrag. Ik heb zoiets het is een vriendin en voor een vriendin heb je toch wel wat over... Maar oke daar gaat het niet eens zo zeer om. Ik wil die fotoshoot ook best wel laten vallen.
Als ze zelf dan ook leuke opties zou geven die goedkoper zijn en die je niet zo ook thuis kan doen zonder dat je er een workshop voor nodig hebt!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:13

Ni_en_ke schreef:
Vjestagirl schreef:

Naja 130 euro is voor sommigen misschien ook wel een aardig bedrag. Ik heb zoiets het is een vriendin en voor een vriendin heb je toch wel wat over... Maar oke daar gaat het niet eens zo zeer om. Ik wil die fotoshoot ook best wel laten vallen.
Als ze zelf dan ook leuke opties zou geven die goedkoper zijn en die je niet zo ook thuis kan doen zonder dat je er een workshop voor nodig hebt!

Misschien heeft ze de €130 wel gewoon niet. Een bruiloft kost als gast toch al behoorlijk wat (nieuwe kleren, vervoer, cadeau). En misschien hebben ze net ruzie gehad, of heeft ze heel veel geld uit moeten geven aan een zieke kat of hond...

Ik zou €130 ook véél geld vinden, ook voor een vriendin...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:14

Ik begrijp jullie allebei,
Misschien bedoelt ze het niet banketstaaf?

Is het niet een plan dat die vriendin een dagje met haar iets doet, der nicht een dagje, jij een dagje & de zus een dagje, en de laatste avond met zn alle een gezellig avond?

Kan iedereen zelf kiezen wat die doet, en hoeveel het kost ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:20

Nou ja, haar ideeen zijn nou ook niet echt goedkoop. Zeker de 3 daagse niet.

Als ik het zo begrijp ben jij gevraagd om het te organiseren? Meld dan gewoon dat je de ideeen meeneemt en er een leuke dag van gaat maken. Probeer van iedereen duidelijk te krijgen wat ze max. uit willen geven en plan de activiteiten hierna.

Niet te veel overleggen daar krijg je alleen maar bovenstaande gezeik van. Gewoon voor ogen houden en naar iedereen toe melden dat het een leuke gezellige dag gaat worden vol met verrassingen ;)

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 23:00

Thats_Me schreef:
Nou ja, haar ideeen zijn nou ook niet echt goedkoop. Zeker de 3 daagse niet.

Als ik het zo begrijp ben jij gevraagd om het te organiseren? Meld dan gewoon dat je de ideeen meeneemt en er een leuke dag van gaat maken. Probeer van iedereen duidelijk te krijgen wat ze max. uit willen geven en plan de activiteiten hierna.

Niet te veel overleggen daar krijg je alleen maar bovenstaande gezeik van. Gewoon voor ogen houden en naar iedereen toe melden dat het een leuke gezellige dag gaat worden vol met verrassingen ;)

Haha, dat is dus ook wat ik dacht, die drie daagse is idd denk ik nog duurder dan het eerste plan!
Ik heb dus gevraagd wat ze er aan kwijt wil. tot nu toe geeft ze alleen nog geen antwoord op.
Naja een high tea wordt het zowiezo.
daarnaast kunnen we niet iets al te actiefs doen i.v.m. de zwangerschap van de zus.
Ik denk dat ik de fotoshoot maar laat varen. Moet ik nog even iets anders verzinnen. Heb zelf een aantal jaar als activiteitenbegeleidster gewerkt en hierbij sieraden gemaakt, gemozaikt enz. taarten bekleden is van mijzelf een hobby dus vindt het een beetje zonde om zoiets te gaan doen terwijl ik het thuis ook kan doen.

Ga denk ik maar informeren wat de kosten zijn voor een workshop bonbons maken en daarna dan de high tea.
Alle ideeën zijn trouwens welkom :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:13

Lijkt me erg lastig!
Maar, wat ik wel een beetje apart vind, ze zegt dat het gaat om leuke dingen voor de bruid. Nou is in mijn opinie een geslaagde dag in die zin van het woord, dat al de gasten samen leuk overweg kunnen, en wat de activiteit dan precies is maakt eigenlijk geen drol uit.
Zo moet ik binnenkort op vrijgezellenfeest: high tea, samen een cd-tje maken en dan ergens eten. Zou mijn bedenksel niet zijn, maar als de onderlinge sfeer goed is is het toch hartstikke leuk, met een blijvende herinnering aan de dag. (kost overigens ook 75 eu, aan de ene kant vind ik het best prijzig, aan de andere kant, dat komt neer op 25 per "deel", als je het zo bekijkt valt het wel mee).
En wie weet, organiseren ze voor mij ook wel wat verderop in het jaar. Wat ik dan het belangrijkst zou vinden is dus de onderlinge sfeer, en die kan tijdens een foto shoot net zo fijn zijn als bij een workshop!
En bedenk, je gaat niet alleen voor jezelf (opmerking taarten maken), snap je punt wel, maar wat dat betreft zit je een beetje in een uitzonderingspositie denk ik.
Veel succes in ieder geval en vooral: veel plezier!
(de voorpret moet ten slotte al de helft van de fun zijn!!)

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 23:28

@fanci_mike: Ik ben het helemaal met je eens! Ik bedoel alleen te zeggen met dat taarten maken enzo dat ik haar daar ook nooit specifiek over gehoord heb. Ze vindt ze altijd erg mooi hahaha dat wel. Maar ze heeft bijvoorbeeld ook nooit benoemd dat ze dat zelf wel zou willen doen. Dan zouden we dat ook gewoon thuis kunnen doen en dan zijn we een stuk goedkoper uit.

Ik moest ook gewoon even mijn verhaal kwijt hahaha ook horen wat anderen zouden zeggen. Ik hoop ook zeker dat M gewoon een leuke dag krijgt! Maar ik heb wel door dat wanneer je met een grotere groep bent, je makkelijker met kleine bedragen leuke dingen kan doen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 06:57

Ik ben toevallig ook bezig met een vrijgezellenfeestje plannen :+

Wat de meeste mensen niet begrijpen, is dat de kosten snel al heel hoog zijn. Een workshop van 2-3 uur is al gauw 30 tot 40 euro. Dit bedrag moet je ook nog voor de bruid betalen (met een klein groepje betaal je 10 euro extra, met een groter groepje 5 euro). Kortom, snel al 40 tot 50 euro dus, voor één activiteit.
Als je dan naast de activiteit ook nog uit eten wilt, betaal je nog eens een boel geld. Als je denkt, ik ga goedkoop uit eten, 20 euro voor drie gangen, maar dan ook nog zeker een tientje voor het drinken en nog voor de bruid. Kom je weer minimaal op 35 euro uit, en dan heb je echt goedkoop gedaan. Samen zit je dan al snel op 80 tot 100 euro. Dat is écht geen raar bedrag.

@topicstarter
De bruid heeft specifiek jou gevraagd om de dag te organiseren? Dan vind ik dat jij knopen door moet hakken. Natuurlijk wel deels in overleg en met een duidelijke uitleg. Je kunt vertellen dat kosten nou eenmaal hoog uitvallen, omdat het duur is. Ook kun je tegen je vriendin zeggen dat haar ideeën ook veel geld kosten.
Ik heb het idee dat de andere vriendin eigenlijk zelf de dag had willen plannen en dat ze jouw idee niet leuk vindt en je via deze mailtjes andere ideeën aandraagt. Nu weet ik niet in hoeverre de andere vriendin in de organisatie zit? Maar je kunt nooit iets doen wat iedereen leuk vindt. Maar het idee is de bruid een leuke dag te bezorgen, dus je moet iets doen wat de bruid sowieso leuk vindt.
De opmerking dat de zwangere vrouw niet moe is, vind ik volledig de plank misslaan. Iedereen beleeft een zwangerschap anders. Hoe kan zij nou zeggen hoe een ander zich voelt? Ik heb echt het idee dat ze haar eigen idee aan het doordrukken is.
Aan de andere kant, je bent straks met zijn vieren, jij, de zus, die vriendin en de bruid. Dan is het ook wel leuk als de dag gezellig is. Ik heb een beetje het idee dat die vriendin de dag gaat verpesten met mopperen als het haar idee niet wordt.
Kun je niet een dag plannen om met zijn drieën om de tafel te gaan zitten? Jij, die vriendin en de zus? Dan kun je die dag alle ideeën bekijken en met zijn drieën een beslissing maken.