Mijn weg tot Snowboardleraar (wintersport)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jakizi

Mijn weg tot Snowboardleraar (wintersport)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 17:57

Heej Bokkers,

Naast rijden op mijn lieve paardje heb ik sinds 2,5 jaar ook het snowboarden en sinds 3 weken het skieën uitgevonden.

Het enige nadeel is dat als je echt lekker wil snowboarden je na het buitenland moet en je paardje achter moet laten.

Inmiddels ben ik ook als snowboardleraar werkzaam in Snowworld.

Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met af en toe wat snowboarden maar piste 3 in snowworld afkomen was al een hele grote uitdaging.

Zo kreeg ik 2 jaar geleden op school de kans ( om jullie even bij te praten ik zit op sport en bewegen/CIOS en leer voor buitensportinstructeur) om de opleiding tot Nederlands snowboardleraar te volgen. Na 8 zware trainingen begon dan de opleidingsweek. Je maakt dagen van 9 tot 9 en wisseld de theorie en praktijk af. Het is aardig zwaar en ikzelf heb keihard moeten knokken om op het juiste niveau te komen. Na deze week ben ik geslaagd voor alle onderdelen ( theorie, praktijk en lesgeven).

Een half jaar later kwam dan de stage bij snowworld waar ik van te voren niet bijzonder veel zin in had.
Uiteindelijk heb ik het super naar mijn zin gehad tijdens mijn stage en heb ik ook de kans gehad om mezelf te ontwikkelen. En ja hoor ik had de smaak te pakken en wou door voor de anwarter opleiding (Oostenrijks snowboardleraar).

De volgende stap was de anwarter opleiding die ik door omstandigheden een jaar heb moeten uit stellen, helaas. Dit kwam omdat ik net geopereerd was aan mijn enkel.

Ik ben in dit jaar wel 5 daagjes op wintersport naar Gerlos geweest om eens te kijken hoe het in boarden in de bergen zou gaan. Want dit is mijn 1e wintersport geworden en het was een onwijs leuke ervaring:D

Inmiddels ben ik wel op anwarter geweest via Snowsports academy. Ik heb December J.L hieraan deelgenomen. De anwarter week was super leuk, gezellig, leerzaam maar ook zwaar.
Buiten dat de opleiding lichamelijk best zwaar is moet je ook nog een enorme hoeveelheid theorie leren.
Daarbij kwamen de weeromstandigheden er nog eens bij. We hebben verschillende situaties gehad; -17 graden tot 1 middagje +2, een sneeuwstorm, mist, poeder, ijzig, strenge wind en gelukkig ook nog wat zon:d. Ook de anwarter opleiding heb ik via shool gevolgd.
Afbeelding
Afbeelding

In januari zijn we met school op winterkamp geweest en de mensen die anwarter hadden gevolgd hadden de taak om de lessen te geven. De voordelen hiervan waren: Met het vliegtuig heen 2 dagen eerder, de 1e 2 dagen 's middags lekker een biertje of dergelijke drinken en spare ribs eten op kosten van de school en de laatste middag nog lekker een drankje op de piste doen en spare ribs eten terwijl de rest van de groep in het hotel moest zijn.
Ik had deze week mijn eigen groepje waar we gedurende de week iets mee geschoven hebben om de niveaus goed te verdelen. Ook dit was weer een superleuke week en zo ben ik weer een ervaring rijker.

En nu ga ik aankomende woensdag het laatse avontuur tegemoet.
Ik ga voor 3,5 week naar Oostenrijk, Koningsleiten.
Ik ga hier bij de skischool samen met 7 klasgenoten stage lopen en ik heb er erg veel zin in.

Inmiddels ben ik ook werkzaam als leraar bij Snowworld waar ik een hoop plezier beleef aan het lesgeven.
Ook ben ik sinds 3 weken aan het skieën en heb ik nu 3 trainingen gevolgd en een beetje in het park gespeeld. Ik heb de smaak zelf zo te pakken dat ik eind maart voor mijn skileraar diploma ga.

Ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen en hoe jullie dit met je paard combineren.

xxx Nicole
Laatst bijgewerkt door Storm op 12-02-11 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's onder elkaar gezet, zo leest het makkelijker :)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:08

Haha wat leuk, dat je van je hobby zo je werk kan maken ;)
M'n vriend wil mij ook graag leren snowboarden en liefst ook waterskien :D
Hij is erg goed in waterskien, ga vaak mee kijken in de zomer als ie achter de boot of op de baan bezig is,maar ik zie mezelf dat nog niet zo gauw doen.
Maar binnenkort komen we naar snowworld, in landgraaf is dat toch?
Ga ik ook maar 's een poging doen tot snowboarden haha!
Zijn broer woont er vlakbij, en voordat wij verkering kregen, ging ie daar vaak een weekendje heen om te boarden, en dan slapen bij zijn broer :D
Ben jij de linker of de rechter op de foto?
Misschien dat ik je daar dan wel herken :D

Jakizi

Re: Mijn weg tot Snowboardleraar (wintersport)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 18:47

Ah leuk. Ik wil ook nog eens leren wakeboarden:)

Ik werk in snowworld zoetermeer dus je zal me niet tegenkomen. Dat hele blonde meisje werkt in Landgraaf.

Succes met boarden

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:11

Leuk!
Ik heb zelf m'n ski-anwarter, en herken de dingen die over de ausbildung zegt wel ja. Koud, storm, al met al geen fijn weer zo begin december.
Waar heb je je anwarter gedaan? Jammer dat je niet eerder kon skien, had je duaal kunnen doen, dat scheelt weer :D
Veel plezier in Konigsleiten,
groeten van een collega ;)

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:43

Mijn anwarter was bij snowsports. We zaten in Bruck en hebben in zell am see geboard. De condities waren zo goed dat we niet naar kaprun hoefde.

Tja bedacht paar weken geleden pas dat ik mssn wel kon leren skieen haha:)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:23

Klinkt leuk allemaal! Bij welke snowworld ben je leraar als ik vragen mag? Want t vriendje van een vriendin is ook snowboardleraar, in landgraaf :)

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 22:41

Ik werk in Zoetermeer, Landgraaf is een klein beetje heel ver weg haha.

Wil er wel een xtje heen binnenkort.
_AB_ schreef:
Klinkt leuk allemaal! Bij welke snowworld ben je leraar als ik vragen mag? Want t vriendje van een vriendin is ook snowboardleraar, in landgraaf :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:01

ah, oke! Nee dan ken je hem hoogst waarschijnlijk niet... Maar lijkt me wel super gaaf om goed te kunnen boarden! :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:08

Ik dacht nog, daar staat: mijn weg tot de snowboardleraar. Ik denk: YES! leuke smeuiïge avonturen in de sneeuw. Helaas. Ik kan helemaal niet skiën of snowboarden. Nog nooit gedaan, vindt het wel heel gaaf om te zien hoe anderen het doen. Leuk dat jij er zo fanatiek in bent. Ook lesgeven is een vak apart. Je moet de mensen maar duidelijk kunnen maken wat ze moeten doen. Succes met het leraar zijn!

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 23:35

Nou ja misschien is dit wel de weg tot de snowboardleraar haha
Ik heb er de komende weken veel om me heen dus wie weet haha:P

Maarja wil je een snowboard of skileraar aan de haak slaan gewoon naar oostenrijk gaan naar een feestoord ofso en als beginner op les gaan en ik geef je grote kans:P

sheela schreef:
Ik dacht nog, daar staat: mijn weg tot de snowboardleraar. Ik denk: YES! leuke smeuiïge avonturen in de sneeuw. Helaas. Ik kan helemaal niet skiën of snowboarden. Nog nooit gedaan, vindt het wel heel gaaf om te zien hoe anderen het doen. Leuk dat jij er zo fanatiek in bent. Ook lesgeven is een vak apart. Je moet de mensen maar duidelijk kunnen maken wat ze moeten doen. Succes met het leraar zijn!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:29

Volgens mij heb ik jouw wel eens gezien in Snowworld, ik werk zelf in Snowbase =P

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 14:57

Dat zou heel goed kunnen haha in zo'n blauw pak:p
Is het leuk in snowbase?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:20

Ja hoor, sommige dagen wat meer dan andere =P Maar hebben wel een leuk team. Gaan ook vaak met wat collega's een dagje andere hallen onveilig maken ^^

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:39

Gaaf zeg! Ik heb ook via snowsports academy mijn opleidingen gedaan, in 2004 alleen al.... Ik heb in 2006 een heel seizoen in Königsleiten lesgegeven, supervet. Misschien is het wel dezelfde school, bij welke school ga je?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:41

Serendipity1 schreef:
Leuk!
Ik heb zelf m'n ski-anwarter, en herken de dingen die over de ausbildung zegt wel ja. Koud, storm, al met al geen fijn weer zo begin december.
Waar heb je je anwarter gedaan? Jammer dat je niet eerder kon skien, had je duaal kunnen doen, dat scheelt weer :D

Ga jij ook in Königsleiten werken? Of werk je in Zoetermeer :P

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 00:50

Ik ga naar Unterwuzacher.
Ik werk in snowworld en ga stage lopen in konigsleiten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:57

Zoooo wat gaaf zeg! Mooie kans lijkt me dat.
Als mijn knie wat beter was geweest had ik dit ook heel graag gedaan.

Ik wil je heel veel plezier wensen!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:32

npoot schreef:
Ik ga naar Unterwuzacher.
Ik werk in snowworld en ga stage lopen in konigsleiten

Oh ok, Unterwurzacher, vlakbij de lift en mooie pakken!
Superveel plezier, harstikke leuk! Gelukkig is er nu ook een gondel naar boven, toen ik er werkte was dat nog een gammele stoeltjeslift en koud dat het was met die kinderen en die duurde echt een half uur.

Die tweede vraag was trouwens voor Cynthy eigenlijk :P

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:26

dutchy_ schreef:
[naam] schreef:
Leuk!

Ga jij ook in Königsleiten werken? Of werk je in Zoetermeer :P

Beide niet, ik houd het bij Sefaus :D Het was meer bedoeld als snowsport-collega in het algemeen :P
Net als jij dus bent trouwens. Ga je met de krokus nog?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:31

Aha, vandaar :+

Ik ga met krokus niet, ik werk nu bijna fulltime op de skibaan hier in Nederland en sta al helemaal volgepland met lessen tot en met de krokusvakantie in Nederland dus. Daarna ga ik misschien nog wel zelf een weekje skiën, maar dat word dan geen lesgeven. Ga jij nog richting Serfaus of ben je met kerst geweest? Of beide?

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:47

jammer dat de sneeuw hier al weer weg is. Anders had je nog even achter je paard aan kunnen snowboarden.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 12:31

Nou ja dat hier de sneeuw weg is is 1 maar in Oostenrijk mag er ook wel wat sneeuw gaan vallen.

Ik wil poeder ahhhh

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:22

Ik wou jullie even laten weten dat ik gister aangekomen ben ik oostenrijk. Ik vind het erg jammer dat er zo weinig sneeuw ligt dat ben ik niet gewend. De piste's zijn wel ok alleen aan het einde van de dag egt weer poedersuiker he:S Helaas.
Ik denk dat ik 3 super leuke weken ga krijgen.