Naast rijden op mijn lieve paardje heb ik sinds 2,5 jaar ook het snowboarden en sinds 3 weken het skieën uitgevonden.
Het enige nadeel is dat als je echt lekker wil snowboarden je na het buitenland moet en je paardje achter moet laten.
Inmiddels ben ik ook als snowboardleraar werkzaam in Snowworld.
Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met af en toe wat snowboarden maar piste 3 in snowworld afkomen was al een hele grote uitdaging.
Zo kreeg ik 2 jaar geleden op school de kans ( om jullie even bij te praten ik zit op sport en bewegen/CIOS en leer voor buitensportinstructeur) om de opleiding tot Nederlands snowboardleraar te volgen. Na 8 zware trainingen begon dan de opleidingsweek. Je maakt dagen van 9 tot 9 en wisseld de theorie en praktijk af. Het is aardig zwaar en ikzelf heb keihard moeten knokken om op het juiste niveau te komen. Na deze week ben ik geslaagd voor alle onderdelen ( theorie, praktijk en lesgeven).
Een half jaar later kwam dan de stage bij snowworld waar ik van te voren niet bijzonder veel zin in had.
Uiteindelijk heb ik het super naar mijn zin gehad tijdens mijn stage en heb ik ook de kans gehad om mezelf te ontwikkelen. En ja hoor ik had de smaak te pakken en wou door voor de anwarter opleiding (Oostenrijks snowboardleraar).
De volgende stap was de anwarter opleiding die ik door omstandigheden een jaar heb moeten uit stellen, helaas. Dit kwam omdat ik net geopereerd was aan mijn enkel.
Ik ben in dit jaar wel 5 daagjes op wintersport naar Gerlos geweest om eens te kijken hoe het in boarden in de bergen zou gaan. Want dit is mijn 1e wintersport geworden en het was een onwijs leuke ervaring:D
Inmiddels ben ik wel op anwarter geweest via Snowsports academy. Ik heb December J.L hieraan deelgenomen. De anwarter week was super leuk, gezellig, leerzaam maar ook zwaar.
Buiten dat de opleiding lichamelijk best zwaar is moet je ook nog een enorme hoeveelheid theorie leren.
Daarbij kwamen de weeromstandigheden er nog eens bij. We hebben verschillende situaties gehad; -17 graden tot 1 middagje +2, een sneeuwstorm, mist, poeder, ijzig, strenge wind en gelukkig ook nog wat zon:d. Ook de anwarter opleiding heb ik via shool gevolgd.

In januari zijn we met school op winterkamp geweest en de mensen die anwarter hadden gevolgd hadden de taak om de lessen te geven. De voordelen hiervan waren: Met het vliegtuig heen 2 dagen eerder, de 1e 2 dagen 's middags lekker een biertje of dergelijke drinken en spare ribs eten op kosten van de school en de laatste middag nog lekker een drankje op de piste doen en spare ribs eten terwijl de rest van de groep in het hotel moest zijn.
Ik had deze week mijn eigen groepje waar we gedurende de week iets mee geschoven hebben om de niveaus goed te verdelen. Ook dit was weer een superleuke week en zo ben ik weer een ervaring rijker.
En nu ga ik aankomende woensdag het laatse avontuur tegemoet.
Ik ga voor 3,5 week naar Oostenrijk, Koningsleiten.
Ik ga hier bij de skischool samen met 7 klasgenoten stage lopen en ik heb er erg veel zin in.
Inmiddels ben ik ook werkzaam als leraar bij Snowworld waar ik een hoop plezier beleef aan het lesgeven.
Ook ben ik sinds 3 weken aan het skieën en heb ik nu 3 trainingen gevolgd en een beetje in het park gespeeld. Ik heb de smaak zelf zo te pakken dat ik eind maart voor mijn skileraar diploma ga.
Ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen en hoe jullie dit met je paard combineren.
xxx Nicole