To-do Milaan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

To-do Milaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:18

Hoi mede bokkers,

Dit jaar ga ik met mijn vader na mijn examens naar Milaan. Wij gaan hier heen in juni voor ongeveer 5 dagen. Ik vroeg me af of er bokkers zijn die hier al eens zijn geweest, en mij tips kunnen geven wat ik gezien moet hebben. Graag hoop ik van jullie te horen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Kirsten

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:47

Wat zou je willen zien? Winkels a la prada/gucci etc? Of historie? Verder is er i.m.o niet echt veel te doen.
Je zou naar de Dumo kunnen gaan, naar 'de laatste avondmaal' van da Vinci.

Vond Milaan niet echt een hele leuke stad, ik zou eerder naar Venetie gaan.

Daks

Re: To-do Milaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:50

het opera is ook zeker een bezichtiging waard.
En de duomo
voor de rest is er niet heel veel of je moet erg van mode houden

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:53

MoonChloe schreef:
Wat zou je willen zien? Winkels a la prada/gucci etc? Of historie? Verder is er i.m.o niet echt veel te doen.
Je zou naar de Dumo kunnen gaan, naar 'de laatste avondmaal' van da Vinci.

Vond Milaan niet echt een hele leuke stad, ik zou eerder naar Venetie gaan.

Ik vind milaan ook niet zo, met pak hembeet 4 uurtjes hadden wij de winkelstraat helemaal gezien :=
Als je er toch bent, vergeet dan in iedergeval de abercrombie and fitch niet.. die is wel verstopt in een pand wat er totaal niet uit ziet als winkel maar juist als een oud bankgebouw.. ;) De zara is daar ook trouwens super vet :D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 09:15

Ikben onwijs mode verslaafd, ga zeker naar abercrombie maar ook naar winkels als prada gucci etc :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:59

Als je van shoppen houdt zit je in Milaan wel goed. Maar dan nog lijkt vijf dagen mij vrij lang. Ik was er met twee dagen wel klaar, de stad zelf vind ik niet zo bijzonder en ik kan me niet voorstellen dat er genoeg winkels zijn om er vijf dagen te shoppen (tip: met de auto een dagje naar de grote meren, zo ver is dat niet).

Houd er wel rekening mee dat je je in Milaan voornamelijk in het Italiaans moet zien te redden. Er wordt maar mondjesmaat Engels gesproken (mijn vriendin uit de buurt van Milaan waarschuwde me daar al voor - maar goed, zij heeft Engels gestudeerd) dus neem je Hoe&Wat in 't Italiaans mee. ;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:02

Voor 's avonds is de wijk Navigle heel gezellig. Grachtjes, met veel leuke restaurantjes en terrasjes. Ik vind Milaan eigenlijk wel een hele leuke stad. Heel gezellige sfeer. De Galleria is mooi, de Dom is leuk om een keer te bezoeken (het dak op!) en verder is het al heerlijk om door de straatjes te slenteren. En als je met de auto bent, kun je nog leuk de omgeving in rijden.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:17

Zelfde verhaal hier.. 3/4 dagen geweest en dat was meer dan genoeg. Het is wel heel leuk om de duomo (die kerk op dat grote plein, weet niet zeker of die zo heet) te beklimmen en even op de ballen van de stier gaan staan. ;) En verder, tsja, shoppen kun je er genoeg. Ik zou nog even naar het oude deel gaan, dat was ontzettend gezellig. :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:27

Als je van shoppen houdt, kun je je denk ik wel een dag of 2 goed vermaken (hoop dat je vader ook van shoppen houdt? ;) )

Als het goed weer is en je reist per auto, zou ik vervolgens doorreizen naar het Gardameer ofzo..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:45

Die kerk op dat grote plein idd. :))

Afbeelding

Ja, ik had twee jaar geleden half februari érg mooi weer, net boven nul met een strakblauwe lucht. 8-)

Links op de foto zie je nog net een stukje van de Galleria (Vittorio Emanuele II) met dure shops als Louis Vuitton. Maar in La Rinascente (warenhuis) ernaast voelde ik me iets meer op m'n plek. :D

Castello Sforzesco is ook een bezoekje waard: http://www.milanocastello.it/ - en vlak bij het Castello zit een groot filiaal van Decathlon. ;)

Er is ook een park met een heuvel waar je een mooi uitzicht hebt over de stad en op de bergen. Ik weet alleen nog dat het vlak bij het stadion (San Siro) en de renbaan is, maar ik kan 'm zo snel met Google niet vinden.

Als winkelstraat kan ik je de Corso Venezia aanraden: http://en.wikipedia.org/wiki/Corso_Venezia

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:51

Ik ben er vorig jaar ook 5 dagen geweest en ik heb me prima vermaakt :). Er zijn erg veel mooie kerken/musea, qua shoppen weet ik het niet precies omdat ik zelf niet zo'n merkengek ben dus ik vermaakte me prima in de H&M.
Wij hebben een aantal routes gelopen van het reisboekje 100% Milaan, dat boekje is echt een aanrader. Daar staan oa musea/kerken/leuke eettentjes/leuke winkeltjes/andere bijzonderheden in (je kunt ook verschillende routes lopen en dan verschillende dingen bezoeken op die routes).
Voor mij was 5 dagen Milaan geen enkel probleem.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:53

Die 100%-boekjes zijn echt een aanrader. :j

Jammer dat ik daar pas een paar maanden later van hoorde (maar toen heb ik er in Berlijn veel plezier van gehad).

Ik ben ook niet zo'n shopper en ik had het na een paar uur al gehad met al die grote modezaken, al ging ik er niet eens naar binnen. :o

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:55

nog een tip: Als je het laatste avondmaal wil zien moet je wel van tevoren reserveren! Anders kom je er niet bij :).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:28

San Siro, het stadion is trouwens ook heel leuk om heen te gaan. Daar kun je een rondleiding krijgen en met op het eind een soort museum met allemaal dingen van Gullit en van Basten en zo. En lekker en leuk eten kun je bij Officina 12 in de wijk Navigle!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:32

Ik ben er ook geweest. :j Ik weet niet hoe het heet, maar het is dicht bij de dom die hier boven op de foto staat. Het is een overdekte winkelhal, heel leuk met allemaal mooie dure winkels. O en abercrombie natuurlijk, daar moét je heen! Bedenk van te voren wel goed wat je voor dingen wilt want rustig rondkijken kan niet := Voor de rest vond ik kleding in milaan erg tegenvallen, vond veel dingen best tuttig, en héél duur!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:15

Dank jullie wel allemaal! Zal voor die tijd even dat boekje kopen! Bedankt voor de tip! Ik ben aan het sparen voor mijn Louis Vuitton tas, dus misschien wil ik die daar wel al kopen. Papa is gelukkig ook shopgek.

Op internet had ik ook al wat leuke dingen gezien. Ook van die echte Italiaanse kaasjes etc.

@chubby is het gardameer ver dan? Wij zijn denk ik 6 jaar geleden daar heen geweest.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:30

marjolein_el schreef:
Ik weet niet hoe het heet, maar het is dicht bij de dom die hier boven op de foto staat. Het is een overdekte winkelhal, heel leuk met allemaal mooie dure winkels.

Karin schreef:
Links op de foto zie je nog net een stukje van de Galleria (Vittorio Emanuele II) met dure shops als Louis Vuitton.

;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:51

Goed om dit te lezen :) Ik ga een maand interrailen en ga ook langs Milaan. Weet ik dat ik daar iig niet langer dan 2 dagen hoef te blijven :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:16

ben er zelf nooit geweest, maar heb in italië gewoond en heb nooit echt mensen positief over milaan gehoord (of dat komt omdat ik zo'n beetje alleen maar zuid-italianen ken :') ). er zijn niet erg veel bezienswaardigheden, maar het nachtleven schijnt er wel erg leuk te zijn. maar weet niet of dat iets leuks is voor jou en je vader. :+
als je van mode houdt is het wel leuk, en milanesen zijn ook de meest ijdele mensen van italie (schijnt het) dus het is ook wel leuk daar mensen te kijken denk ik. :)
misschien is het leuker naar florence, venetie of rome te gaan? of een stad wat bij de zee ligt, zodat je ook af en toe lekker naar het strand kan? :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 08:57

Dat we naar Milaan gaan, staat al vast. Maar ik hou erg van mode, dat is ook 1 van de redenen dat we er heen gaan ;)