Last minute naar Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Last minute naar Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 23:20

Ik ga komende week 3 of 4 dagen naar Parijs, dinsdag of woensdag tot donderdag of vrijdag. Heb een sollicitatiegesprek, maar weet nog niet op welke dag, dat hoop ik morgen te horen :+ .
Ben alleen nog nooit in Parijs geweest en spreek geen Frans, dus tips om er te komen en om leuke dingen te doen zijn welkom :D .

Last minute met de trein is een duur grapje zag ik, vliegen is waarschijnlijk nog goedkoper?

En wat kan je eigenlijk nog meer doen in Parijs behalve naar de Eiffeltoren kijken :P ?

RelarDevi

Re: Last minute naar Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:23

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 23:31

Bedankt voor je hulp :D

Ik heb bij d-reizen.nl een vliegticket gevonden voor 69 euro :D (met Air France) en evt een combinatie met hotel voor iets meer dan 200 euro pp voor 3 nachten en ticket erbij.
Heb alleen geen idee of die als ik weet wanneer ik erheen ga nog beschikbaar zijn :+ dus m'n plan was om als ik dat weet even rond te gaan bellen naar reisbureau's.

Treinticket was de laatste keer dat ik keek tussen de 150 en 200 euro.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:33

Place du tetre zeker, pff om bij weg te dromen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:19

Probeer het anders zonder overnachting. Je kan altijd nog ergens een hotel boeken. (Of is dat niet mogelijk bij zulke bureaus?)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 13:22

Jij had toch gelijk, last minute vliegtuig wordt erg duur met allemaal toeslagen die er nog bijkomen :+ wel flauw dat ze 'm dan op de site wel als optie geven voor die dagen.
Dus ga toch maar voor de trein, als dat nog wel lukt zo op het laatste moment, en anders eventueel de bus, als allerlaatste redmiddel, moet er iig zien te komen :P .
Het gesprek is vrijdag dus ga er donderdag heen en zondag terug :) .

Toch stom dat last minutes alleen maar duurder zijn ipv goedkoper :+ .

Alleen treinreis via de NS is misschien toch nog de beste optie, maar via de website vind ik dan ook een ticket voor bijv. 150 euro voor die dagen, en als ik 'm dan wil bestellen zegt hij dat dat tarief niet meer beschikbaar is :roll: .

Het zou toch wel handig zijn bij zulke sites als ze gewoon alleen maar opties die nog wel beschikbaar zijn geven -O-

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:06

Je kan dan het beste naar een balie van Hispeed gaan (Den Haag CS bijv), site van hispeed is namelijk FLUT.
Ik weet niet of je per se snel over wilt doen maar met regionale treinen (alle treinen dus behalve thalys/ice) is het goedkoper dan als je met Thalys gaat o.i.d. Dit kun je allemaal vragen/bekijken bij de balie van HiSpeed. Je kunt dan ook gelijk een kaartje kopen.
Ik weet niet hoe oud je bent?

Als je in NL een voordeelurenabbonement o.i.d hebt kun je met 40% korting reizen in NL (geldt NIET als je met thalys reist). In Belgie heb je voor jongeren onder 24 jaar de jongerenkorting. Van Frankrijk weet ik niet.
Het kan zeker veel voordeliger zijn als je met regionale treinen gaat.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 14:22

Bedankt voor je hulp :D

Heb inmiddels trein en hotel geboekt via d-reizen, vond het wel fijn om dat iig zsm geregeld te hebben en werd heel goed geholpen. Maar bedankt voor de info, ga nu met de Thalys, maar dat is wel goed om te onthouden als ik nog eens een internationale trein reis ga maken :)

Nu maar bedenken wat ik ga doen, is een stuk leuker dan dure treintickets boeken :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:23

Da's ook wel fijn, meteen duidelijkheid ;)

Ik ben helaas nog nooit in Parijs geweest dus kan je daar niet mee helpen. Veel plezier iig in Parijs :)