Met de trein op vakantie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Met de trein op vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:10

Pff het is weer tijd om te gaan bedenken wat we van de zomervakantie moeten/willen.
Maar man wat is dat moeilijk.

Ik wil graag samen met een vriendin een weekje naar de zon. Dat staat voorop.
Absoluut geen lorét of chersonissos. Maar we willen wel een keertje uitkunnen of iig lekker lang op een terrasje ergens kunnen zitten.
Ook zijn het erg leuk zijn als er nog iets te doen/zien is in de omgeving.
Lekker touristisch is hartstikke prima.

Het budget is niet heel hoog, maar we weten ook niet precies wat je nou kwijt bent voor zo'n week.

Maar nu is de vraag dus waar heen. We hebben echt geen flauw idee.
Want het grootste probleem is het vervoer.
Zij wil absoluut niet vliegen, of zelf met de auto gaan.
Ik wil eigenlijk niet met de bus omdat ik daar erg misselijk van wordt, maar waarschijnlijk kom je daar wel op uit.
Het meest ideaal zou de trein zijn dus. Maar waar kom je dan uit.

Dus mijn vraag is dus eigenlijk, wie weet een leuk/gezellig/zonnig vakantiegebied dat te bereiken is met de trein.

kamperen is trouwens ook zeker een optie.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:12

Hoe lang wil je maximaal met trein? En wat is je budget precies?
(west/oost europa?)

x_Anne_x

Re: Met de trein op vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:21

west of oost europa maakt niet uit. Als het maar leuk en zonnig is.

Maximaal een dag reizen.

En budget toch wel max 400/500 per persoon denk ik.
Maar zo goedkoop mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:22

Zuid Frankrijk is wel met de trein te doen denk ik, Italie ook nog wel :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:37

Naar strand in (zuid) Italië is naar mijn ervaring bijna niet te doen zonder auto (tenzij je prima vindt om op een overvolle toeristische strand te gaan.) Maar iig, naar Milaan vanaf Amsterdam CS duurt ongeveer 12 uur, met CNL (city night line).
Maar verkijk jezelf niet op kosten die je in Italie maakt. De kosten voor een slaapplek (hostel/camping) zijn in Italië vrij hoog. Uit eten idem. (Ik moest 2 jr geleden 17 euro p.n. betalen op een camping en dat terwijl ik een super klein tentje had die ik deelde met nog 2 anderen. Camping was verder ook vrij primitief. In Milaan heb ik 3 jaar geleden 18 euro p.n betaald voor een hostel.)

kijk anders ff op www.bahn.de voor hoe lang het duurt en of de stad/dorp een treinstation heeft. (voer wel zomerdatum in.) Of je gaat naar een hispeed balie (Utrecht CS heeft dat iig.) Dan heb je vaak meteen duidelijkheid over kosten en precieze tijden.

Zuid Frankrijk is misschien wel een leuke optie maar ik ben daar nooit geweest en ik weet niet hoe goed de stranden bereikbaar zijn met treinen, ik vermoed wel veeeeeel beter dan in Italië waar OV echt prut is.

Varna in Bulgarije vond ik echt te gek. Maar het is wel een hele lange treinreis en waarschijnlijk ook ontzettend duur *iig tot met Wenen*

Is vliegen echt geeeeen optie? Vliegangst?

400/500 voor het reis zelf of voor alles (reis, eten en slapen)?

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:45

Nee, voor mij is vliegen echt geen optie. Ook omdat het meteen weer een heel stuk duurder wordt als je gaat vliegen. Met mijn auto het buitenland in doe ik ook absoluut niet. Allereerst vraag ik me af of mijn auto dat zou redden en ik ben echt niet iemand die een lange afstand gaat rijden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:51

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 01:44

x_Anne_x schreef:
Pff het is weer tijd om te gaan bedenken wat we van de zomervakantie moeten/willen.
Maar man wat is dat moeilijk.

Ik wil graag samen met een vriendin een weekje naar de zon. Dat staat voorop.
Absoluut geen lorét of chersonissos. Maar we willen wel een keertje uitkunnen of iig lekker lang op een terrasje ergens kunnen zitten.
Ook zijn het erg leuk zijn als er nog iets te doen/zien is in de omgeving.
Lekker touristisch is hartstikke prima.

Het budget is niet heel hoog, maar we weten ook niet precies wat je nou kwijt bent voor zo'n week.

Maar nu is de vraag dus waar heen. We hebben echt geen flauw idee.
Want het grootste probleem is het vervoer.
Zij wil absoluut niet vliegen, of zelf met de auto gaan.
Ik wil eigenlijk niet met de bus omdat ik daar erg misselijk van wordt, maar waarschijnlijk kom je daar wel op uit.
Het meest ideaal zou de trein zijn dus. Maar waar kom je dan uit.

Dus mijn vraag is dus eigenlijk, wie weet een leuk/gezellig/zonnig vakantiegebied dat te bereiken is met de trein.

kamperen is trouwens ook zeker een optie.

Kijk eens in m'n onderschrift? Het is te doen hoor met de trein! En vanaf Lissabon gaat er 'n trein regelrecht naar Grândola... en daar wonen wij niet zo ver vandaan. Je zou kunnen overwegen om hier een auto te huren, dat hoeft echt niet zoveel te kosten.
Is ons chalet nog wat boven jullie budget... overweeg dan het appartement? Dat is incl. een 'stevig' ontbijt....

Er zijn meer mensen die absoluut niet gaan vliegen.... nou, die komen ofwel met hun eigen auto... of pakken 'n trein.

Fijne vakantie in ieder geval!