naar welk canarisch eiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

naar welk canarisch eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:05

Ik ben aan t kijken voor een leuke vakantiebestemming... Ik ga in september voor tien dagen op vakantie, alleen ik weet niet waarheen.
Ik ben op zoek naar iets wat niet heel superdruk is (geen barcelona achtig iets of chersonissos achtig) maar we zijn 21 jaar,dus we willen ook niet niks doen.
wil dus iets waar het eind september nog warm is, waar het seizoen nog niet helemaal afgelopen is en waar je wel leuke excursies kan doen en cafe's , bars en winkels hebben enz..
en natuurlijk zand, zee, strand en palmbomen ;)
Eigelijk was ik aan het kijken bij de canarische eiland maar ik weet niet elke nou het leukst is... en ik ben gaan zoeken op torremolinos, maar volgens mij is dat weer net te salou achtig is..

jullie tips?

dutchy_

Re: naar welk canarisch eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:19

Ik ben naar Gran Canaria en Fuerteventura geweest. Wij zaten op fuerteventura in een heel relaxed appartementje en het was niet echt superdruk. Je kon over de boulevard lopen en zo naar het strand lopen. Ik heb verschillende activiteiten gedaan als windsurfen, kitesurfen, quadrijden, midgetgolf etc. Het was echt een hele leuke vakantie.

Gran Canaria is in mijn ogen wat minder geschikt voor jongeren. Heb wel weer wat leuke dingen gedaan als leren golfsurfen en sandboarding, er waren op zich ook wel leuke cafeetjes en barretjes en de stad las palmas was ook wel mooi, maar het eiland zelf vond ik iets minder dan fuerteventura.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:25

Ik ben op allemaal geweest, Gran Canaria en Tenerife (de typische touristenlokaties) zijn het drukst. Daar is ook het meest te doen aan vertier, kroegen, diverse nachtgelegenheden e.d. En natuurlijk veel eettentjes en winkels. Het zijn ook echte touristengebieden.

Beide eilanden zijn erg mooi als je het toeristengebied uitgaat en een autotje huurt. Tenerife heeft een prachtig vulkaangebied (Teide), prachtige natuur, een paar leuke steden. Gran Canaria heeft prachtige duinen van zand, en een heel afwisselend landschap. De hoofdstad is groot genoeg.

Fuertaventura heeft minder toerisme, wel veel mooiere stranden. De binnenlanden zijn leeg. Het is een woestijnklimaat. Veel geiten ook trouwens. En surferboys vanwege de golven. Veel dingen te doen, weinig nachtleven.

Lanzarote is een prachtig eiland. Minder toerisme. Wel (opgelegde) laagbouw, waardoor het strand nog te zien is. Ook een prachtig vulkaangebied en overal mooie plekjes.

La Palma: qua natuurschoon het mooiste eiland vind ik. Maar er is niet heel erg veel te doen. Er zijn een paar kleinere toeristengebieden.

La Gomera: wandeleiland.
El Hiero: wandeleiland.

Ik denk dat je op Tenerife en Gran Canaria in de toeristengebieden het meeste vindt van wat je zoekt.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:28

Gran Canaria vond ik zelf niet veel aan toender tijd erg toeristisch. 10 jaar geleden....
Afgelopen November naar Tenerife geweest echt een aanrader! Mis het nog iedere dag echt genoten daar.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:29

Ik ben jaren geleden op Gran Canaria geweest en dat vond ik heel erg mooi. Wel had ik toen nog niet de uitgaans-leeftijd dus daar kan ik je weinig over vertellen ;)
Maar als ik Anya's reactie lees zou ik voor Fuerteventura gaan, surferboys <3 Fijne vakantie alvast!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:30

Ik zat nu te zoeken op de leukste plek in tenerife, en zag dat Playa de las americas erg leuk is maar er stond op 1 site bij vermeld dat het vergelijlkbaar is met lloret,salou en blanes.. maar dat is nou juist wat ik weer niet zoek zeg maar..

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:31

Seraphim schreef:
Ik ben jaren geleden op Gran Canaria geweest en dat vond ik heel erg mooi. Wel had ik toen nog niet de uitgaans-leeftijd dus daar kan ik je weinig over vertellen ;)
Maar als ik Anya's reactie lees zou ik voor Fuerteventura gaan, surferboys <3 Fijne vakantie alvast!

haha ja zal mn vriend leuk vinden ;)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:32

Gran canaria is leuk!
Tenerife vind ik niet echt aan te raden. vond het allemaal wat onverzorgder en de stranden waren niet je van het.. waren meer kiezelstranden.

*edit: en dan vind ik las palmas het leukst. Daar is van alles wat te doen.
Laatst bijgewerkt door meisje_ op 02-02-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:33

Hahaha oeps :Y)

Schiet me nu te binnen dat mijn moeder een keer op Lanzarote is geweest, was heel erg mooi volgens haar, en niet zo vreselijk touristisch.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:35

Wat je kunt doen is zoeken op 'casita' op Tenerife. Daar krijg je een auto bij meestal. De casita's liggen NIET in de toeristenbunkers (zoals playa americanos oi.d. waar ik niet dood zou willen liggen), maar je bent wel zo mobiel dat je overal heen kunt. De wegen op Tenerife zijn prima. Dus even uit eten of een rondje eiland is prima te doen. In het zuiden is relatief weinig te doen. Het noorden is het meeste echt bewoonde deel van het eiland. En de playa's zijn de playa's. Mac Donalds op het strand dus. Maar wel handig als je op zondag wat te eten wilt hebben of zo.

de Teide (en het prachtige vulkaan gebied met mal pais) ligt ongeveer in het midden. Is dus goed te doen vanaf alle plekken van Tenerife.

De casita's zit je wel midden tussen de canarianen. Vind ik veel leuker i.i.g.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:36

wat vond je van de stranden op tenerife als k vragen mag?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:41

Wij zaten vlakbij playas las americas geloof ik :+ in November merk je niks van lloret achtige taferelen en vond het ook helemaal niet lloret achtig! Stranden waren prima voor ons kiezels waar sufers veel waren verderop lopen en 2 prachtige stranden!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:43

Los cristianos, is dat wat? ik las dat als je de boulevard afloopt je vanzelf in playa de las americas terecht komt, maar dat het plaatsje zelf net iets rustiger is.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:45

Volgens mij zat ik daar haha wij zaten met hotelkamer aan water erachter een rustige boulevard en geen last van kroegen oid

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:46

maar geen last van kroegen als in uitgestorven, of wel gewoon leuke restaurantjes en kleine cafeetjes met terrasjes enzo..?

edit; en hoe zit het met kakkerlakkend aar? ooit ben ik namelijk ook op tenerife geweest en toen hadden we kakkerlakken in de kamer en daar heb ik echt een trauma van opgelopen haha

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:50

Ja dat is wel rustiger. Er zijn wel kakkerlakken, maar ik heb ze niet zo vaak gezien. Zou niet mijn geld zetten op alle keukens daar. Ik zat overigens nooit in de grote hotelketens. Ik hou niet van hotels. Had altijd appartement of huisje.

Los Christianos is wel rustiger dan de playa.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:56

even weer iets totaal anders, maar is mallorca iets leuks?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:58

nooit geweest, wel de meeste andere eilanden maar die niet. Trekt me niet zo

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:17

Mallorca ben ik best wel vaak geweest maar was toen jonger.
Dus qua uitgaan weet ik het niet, maar ik vond het altijd geweldig.
Boulevard, strand en leuke dingen doen, maargoed ik was toen jonger.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:07

Mallorca - Teneriefe - Menorca alle leuke eilanden en uitgaan en excursies moet je gewoon daar uitzoeken is het beste.