Egypte 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Egypte 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 14:39

Ik heb gister mijn reis naar Egypte geboekt met me vriend en heb er zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel zin in!
We gaan 10 dagen all inclusive naar Hurghada, waar we een hotel hebben met een heeel water park!
Was benieuwd of er nog meer mensen gaan, wel grappig als je Nederlandse mensen tegenkomt.

Wij gaan overigens 14 april! *\o/*
Laatst bijgewerkt door briitje op 20-01-11 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:41

veel succes en plezier :D ben ook in Hurghada geweest, zat toen in het Hilton Hotel :P maar ben bang dat je niet veel nederlanders tegen zal komen, 90% van de toeristen daar zijn Russisch :+

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 14:41

lifaya schreef:
veel succes en plezier :D ben ook in Hurghada geweest, zat toen in het Hilton Hotel :P maar ben bang dat je niet veel nederlanders tegen zal komen, 90% van de toeristen daar zijn Russisch :+

Oh echt, bij het reisbureau zeiden ze dat het veel geboekt werd. :+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:42

Gisteren geboekt, 4 september 10 dagen naar Sharm el Sheikh! :#

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:42

nou ik heb volgens mij, toen wij in Hurghada waren, bijna geen Nederlander gezien :P Is het een All-Inclusive hotel? (dus inclusief eten etc)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 14:43

lifaya schreef:
nou ik heb volgens mij, toen wij in Hurghada waren, bijna geen Nederlander gezien :P Is het een All-Inclusive hotel? (dus inclusief eten etc)

Ja gelukkig wel :P. Vond je het wel leuk toen ?

Rennie89

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:49

Juist bij All-inclusive heb je veel Russen, je zult van zelf wel zien waarom :')

Ik vond het erg leuk, maar ik zou het niet weer doen :n Ik was het jaar daarvoor met de Nijl-cruise gegaan, dat was echt 10x leuker en interesanter. je bezoekt dan tempels etc, was toen in Luxor begonnen en naar Aswan en Etvu gegaan met een cruise ship over de Nijl. En het kost geen drol :P Dat was echt een hele belevenis :j ik vind eigenlijk als je naar Egypte gaat ook echt iets van Egypte moet zien :P

zal een paar foto's laten zien :j zijn allemaal met een compactje gemaakt, had toen nog geen spiegelreflex :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:52

LZP > BEU

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 14:53

lifaya schreef:
Juist bij All-inclusive heb je veel Russen, je zult van zelf wel zien waarom :')

Ik vond het erg leuk, maar ik zou het niet weer doen :n Ik was het jaar daarvoor met de Nijl-cruise gegaan, dat was echt 10x leuker en interesanter. je bezoekt dan tempels etc, was toen in Luxor begonnen en naar Aswan en Etvu gegaan met een cruise ship over de Nijl. En het kost geen drol :P Dat was echt een hele belevenis :j ik vind eigenlijk als je naar Egypte gaat ook echt iets van Egypte moet zien :P

zal een paar foto's laten zien :j zijn allemaal met een compactje gemaakt, had toen nog geen spiegelreflex :')

Ja dat lijkt me ook leuk en we willen ook wel een stukje van egypte zien, maar dat kan je daar allemaal reserveren enzo.
En t gaat er voornamelijk om dat we echt een zon-strand vakantie hebben! Dus ik hoop dat et wel leuk is :O

Je fotos zijn wel heel erg mooi, maar ik zou dat niet 10 dagen lang willen :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:54

Wij zijn de eerste week van januari naar Hurghada geweest, in het Jasmin Resort. Best netjes hoor, nette kamers, redelijk eten, ontzettend vriendelijke mensen, prachtig weer. Weinig op aan te merken.

Ik ben er nog niet over uit wat ik van Egypte vind. Aan de ene kant een prachtig land, met prachtige koraalriffen, woestijn en historische monumenten, maar aan de andere kant zoveel armoede, kinderarbeid, uitbuiting van dieren en mensen. En buiten de hekken van het resort en de toeristenboulevards is het een grote vuilnisbelt (loop voor de gein eens achter de Marina in Hurghada om, je staat in een sloppenwijk zoals je die van tv kent). Ik heb mij ogen uitgekeken, dat je zo onachtzaam met je leefomgeving om kunt gaan :n

En een tip: kijk goed uit met wat je eet en drinkt. Geen salade in het restaurant, geen gesneden fruit en niet je tandenpoetsen en handen wassen met leidingwater. Neem diarreeremmers mee.

Het all-inconcept is populair bij Russen, die zul je er dus inderdaad in grote getalen aantreffen, evenals Duitsers. Maar er zitten altijd wel een wat Nederlanders.

Aanraders zijn het overnachten bij Bedoeïenen, een weekend snorkelen met overnachting op de boot en de lange trip naar Luxor. Volgens mij biedt elke reisorganisatie dit wel aan. Heel veel plezier!

@ Lifaya: wow, wat was het bij jullie rustig bij de beelden van Memnon :wow: Bij ons stond het 20 rijen dik.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 20-01-11 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:55

Het is erg gaaf hoor :P je bent de hele dag bezig, en je hebt ook tijd nog om te zonnen :D echt zo gaaf was het :j Maar als je een luier vakantie wil is Hurghada wel geschikt, je kan vanuit hotels ook snorkel-tripjes boeken, heb daar nog wel foto's van!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 14:57

Mocca schreef:
Gisteren geboekt, 4 september 10 dagen naar Sharm el Sheikh! :#

Daar zat ik ook naar te kijken, maar hoorde van meerdere mensen dat het daar weer 'gevaarlijker' was.. :S

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 14:58

lifaya schreef:
Het is erg gaaf hoor :P je bent de hele dag bezig, en je hebt ook tijd nog om te zonnen :D echt zo gaaf was het :j Maar als je een luier vakantie wil is Hurghada wel geschikt, je kan vanuit hotels ook snorkel-tripjes boeken, heb daar nog wel foto's van!

kommaar op :D!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik zelf kon niet snorkelen, maar mijn moeder vond het fantastisch :D ben wel eff onder water gegaan, en zag een Murene en ging weer snel op de boot :')

briitje

Re: Egypte 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 19:38

Leuke fotos!! Late reactie hahaha.

Maargoed, iedereen heeft denk ik wel op het nieuws gehoord hoe het nu in Egypte is.. :S

Helaas is het er niet zo vrolijk nu. Nou vraag ik me af, als dit in april nog is... Kan je dan je vlucht annuleren zonder bij komende kosten..? Ik heb overigens wel een annuleringsverzekering, maar is dit echt een goede rede dan ?

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:01

Even een oud topic omhooghalen, mijn excuses hiervoor. Maar aangezien mij dit een redelijk 'centraal' topic leek over Egypte besloot ik hier maar te reageren :')

Wij zitten te twijfelen over Egypte als vakantiebestemming voor 2011, dus zijn we ook al wat hotels aan het rond zoeken.
Nu zitten wij te twijfelen tussen Hotel Sonesta Pharaoh en Grand Plaza hotel.
Heeft iemand ervaringen met 1 van deze 2?
Of heeft iemand nog een andere suggestie voor een goed hotel. We willen graag in het gebied van Hurghada zitten :))
Hoop dat iemand me verder kan helpen! :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:48

Ik ben twee jaar terug in Sultan Beach geweest, dat vond ik een heel goed hotel. Maar voor ervaringen met die hotels zou ik gewoon even kijken op een site met hotelbeoordelingen, daar zijn er tegenwoordig best veel van.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:36

M'n zus en ik gaan alsnog naar Egypte dit jaar. 2 jaar terug zijn we geweest en eigenlijk wouden we dit jaar weer heel graag, maar vanwege Mubarak konden we niet eens boeken en hebben we voor Turkije gekozen. Nu konden we de reis omboeken, dus gaan we in september lekker 8 dagen all-in naar Hurghada. Vorige keer zaten we in Sharm El Sheikh.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:59

Brittol schreef:
Even een oud topic omhooghalen, mijn excuses hiervoor. Maar aangezien mij dit een redelijk 'centraal' topic leek over Egypte besloot ik hier maar te reageren :')

Wij zitten te twijfelen over Egypte als vakantiebestemming voor 2011, dus zijn we ook al wat hotels aan het rond zoeken.
Nu zitten wij te twijfelen tussen Hotel Sonesta Pharaoh en Grand Plaza hotel.
Heeft iemand ervaringen met 1 van deze 2?
Of heeft iemand nog een andere suggestie voor een goed hotel. We willen graag in het gebied van Hurghada zitten :))
Hoop dat iemand me verder kan helpen! :D

Wij hebben vorige week in Triton Hotel (dus niet Beach resort) gezeten. Was erg simpel hotel, maar schoon en het personeel was geweldig. Zie nu aanbiedingen op skytours met 8 dagen triton per persoon 8 dagen. Verder heb je ook nog Triton Beach Resort wat nog een paar stapjes luxer was. Foto's van hotel heb ik eventueel nog mocht je die willen zien :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:15

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor Arabella, hoorde daar erg veel goede dingen over.
Als je nog foto's hebt van Hurghada zelf zou ik wel erg graag willen zien, of als je nog leuke tips hebt? :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:22

Ik vertrek in September naar Egypte voor 8 dagen met mijn ouders! Gaan naar een resort langs de kust, Marsa Alam heet het. Heb er echt super veel zin in. Mijn ouders zouden eerst met zijn 2en gaan, maar dat bleek een zwakke poging tot geheim houden dat ik mee mocht :P.

Edit: Mijn vader gaat er overigens duiken, ik en mijn moeder gaan er gewoon snorkelen en op het strand liggen met een cocktail hihi :Y).

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:37

Ik sprak dus gister mijn pa, en mijn moeder had me de verkeerde plaatsnaam gezegd :'). Ik ga naar het Zabargad dive resort, en het plaatsje Hamata ligt hier het dichtste bij. :)

Iemand ervaring met dit resort? :D

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:47

Dive Inn Resort!! Dicht bij Sharm el Sheikh! (Naama Bay) Super leuk hotel! Prijs-Kwaliteit!;)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:53

Ik ga weer terug naar El Gouna op 16 juli! Kan niet wachten, heerlijk! :)