Hongkong!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Hongkong!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:22

Hooooii hooooii,

Zondag 26Juni ga ik met me ouders en broertje naar HongKong voor 2 nachten . (stopover) Nu willen wij in die 2 dagen zoveel mogelijk zien! Maar wat zijn nou de dingen die je moet hebben gezien?:D

En hoe kunnen we dit het beste inplannen? We zijn als het goed is rond 10 uur sochtends in het hotel.
(hotel City Garden) . Iemand die dit hotel kent? Het ligt in de buurt bij de victoria haven.

Of heeft er iemand ervaring met een dag excursie? En zo ja met welke?

Ben benieuwt! *D

Roxylovee

Re: Hongkong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:06

ojee
nou ik zou zeggen
STARBUCKS
en ehmm
planning voor jou aman:
aankomen, starbucks
strand strand strand <3

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:11

Wij zaten in hotel City Garden. Net hotel :j

Roxyloveee: Ga jij lekker naar het strand in Hong-Kong :+ Veel plezier (als je het kan vinden :+ )

Er is niet zo heel te zien in HK helaas. Je moet sowieso eens op Kowloon geweest zijn (het vaste land) dus je kan met de metro daarheen (is echt super systeem, snel en duidelijk en niet duur).
Verder zijn eigenlijk de enige dingen die je er kan zien gebouwen. Wij hebben een dag hop-on-hop-off bus gedaan maar je komt echt enkel langs gebouwen (terwijl we bijv. in Dubai echt langs super veel bijzondere dingen kwamen, in HK is er gewoon weinig bijzonders).
Verder is het vetste de lasershow met lasers die ze op gebouwen laten schijnen. Die kun je allebei zien vanaf de kant (zowel vanaf Kowloon als vanaf Hong Kong Island) 's avonds maar in Kowloon schijnt het mooier te zijn. Wij wilden er naar kijken maar toen barstte er noodweer los dus we zijn snel weer naar binnen gegaan.
De markten 's avonds zijn ook wel leuk maar er wordt veel van hetzelfde verkocht.

Verder kun je er heel erg leuk shoppen in van die kleine winkeltjes waar alles geen drol kost!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:16

Focussed schreef:
Er is niet zo heel te zien in HK helaas.

Niet zoveel te zien.... heb je je ogen dicht gehad dan? :o
Hong Kong is echt een super gave stad! Ik heb er 9 dagen rond gezworven en lang niet alles
gezien.

PB me maar voor meer info.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:19

Psydoxy schreef:
Focussed schreef:
Er is niet zo heel te zien in HK helaas.

Niet zoveel te zien.... heb je je ogen dicht gehad dan? :o
Hong Kong is echt een super gave stad! Ik heb er 9 dagen rond gezworven en lang niet alles
gezien.

PB me maar voor meer info.

Nah sorry misschien ben ik dan een beetje bevooroordeeld maar ik vond steden als Dubai, Saigon, Marrakech en New York vele malen toffer en veel meer te zien. Veel meer geschiedenis . HK daarbij vergeleken vond ik echt een beetje ... saai :+

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:29

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:33

Nee het is niet met elkaar te vergelijken omdat HK zo weinig geschiedenis heeft.
Het werd van de Britten en is toen eigenlijk weer met een schone lei begonnen en daarna weer "teruggegeven" en dat was het :+ De oude geschiedenis is iig ver te zoeken.
Dus vandaar dat ik het jammer vond dat eigenlijk alles in HK zo nieuw is. :)

Haha nou China Town in New York is een beetje een pauperwijk als ik het zo mag noemen :') Meer te vergelijken met Saigon. Niet echt sloeberig maar wel wat armer en niet zo "westers" als HK!

Maar ik zit nog even te denken wat je misschien allemaal nog kan bekijken. Een tochtje met de Engelse dubbeldeks trams is wel grappig om te doen ook :j

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:43

Heritage museum is wel geschikt om je te verdiepen in de geschiedenis, maar als je er 2 dagen bent zou ik dat overslaan.
Wat jij van HK vindt Focussed...... heb ik met Singapore ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:44

Psydoxy schreef:
Heritage museum is wel geschikt om je te verdiepen in de geschiedenis, maar als je er 2 dagen bent zou ik dat overslaan.
Wat jij van HK vindt Focussed...... heb ik met Singapore ;)

Oeh Singapore, nog nooit geweest. Maar dat is ook zo westers niet?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:26

Meer dan dat..... 27 shoppingmalls in 1 straat *\o/*, das wel leuk om te shoppen.
Cultuur of history, nou.... daar ben je na 3 uur wel uitgekeken.....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:12

Ah een topic over Hong Kong!
Het is nog vroeg, maar in oktober heb ik als ik naar Australië ga een stop over in HK voor maar liefst... jawel, 12 uur!

Ik kom 7 uur 's ochtends aan en 12 uur snachts moet ik weer weg.. om die tijd nou alleen op t vliegveld te zitten, zie ik ook niet zitten. Iemand tips wat ik in de buurt van het vliegveld kan gaan doen? :) En is alles een beetje makkelijk en te begrijpen, dat ik niet verdwaald raak in die stad? :=

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:30

Je kunt de Boedha gaan bezoeken dat ligt vlak bij 't vliegveld.
't vliegveld ligt nl. wel een eindje uit de stad. Uurtje met de bus. Natuurlijk kun je ook richting central gaan en dan daar rondhangen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:32

Toch nog wel een uur met de bus -O-
Probleem is dat ik niet weet of ik mn bagage meekrijg of dat dat wordt achtergehouden. Anders loop ik ook nog met een 12 kilo zware backpack. Moet wel zeggen dat ik een dagkamer ergens in HK heb waar ik kan gaan uitrusten.

Disneyland ligt er trouwens wel dichtbij, misschien ga ik daar wel heen. :D

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:38

Disneyland is inderdaad vlak bij 't vliegveld. Tis niet een heel groot park, na een halve dag heb je iedere attractie wel gehad. Tis natuurlijk wel een luxe om daar je tijd uit te hangen dan op 't vliegveld. :D

Volgens mij kun je bij disney je bagage droppen in kluisjes, hoef je die ook niet mee te slepen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:39

Heel aantrekkelijk indd :D Beetje jammer dat een dagticket 250 euro kost. :\ Maarja, mn broer is handig in het vinden van kortingscoupons voor dit soort dingen, dus wie weet. :))

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:41

Had verkeerd gekeken, dayticket kost 40 euro :D Dus ik weet wel wat ik ga doen in die tussentijd!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:09

Geloof dat ik er vorig jaar 35 euries voorbetaald heb. Maar als 'diehard' disneyfan }:0, heb je dan wel een relaxte dag.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:20

Haha. :P Ik vind attracties enzo altijd leuk dus dat komt wel goed. :D

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:28

Victoria's Peak, met het trammetje de steile berg op is erg leuk, shoppen bij de outlet naast het vliegveld, er zijn diverse tempels te bekijken, Ocean Park (ooit bedoelt als tegenhanger van Disney) met de oa Panda's die daar te bewonderen zijn.

Je moet er van houden maar beweren dat er in HK niets te zien is.....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:30

Tnx voor de tips :j die houd ik achter de hand voor als ik te moe ben voor Disney :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:00

Ik had dezelfde stopover als jij spikkelfire!
Ik heb de trein/ metro genomen de stad in, dan ben je er echt veel sneller dan met de bus. Even een tukkie gedaan en gedoucht en daarna zijn wij gewoon het centrum ingegaan, richting haven. Wat rondgelopen en rondgekeken in de stad, tempeltje in, uit eten, rondvaart door de haven 's avonds.
Was prima vermaak voor een dagje en ik heb net de sfeer daar goed kunnen proeven.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:23

Ohh jij had zeker ook een dagkamer? :j Lijkt me opzich wel fijn om daar heen te gaan, even opfrissen enzo. Maar dat kan wel, en dan op de terugweg nog ff Disney in. :))

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:29

Ik ben net terug uit Hong Kong, zondag teruggekomen.

Er is genoeg te doen in Hong Kong, wat veel mensen niet weten is dat Hong Kong ook heel veel natuur heeft, hiking trials en eilanden etc. Je kan raften, kanoën etc. Supervet.

Daarnaast is het leuk om naar Kowloon te gaan inderdaad, avenue of stars waar je 's avonds the Symphony of Lights kunt kijken (ok dat is niet zo heel spectaculair, maar wel grappig om gezien te hebben) Er is een restaurantje, Mister Wong, waar je voor 4 euro onbeperkt kunt eten en drinken, ook niet verkeerd.

De vismarkt, vogeltjesmarkt, vleesmarkt etc. ook leuk om overheen te slenteren, vlakbij Shatin het pad van de tenthousand boeddha's. En inderdaad de grote boeddha bij het vliegveld. Disneyland in Hong Kong is echt heel klein, dat lijkt me zonde om te doen als je er maar zo kort bent.