Fuerteventura

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Fuerteventura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 15:39

:wave:

Ietwat onverwacht heb ik samen met mijn beste vriendin voor de zomer van 2011 een vakantie naar Fuerteventura geboekt.
Nu heb ik me voordat we hebben geboekt nog wel redelijk ingelezen over het land etc dus weet wel ongeveer wat me te wachten staat, maar zou toch graag het een en ander aan ervaringen horen van mensen die er al eens zijn geweest!

We gaan voornamelijk voor de zon, maar we willen ook wel het een en ander ondernemen/bezichtigen.
Nu is mijn vraag, wie is er al eens op Fuerteventura geweest en wat is het aanbod aan excursies en bezienswaardigheden daar?
Wat zijn de do's en dont's?

Alvast bedankt!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:49

Ik ben meerdere malen op Fuerte Ventura geweest. Erg leuk maar na één keer heb je het er wel gezien denk ik (ik had daar kennissen vandaar, anders was ik er niet nog een keer heen gegaan).

Fuerte Ventura is buiten de toeristische plekken eigenlijk niet veel meer dan zand, steen, geiten en cactussen. Wel zijn er in het noorden prachtige stranden, ik weet niet meer precies waar maar dat is echt ''bounty'' zou je even voor moeten snuffelen op internet. :) Wat er verder te doen is weet ik eerlijk gezegd niet zo, ik doe nooit zo mee aan de toeristische trekpleisters. Maar ik ging altijd wel met een hoop brochures naar huis dus er is zeker wel het e.e.a. te doen. Verder is het klimaat echt heerlijk, wel uitkijken dat je niet verbrand want de temperatuur is erg verradelijk door de wind, wel erg aangenaam maar je verbrand dus binnen no time omdat de zon niet zo fel lijkt.

Mocht je in het zuiden zitten: Zeker eens uit eten gaan in het havendeel van het dorpje Morro Jable, is werkelijk sprookjesachtig 's avonds (en overdag). Voor het uitgaan moet je vooral in Corralejo zijn, de rest van het eiland is een beetje halfzacht wat dat betreft.

Absoluut een leuk eiland, weet zeker dat jullie je er goed kunnen vermaken. Waar gaan jullie precies heen? :)

Melisjee

Re: Fuerteventura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:19

Ik ben er twee jaar geleden geweest, en als je echt enkel en alleen voor de zon gaat is het een aanrader.
Wil je echt actief dingen gaan bezichtigen ben je denk ik niet op de juiste plek..

Ntlie_

Re: Fuerteventura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 10:40

Wij gaan naar Caleta de Fuste.
Vakantie gaat ook voornamelijk om zon, zee, strand, maar willen in die 11 dagen toch wel íets zien en doen!

Bedankt voor de tips iig! :)