Istanbul is geweldig! 
Ga in iedergeval behalve naar de Grote Bazaar ook naar de Egyptische Bazaar, die is een stuk kleiner en met heel veel kruiden en specerijen.
Ga lekker veel uit eten! Het is er goedkoop, ook in de Gouden Hoorn (Sultanahmet) maar pak dan net het straatje achter de straten waar de gastheren je op straat proberen binnen te lokken. Net iets goedkoper, en vaak ook veel lekkerder! Drink ook een keertje saleb en appelthee op straat. Het kost geen drol en het is vooral lekker als je 's avonds nog even door het park loopt te dralen. Lunch sowieso ook op straat. Een broodje kost meestal maar een paar cent. En ga ook een keer een café waar je op grote kussens en zitzakken waterpijp kunt roken. Ook leuk!
Ik weet niet meer precies hoe het park heet, maar ga daar ook vooral heen. Erg mooi. Loop ook eens langs de Bosporus.
Ik weet niet aan elke kant je zit, maar ga als je aan de Europese kant zit ook eens naar de Aziatische kant. Heeel anders.
Wij zijn ook vooral veel gaan lopen. Daarmee ook een aantal keer verdwaald geraakt, maar de mensen zijn aardig en helpen je altijd wel weer op weg. Hierdoor kom je in straten waar je alleen maar mensen in gewaden tegenkomt en Turkse muziek door de straten klinkt. Heel gaaf. Ook stuit je zo vaak op een marktje, of café'tje. Ik kan je niet vertellen waar deze plekken zijn om dat we deze perongeluk vonden en we vaak totaal niet wisten waar we waren. Maar praat vooral ook veel met mensen op straat, ze helpen je graag en maken graag een praatje met je.
Veel plezier!