Mijn vriend en ik willen graag in de zomer op vakantie naar Zuid Limburg. We zitten op internet al te kijken naar campings, maar kunnen niet echt iets leuks vinden. Daarom wil ik graag jullie ervaringen.
Wie is er wel is op vakantie geweest naar Zuid Limburg? En op welke camping stonden jullie of welke camping raden jullie aan? Wij willen wel een camping waar op loopafstand een kroegje zit of iets dergelijks, zodat je wat kan drinken 's avonds.
De campings in Zuid-Limburg liggen vooral net buiten de dorpen, dus denk niet dat je er snel eentje vindt met een kroeg in de buurt. Het hemeltje of hemelke in Hulsberg heeft een leuk zwembad erbij en ook de Bron heeft een zwembadje erbij. Beide campings zijn op fietsafstand van Valkenburg. Verder is Maastricht natuurlijk heel leuk, maar weet niet welke campings daarbij in de buurt zijn.
Coconut
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-11 14:08
Oke ik ga even zoeken!!! Camping Hemelke is wel goedkoop trouwens...!
Niekes
Geplaatst: 17-01-11 14:15
Kijk eens in de buurt van Vijlen/Lemiers/Epen. Daar zitten veel campings die ook aan kleinere plaatsjes grenzen. Camping de Rozenhof in Epen heeft ook een restaurant met terras. Wellicht is dit een idee. In vijlen heb je het 'hijgend hert' wellicht ligt hier ook een camping in de buurt.
Of camping Marisheem in Echt (midden limburg) - het smalste stukje nederland, plus het punt waar de minste regen valt in nl ! (ligt bijna in mijn achtertuin)
mecc_myrthe
Geplaatst: 17-01-11 14:25
zelf woon ik in hulsberg en kort bij camping het hemeltje om ringd ligt het tegenover een cafe en bij een kerk en heeft een supermarkt albert heijn en een drogistery en een bakker en 2 friture in de buurt te fiets of te voet bereikbaar. en als jullie paarden willlen zien heb je manege bemelmans (hier zijn geloof ik voor namelijk eigenpaarden. en manege ravensbosch (hier zou je een les kunnen nemen of zo rodn de 8,50/13,- euro (ligt eraan paarden of pony les) er is ook een zwembad bij de camping en je hebt veel landpaden je kunt ook zo na valkenburg en klimmen enz. meer info pb me maar
Bedankt voor de snelle reacties! De Cauberg vind ik persoonlijk wel erg prijzig..bijna 30 euro per nacht!
Teuntje_
Geplaatst: 17-01-11 14:40
Camping Mooi Bemelem misschien? Ik weet er alleen niet erg veel over, het ligt in ieder geval in Bemelen, dat ligt tussen Maastricht en Valkenburg, dus wel lekker centraal. Als je van wandelen houd is het zeker wat, lopen erg mooie routes, ga er wel vaker paardrijden
Ohja, in Bemelen is wel een leuk café, kan je ook leuk buiten zitten