trektocht met hond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

trektocht met hond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:57

Nou heb ik al zo vaak met het idee gespeeld om een trektocht te doen hier in de ardenne waar ik woon, maar zo een beetje elke keer door omstandigheden is er iets tussen gekomen.
Nou moet ik er deze zomer echt even tussenuit en heb ik besloten om met mijn honden op pad ta gaan voor een weekje.
Hoewel ik zeker weet dat in mijn eentje het met mijn honden een super tijd gaat zijn, maar kwam met het idee of er misschien iemand van jullie mee zou willen?
De bedoeling is lekker met de honden te wandelen, zwemmen en gewoon lol te hebben. Weet nog niet of ik de hele week op dezelfde camping ga staan, of gewoon lekker wild ga kamperen. Ligt er een beetje aan of er iemand mee wil (met of zonder hond).
Ik neem mijn drie sociale honden mee, die met het wandelen langs de weg altijd aangelijnt gaan. Maar de week gaat zeker om natuur en de honden draaien. gewoon lekker back to nature en relaxen.
Wie van jullie heeft zin om mee te gaan? Of heeft er zin om er gewoon lekker over te kletsen en ideeen uit te wisselen?

it_is_me

Re: trektocht met hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:16

Lijkt mij helemaal het einde, maar helaas zijn mijn paard (draver) en ik er voorlopig nog niet aan toe. Op het moment zijn we veel aan het grondwerken en hoop van het voorjaar het rijden weer op te kunnen pakken.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 13:21

Ohh, it-is-me, Ik denk dat ik het niet duidelijk heb gezegd dan... dit is dus zonder paarden... alleen met de honden en de benenwagen... neem de auto daar mee naartoe voor noodgevallen, maar de bedoeling is echt om lekker de hele week met de honden in de weer te zijn in de natuur...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:23

oh haha, ik dacht inderdaad trektocht te paard en dat je dan ook je honden mee zou nemen...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 13:24

nee, gewoon een weekje op actie vakantie met de honden. lekker in de avond kampvuurtje met snurkende honden en overdag wandelen, zwemmen en veel lachen...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:25

Het lijkt me helemaal geweldig, ik heb wel een St.bernard mag die dan ook mee?

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:26

Mag ik vragen wanneer ongeveer en voor hoelang? Het lijkt me wel erg leuk.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 13:35

Lisa, natuurlijk mag je hond mee, maar hij moet wel sociaal zijn naar andere honden en mensen.
Denk juist dat het heel erg leuk zou zijn als er wat andere honden aanwezig zouden zijn, dan is het voor de honden ook een heel erg leuke uitstap.
Ik hoop alleen wel in tentjes te slapen, dus misschien een beetje oefenen met je hond dat hij het niet doodeng vind als het echt zou gebeuren.
Een berner senne is een zwaardere hond, weet niet of je hond een hele dag kan trekken, maar dta maakt niet uit, we passen de plannen gewoon aan aan de groep, wat voor iedereen haalbaar is.

Laura, dat maakt niet zo heel erg veel uit, zou het liefste wel een beetje voorjaar doen, dan is het overdag niet al te warm, in de nacht niet al te koud en dan hoeven we niet bang te zijn voor blauwe alg in het water.
En voor hoelang? Dat kan iedereen natuurlijk voor zichzelf uitmaken. Als we op een camping blijven staan is het natuurlijk helemaal makkelijk, want dan kan iedereen instappen en uitstappen wanneer hij/zij wil. Wordt het nou echt een trek, dan kan er met iedereen rekening worden gehouden hoelang ieder individueel wil.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 13:03

is er nou niemand behalve Lisa en laura die interessen hebben in een weekje lekker de natuur in met je honden?