Vrijwilligerswerk in het buitenland; wie?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Vrijwilligerswerk in het buitenland; wie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 23:50

Voordat ik ga beginnen aan een échte grote mensen baan lijkt het me ontzettend leuk om een aantal weken vrijwilligerswerk oid te doen in het buitenland, ik ben erg benieuwd naar ervaringen, tips en trucs en alles wat je daar over moet weten. Ik zit zelf te denken aan een persiode van maximaal 8 weken, maar weet nog niet welke richting ik op wil, evenals dat ik niet weet welk land... 'Iets' met dieren lijkt me leuk, maar ook iets met ouderen of zo. Uiteraard heb ik al even op googel zitten googelen en kwam oa deze site tegen: http://www.siw.nl/.

Kortom; wie heeft zoiets wel eens gedaan, hoe kwam je er terecht? Hoe was het? Wat moet ik wel doen, wat moet ik niet doen?
Alvast bedankt :).

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:03

Juist, ik heb toen ook een topic geopend over werken in het buitenland maar niet veel reacties gekregen. Dus ik ga dit topic even volgen..

Zelf ken ik trouwens iemand die hier geweest is: http://www.ukutula.com/ (Nederlandse site: http://ukutulaagency.com/) Van wat ik aan foto's van haar gezien heb moet dit een hele gave ervaring zijn! :j

Verder nog deze handige sites gevonden:
http://web.kennisnet2.nl/thema/ip_vo_sc ... gen/werken
http://www.goyourownway.nl/vakanties/aa ... p?code=b49
http://www.activityinternational.nl/Werkvakanties.aspx
http://www.activityinternational.nl/Vri ... swerk.aspx

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:02

Kristie

Re: Vrijwilligerswerk in het buitenland; wie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:44

Bedankt :) DD ben jij ondertussen al (weg)geweest of staat het nog op de planning?

Tantjeuh ik ga even je links doornemen (had idd niet gezocht op bokt!) bedankt!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:43

Ik heb vijf weken in Cambodja les gegeven op een soort van uhms, tehuisachtige plek. Een tehuis voor kinderen die kansarm zijn bij hun familieleden.
Erg gaaf, ontzettend bijzonder.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 13:10

Zeker gaaf Fenn! Hoe ben je er terecht gekomen? Hoe heb je het geregeld? Wat heeft het je gekost en zo?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:09

Kristie schreef:
Bedankt :) DD ben jij ondertussen al (weg)geweest of staat het nog op de planning?

Het staat op de planning, maar weet nog niet precies wat ik ga doen of waar ik heen ga. Eerst afstuderen en werk vinden zodat ik kan gaan sparen! ;)
Wil iets gaan doen waar ik lekker veel foto's kan maken zodat ik ook gelijk een portfolio kan opbouwen voor een fotografie-opleiding die ik hierna wil gaan doen.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:15

ik lees even mee :)
wij willen ook graag met een groepje vriendinnen in het buitenland vrijwilligerswerk gaan doen. We gaan dan niet te ver weg, en ook niet erg lang.
Wij hadden dit gevonden: http://members.multimania.nl/ezelbrug/sponsoring.html we zijn er dus nog niet geweest, en we moeten het er nog echt goed over hebben wat we nu precies gaan doen, maar we hadden hier dus geinformeerd en het was dus mogelijk om voor 1 of 2 weken komen helpen!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:47

lijkt me ook wel gaaf om te doen maar..ik heb nu zo geen goede kennis van het engels en dat vragen ze erg veel. Ik kan alleen schoolengels, is dat voldoende voor me?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:04

Armaris schreef:
lijkt me ook wel gaaf om te doen maar..ik heb nu zo geen goede kennis van het engels en dat vragen ze erg veel. Ik kan alleen schoolengels, is dat voldoende voor me?

Gho, dat is afhankelijk wat je gaat doen en waar je dat gaat doen. Als je in Engeland/Amerika wilt gaan lesgeven aan kindjes, ja, dan heb je een goeie kennis van het Engels nodig. Als je ergens Engelse lessen wil gaan geven, ja, dan moet je Engels ook goed zijn. Maar voor héél veel dingen is handen-en-voetentaal ook al wel voldoende :+. Kindjes in Roemenië spreken bijvoorbeeld ook geen Engels, maar met handen en voeten, hebben wij daar wel heel veel kindjes heel lang kunnen amuseren :).Een weeshuis opknappen/verbouwen/schilderen, daar heb je ook helemaal geen vergevorderd Engels voor nodig. Het is dus echt wel afhankelijk van wat je wil gaan doen... Ik moet wel zeggen, het maakt het wel interessanter, als je echt kan communiceren met de mensen waar je gaat helpen. Dan krijg je ook de verhalen achter de situatie te horen...

Maar dan nog, Engels evolueert héél snel hoor :Y). De eerste twee dagen is het moeilijk, de laatste dagen moet je jezelf al gaan afvragen hoe dat het nu toch net kwam dat je dacht dat je engels slecht was...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:09

Kristie schreef:
Zeker gaaf Fenn! Hoe ben je er terecht gekomen? Hoe heb je het geregeld? Wat heeft het je gekost en zo?

Ik zal je nog even een uitgebreide PB sturen, als ik daar tijd voor heb, maar ik heb daar gewerkt via pure for kids: www.pureforkids.org .

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 18:55

Fenn ik ben errug benieuwd naar je PB, alvast bedankt voor je moeite :)

Tantjeh jij bent zeer ervaren ondertussen! Wat is je leukste ervaring?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:00

Kristie schreef:
Fenn ik ben errug benieuwd naar je PB, alvast bedankt voor je moeite :)

Tantjeh jij bent zeer ervaren ondertussen! Wat is je leukste ervaring?

Moeilijk, Polen of Roemenië, maar ze waren ZO anders (omdat het ene op dieren gericht was, het andere op kinderen/roma). Als je wil kan ik je wel eens wat foto's doorsturen die een beeld kunnen geven :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 09:38

Heel graag tatjeuh!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:29

Zeker doen als je de kans krijgt! Zelf ben ik in Egypte, Roemenie, Brazilie en Zambia geweest. Fantastische ervaringen. Vooral de laatste dat was echt back to basic.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:23

Ik ben ook wel geïnteresseerd in die pb! :o

LuvdaTossa, wat heb je daar allemaal gedaan? :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:38

Egypte: bouw daklozenopvang
Roemenië: afbraak oud gebouw en fundering multi funcioneel centrum
Brazilië: bouw huizen locale bevolking
Zambia: bouw van een nieuw schoolgebouw

Daarnaast ook kinderwerk, HIV trainingen en dergelijke. Onwijs leuk!

Ik zit veel op kantoor, dus dan is het heerlijk om een paar weken te bouwen en actief te zijn. Het leuk is dat ik kan metselen, timmeren, stuken, cement maken en van dat soort dingen :+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:59

Ik ben in zuid-afrika geweest op 2 wildlife projecten als vrijwilliger. Eerst op riverside, dat is een monkey rehabilitation centre. Echt back to basic, heerlijk hele dagen buiten, slapen in een half open houten huisje onder 5 dekens, hele dagen met de apen werken. De apen worden daar voorbereid om teruggeplaatst te worden in het wild. Heel dankbaar werk, lekker de hele dacht met de beestjes. Voeren, schoonmaken, met de babies knuffelen en wij hebben ook meegewerkt een de release van een groep, helemaal geweldig. Ook fantastische excursies gemaakt, zoals een meerdaagse trip naar Kruger, olifant gereden etc.

Vervolgens doorgegaan naar Ukutula, zag de link hierboven al langskomen. Ook helemaal fantastisch. Hele dag met de welpjes knuffelen, fles geven, in bad doen etc. Verder veel werk op de farm, hebben zelf een wildlife park waar ook giraffen, zebra's etc rondlopen. Wel heel anders dan riverside, veel luxer en andere mensen en manier van werken, maar ook zeer bijzonder.

Ik heb er een fantastische tijd gehad. Zuid-Afrika is een prachtig land en ik heb het zo kunnen zien terwijl ik ook iets goeds deed. Wildlife is fantastisch, en beestjes liggen mij nou eenmaal meer dan mensen. Daar werk ik al de hele dag mee, op 'vakantie' doe ik liever iets met dieren.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:27

Iedereen die me een pb gestuurd heeft; bedankt :) Ik ben morgen vrij dus ga dan even reageren.

Mocca dat klinkt idd wel ontzettend gaaf! Hoe lang ben je daar geweest? Hoe ben je er terechtgekomen, wat heeft het je ongeveer gekost?

Idd luvdtoss vertel ons alles!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:35

Ik ben er 5 weken geweest, via activity international. Heeft wel veel geld gekost (vooral de vlucht). Je kunt dit soort dingen ook direct via de website van het park regelen, zoals bv bij Ukutula hierboven. Dan betaal je minder, er zijn echter wel kosten aan verbonden (wrs rond de 200 euro per week voor onderdak, alle maaltijden etc). Ik heb ook wel veel excursies gedaan en dat kwam dan wel voor eigen rekening natuurlijk. Maargoed, ik wilde dan ook wel zoveel mogelijk van het land zien! :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:42

Kris, kunnen we niet samen gaan :)?

Ik ben nu natuurlijk bezig met Zuid-Afrika!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:47

dit klinkt ook wel interesant, ik volg het even.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 22:23

Loesss schreef:
Kris, kunnen we niet samen gaan :)?

Ik ben nu natuurlijk bezig met Zuid-Afrika!

Ik ga met je mee ;)

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:33

Dit hou ik ook ff in de gaten, wil het ook graag doen, dan vooral ik Zuid-Afrika, maar vind het wel errug prijzig.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:11

Ik zou dit ook graag doen (ik neem namelijk een tussenjaar), maar tot nu toe vond ik alles wat ik zag te duur.. Ik houd het topic wel in de gaten :)