Stockholm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineP

Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 00:01

In augustus ga ik een weekje naar Stockholm.

Heeft iemand nog tips of anderzijds goede ideeën?

Waar moeten we zeker naar toe, leuke restaurants etc.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:05

Leuk, Stockholm! Een van mijn favoriete steden. :j

Misschien heb je iets aan deze topics:

[BEU] Stockholm!
[BEU] Stockholm
[BEU] Zweden, wat is leuk/mooi?

Ik heb afgelopen keer op de laatste dag ontzettend lekker geluncht bij een zaakje ergens in de Gamla Stan, heb zelfs nog een foto van mezelf daar, maar ik heb geen idee meer hoe het heet. }:0

Yasmine

Re: Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:28

Ik ga over 3 weken :):) Was net van plan om mijn eigen Stockholm topic weer omhoog te schoppen, want daar staan veel leuke tips in :j

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 20:50

Ja, ik heb de topics doorgelezen.

Geef jij een up-date als je terug bent?

Welk hotel heb jij geboekt?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:34

Ik heb het Loginn Hotel, dat is één van de boothotels :) Was iets van een 240 euro per persoon voor 5 nachten (ik ga met een vriendin). Er zijn ook nog goedkopere hotels, maar daar las ik dan weer veel slechte dingen over. En deze ligt ook nog eens mooi in het centrum.
http://www.loginn.se/loginn.se/

Verder moet ik (we) ook nog juist bekijken wat we allemaal willen doen, maar dat is nu even uitgesteld ivm examens. Ik mag van mezelf nu écht niet gaan dingen opzoeken want daar word ik veel te vrolijk van en dan is mijn concentratie weg :+

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:13

Tijdens mijn stedentrip in Stockholm heb ik ook in het Loginn-botel geslapen. Prima plek om te verblijven. De boot ligt dicht bij het centrum, je kunt verschillende plekken te voet bereiken, aan de overkant van de fjord ligt het stadhuis ('s avonds mooi verlicht) en de prijs/kwaliteitverhouding is prima (althans toen ik er was)

Stockholm is een van mijn favoriete steden. Er is al genoeg over geschreven in de topics die Karin aanhaalt, dus die doorspitten is nu de enige tip die ik kan geven.

Heel veel plezier alvast.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 17:01

Wie heeft ervaring met Ryan air?
Ik zag wel dat je op een ander vliegveld aankomt als wanneer je KLM of SAS vliegt.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:36

Ik ben met Ryanair gevlogen. Zelf ben ik vertrokken vanaf vliegveld Eindhoven en geland op Stockholm Skavsta (dacht ik, ga ik nog even nazoeken)
Vanaf het vliegveld waar je landt als met Ryanair vliegt, kun je met bussen naar de stad. Toen wij het vliegveld uit kwamen wandelen, stond er al een bus te wachten. Uit mijn hoofd is het dan nog anderhalf uur met de bus en wordt je midden in de stad bij het centrale (bus)station gedropt. Dat is echt allemaal prima te doen hoor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:40

Wij hebben met opzet niet voor Ryanair gekozen omdat dat voor ons veel te veel gedoe was. De luchthaven van waaruit RA vliegt ligt hier ontzettend ver vandaan. Daar moet je dan heen met een trein, 2 keer overstappen, vanaf het station een bus nemen die slechts om het uur komt (dus moet je nog hopen dat hij net nadat je aankomt er is, anders moet je lang wachten) en je moet nog eens €20 per bagagestuk betalen. Ik heb het één keer gedaan toen ik naar Ierland ging: nooit meer.
Aangezien de enige vlucht naar Stockholm al om 9u vanuit Charleroi vertrok, is dat voor ons echt niet te doen. Dan moet je al om 5u 's ochtends gaan vertrekken :+ Dus wij hebben nu een vlucht geboekt van €90 per persoon heen en terug, vanuit Brussel. Moet zeggen dat ik dat veel relaxter vind, maar ik weet natuurlijk niet hoe het zit met het vliegveld van waaruit ze in NL vliegen.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 20:29

90 euro is heel goedkoop! Als wij rechtstreeks vanuit Adam vliegen is een retour ongeveer 170 euri! Het scheelt niet eens zoveel met Ryan air.
Heb net hotels gezocht. Scandic Ariadne lijkt me wel wat. Aan het water...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:44

Moet er wel bij zeggen dat ik in augustus al heb geboekt voor begin februari :) Dat waren toen aanbiedingen van Brussels Airlines voor vluchten naar Europese steden in de periode januari-maart of zoiets. Maar als ik nu een random datum ingeef voor een vlucht Brussel-Stockholm en weer terug krijg ik ook iets van een 90 euro. Je moet echt goed rondkijken en vergelijken. Ik weet niet waar je juist woont, maar is het geen optie om vanuit Brussel te vliegen?

Edit: oh, Emmen, dat is wel een beetje ver :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:24

En een subtiel skupje... Ik vlieg zondag heen, zijn er nog mensen die leuke tips hebben qua restaurants en leuke aparte winkeltjes? :)