van afrika naar nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiffenyntje

van afrika naar nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:50

even een vraagje :
een mevrouw zou vanuit afrika naar nederland vliegen , dus meneer uit nederland 's nachts naar schiphol maar daar kwam ze niet aan terwijl het vliegtuig wel geland was.
nou belde hij haar telefoon en kreeg te horen dat ze een auto ongeluk had gehad en dus waarschijnlijk in het ziekenhuis ligt
nou is mijn vraag is dit standaard in afrika als iemand in het ziekenhuis komt en een telefoon bij zich heeft dat ze dat op de voicemail zetten ?
groetjes :(:)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:51

hoe kreeg meneer dat te horen dan?
Stond dat op de VM?

Lien2

Re: van afrika naar nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:09

Hmm, mij bekruipt altijd een vreemd gevoel bij dit soort verhalen. Wat is de relatie van de meneer met de mevrouw?

Het is namelijk een truc van oplichters welke vaak wordt gebruikt. Een man (of vrouw) heeft via internet een vrouw (of man) gevonden en is helemaal hoteltebotel verliefd. De man wil de vrouw graag overlaten komen naar Nederland, maar de vrouw heeft geen geld voor een ticket. Man maakt het geld over en de vrouw zegt een ticket te hebben geboekt. Vrouw komt natuurlijk nooit met 1 of andere smoes zoals een ongeluk en in het ziekenhuis liggen.
Maar wie heeft haar telefoon dan opgenomen?

Om nog even terug te komen op je oorspronkelijke vraag: ik heb geen flauw idee wat ze doen met je telefoon. Maar dat zou ik in NL ook niet weten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:13

In Nederland is het normaal dat je telefoon in een noodsituatie op de eerste hulp wordt uitgezet.

Het is afhankelijk van de afdeling waar je daarna komt te liggen of deze weer aangezet mag worden.
Op de IC of hartbewaking bv is het ten strengste verboden.

Op sommige verpleegafdelingen is het wel weer toegestaan.

TS: wat is de reden dat de man niet is gebeld dat zij een ongeluk heeft gehad. Kennen zij elkaar goed of is dit een bv zakelijke afspraak geweest?

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 15:11

het stond op de voicemail , en idd het klinkt mij ook vreemd in de oren. alleen ze is een amerikaanse die daar aan het werk is voor unicef en is in nederland geboren . het is ook waar een internet date en zou voor het eerst naar haar internet date komen om te kijken of het ook echt klikt.
raar maar waar ik geloof er niet zo in denk ik

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:14

Nee ik geloof er ook niet in als ik dit verhaal hoor...

Heeft meneer geld over gemaakt voor een ticket?
Hetgeen Lien aangeeft is inderdaad een veel gebruikte truc....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:27

Dit zaakje stinkt als een malle!

Zendelinge, geboren in Nederland, Amerikaanse en dan ook nog via een internetdate.........

Hoe kan hij contact krijgen als de telefoon op voicemail staat? Of hebben ze zoiets belangrijks op de voicemail ingesproken. Dat is nog veel vreemder eigenlijk.

Hoop voor die man dat hij geen geld hier heeft ingestoken. Dat is hij dan waarschijnlijk kwijt.
Meteen alle contact afkappen als ik hem was.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:29

Ik ben ook bang dat hij naar z'n geld (en date) kan fluiten...

Waarom blijven mensen hier intrappen en geld overmaken? Boek desnoods zelf dat ticket en stuur ze de mail zodat ze hem zelf kunnen printen...

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:32

tiffenyntje schreef:
het stond op de voicemail , en idd het klinkt mij ook vreemd in de oren. alleen ze is een amerikaanse die daar aan het werk is voor unicef en is in nederland geboren . het is ook waar een internet date en zou voor het eerst naar haar internet date komen om te kijken of het ook echt klikt.
raar maar waar ik geloof er niet zo in denk ik

Hmm, die is dus genaaid.... ;)

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 18:20

weet iemand of het waar is dat de voicemail insproken word als je daar een ongeluk gehad heb ? daar gaat het eigenlijk om dan weet je of het waar is of niet en ik hoop voor hem dat ze de ticket zelf betaald heeft maar het blijft klote natuurlijk als je geen duidelijkheid hebt