Vliegen met Arke...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Vliegen met Arke...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 00:31

Juist ja, ik hoor natuurlijk weer veel bad-story's over vliegen met Arke en 3 februari mag ik fijn 10 uur in het vliegtuig naar Bonaire.
Je raadt het al, ik vlieg met Arke :Y)

Hoe ervaren jullie lange vluchten met Arke?
Kun je bijvoorbeeld je plek kiezen zonder bij te betalen?
Zijn er leuke films etc of kosten alle extra;s geld?

Ik ben benieuwd!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 07:55

Ik ben gevlogen met Corsairfly, dat is de Arke van Frankrijk (overkoepelend is het TUI), van Parijs naar Sint Maarten.

Ik vond het prima geregeld. Wij hadden alleen geen hele goede service aan boord. Ik kon op het belletje drukken wat ik wilde, maar er kwam toch niemand :+ Drinken stond ergens op een tray, daar mocht je het onbeperkt vanaf pakken. En ik kan me herinneren dat het eten bij mij heel raar was geregeld. Ik vloog om 10.30u 's ochtends en we kregen eerst diner, en een snack en daarna heeel lang niets. Je kon ook geen eten kopen in dat vliegtuig, dat vond ik ook raar :S (Gelukkig heb ik zelf altijd wat eten en drinken in mijn tas en daar was ik toen echt blij mee).
Verder had je geen entertainment voor jezelf, alleen wat gezamenlijke tv-schermen. Nu is dat natuurlijk geen probleem, want ik kwam met boeken, tijdschriften, puzzelboekjes, laptop, iPod en Nintendo DS ook heel ver ;)

Het voordeel vond ik dat ik bij inchecken mijn eigen stoel mocht kiezen. Normaal moet je extra betalen voor een stoel bij de nooduitgang. Maar als je als een van de eersten incheckt, mag je die zelf bepalen. En toen zat ik dus voor niets extra's op een plek met veel beenruimte 8-)

Je moet trouwens wel bedenken dat de service minder is, omdat je ticket voordeliger is. Ik betaalde voor mijn vlucht destijds 450 euro retour naar Sint Maarten. Vanaf Schiphol/KLM is dat minimaal 800 euro!! Dus daar had ik die mindere service wel voor over ;)

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:03

Arke is opzich niks mis mee, alleen merk je wel duidelijk verschil met KLM bijv. De service is veel minder aan boord.
Ik zat op een kortere vlucht dus hadden geen filmpjes etc.
Maar, meestal scheeld het zoveel dat je een keuze moet maken tussen service of geld besparen. Al zou ik dat nooit bij een onbekende/slecht geregistreerde maatschappij doen. ;)

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:28

Omdat schoonmams op de antillen woont wordt er vanaf hier nog wel geregeld heen en weer gevlogen. KLM heeft een hele mooie lijndienst maar vaak is ArkeFly net een stukje goedkoper. Bij nakijken op internet lees je daar dat er geregeld immense verttragingen zijn van vijf tot tien uur. Wij hebben de dertig euro die het scheelt maar op de koop toe genomen en toch maar met KLM gevlogen.

x_spekkie_x

Re: Vliegen met Arke...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:36

Trouwens, als je vertraging hebt met een vliegtuig dan kun je vaak ook voor een compensatieregeling in aanmerking komen! Zie de site van Consuwijzer.
Ikzelf heb nu een claim lopen via EUclaim omdat mijn vlucht met Easyjet was gecancelled. Ik ben benieuwd of daar nog wat uitkomt, dat kan soms maaanden duren.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:06

Ik ben twee keer Curacao op en neer geweest met Arke, geen vertraging, goed en veel eten, en filmpje.
Niks miss mee!

Fijne vakantie alvast!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:17

Ik heb twee keer met Arke gevlogen en heb er positieve ervaringen mee.
Geen vertraging, goed eten, redelijk comfortabel (ook in economy class, voor meer comfort kan je tegen betaling een upgrade krijgen naar de comfort class), vriendelijk personeel. Daarbij kan je een media-player huren zodat je tijdens de lange vlucht iets hebt om je mee bezig te houden.
Ze zijn wel wat commercieel ingesteld, je moet voor alles extra betalen (media-player, extra eten of drinken) maar opzich krijg je genoeg te eten tijdens de reis, dus nog iets extra kopen is niet van levensbelang zegmaar. ;)

Van de zomer vlieg ik hoogstwaarschijnlijk weer met Arke, hopelijk een derde positieve ervaring erbij.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:32

Ik ben afgelopen jaar met Arke naar Curacao gevlogen en ik vond het prima. Door de aswolk hadden we wel een aantal dagen vertraging maar daar kon Arke weinig aan doen. ;) Daarna geen vertraging meer gehad en een rustige vlucht gehad.

Ik hoor om mij heen ook altijd van die slechte verhalen ja, slechte plaatsen, niet onbeperkt eten, etc. Ik ben klein en vind elke vorm van vliegtuigvoedsel niet te pruimen dus ik hoef daar ook niet veel van te hebben. :D Ik moet zeggen dat ik ook niet zo zeikerig ben en dat ik allang blij ben als ik veilig van A naar B kom. Als je echt luxe wilt kun je beter met KLM gaan, dat is een ding dat zeker is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:50

Ik ben denk ik nu al een keer of 5 a 6 met Arke gevlogen en ik heb geen enkele negatieve ervaring.
Wij nemen wel altijd comfort class want ben wel erg gehecht aan die extra beenruimte. Het eten en drinken is wel erg beperkt en erg duur. Ben nog nooit lang met Arke gevlogen, enkel naar de canarische eilanden en Griekenland, nog nooit over de oceaan.

Als je dus een vlucht binnen Europa hebt moet je al je eten en drinken betalen. Er is niets meer gratis.
Ook de keuze qua eten is erg beperkt, dus het is wel verstandig om zelf eten mee te nemen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:20

Mareska schreef:
Als je echt luxe wilt kun je beter met KLM gaan, dat is een ding dat zeker is.

Je kunt beter zeggen: als je echte service wilt, kun je beter met KLM gaan :)
Luxe qua beenruimte en stoelen vind ik zelf niets uitmaken. Ik vind zelfs KLM daarin smalle stoelen hebben in vergelijking met andere maatschappijen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:30

Prima, wat jij wilt. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:58

Vorig jaar met Arke naar de Dominicaanse Republiek gevlogen. Geen vertragingen, eten redelijk. Wat ik wel slecht vind is dat je entertainment moet huren en dat dit heen en terug exact hetzelfde is.

Geen slechte ervaring met Arke, maar vind de service een stuk minder als bijvoorbeeld die van diverse Amerikaanse maatschappijen.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:27

Oke, mijn ervaring met Arke.....

Wij hadden zelf een appartement in Tenerife en hadden dus alleen het vliegtuig geboekt dus zonder accomodatie van hunzelf.
Op de heenweg goed gevlogen, personeel was vriendelijk en we kregen zelfs eten (bijna nergens meer bij korte vluchten)
Op de terugweg zouden we om 10 uur vliegen dus zaten we vanaf half 9 (smorgens) al op het vliegveld. Daar bleek dat het vliegtuig vertraagd was naar 15 uur. Omdat we met een klein kindje van 3 waren mochten we mee met een ander vliegtuig dus stonden we in de rij om in te checken. Kwam er ineens een hostess van Arke aan en begon ons eruit te halen en dat ging niet bepaald vriendelijk. Wij hadden geen accomodatie bij hun dus hadden wij, samen met nog een stel die dat ook hadden, geen recht om mee te mogen :( . Toen we vroegen wanneer wel werd er bot gezegd: pas als iedereen is geplaatst en er ergens nog plek is, misschien over 2 dagen, zoek het maar uit, had je maar moeten bellen (was gedaan!!!) en we werden aan ons lot overgelaten. Ze kwam gewoon niet meer en we konden alles zelf uitzoeken. We hebben toen contact gezocht met het reisbureau van Arke en even gezegd dat wij zo niet behandeld willen worden enz, enz. Ze was gewoon ronduit heel bot en kortaf :x
Ze hebben wel met haar contact gehad daarover en ineens kwam ze naar ons toe (21 uur!!) dat we met de vlucht van half 4 snachts naar Barcelona konden vluiegen en daarvan naar Nederland en ineens was ze poeslief. Vast op haar kop gekregen ;).
We hebben uiteindelijk 27 uur op de vliegvelden rondgebracht voor we in Nederland waren. We hebben ook nooit iets vergoed gekregen.
Wij zijn dus klaar met Arke ;).

Oh maar bij een accomodatie heb je wel gewoon op alles voorrang hoor, dus komt vast goed met jullie vakantie ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 14:36

hier alleen een ticket geboket....ben benieuwd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:42

Faringo schreef:
Vorig jaar met Arke naar de Dominicaanse Republiek gevlogen. Geen vertragingen, eten redelijk. Wat ik wel slecht vind is dat je entertainment moet huren en dat dit heen en terug exact hetzelfde is.

Geen slechte ervaring met Arke, maar vind de service een stuk minder als bijvoorbeeld die van diverse Amerikaanse maatschappijen.

Entertainment bij KLM is ook precies hetzelfde zowel heen als terug.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 01:57

Ik ben vorig jaar met Arke naar Aruba gevlogen. Goede vlucht gehad, alleen baalde ik er van dat de algemene tvs niet aangingen. Maar goed, ik vlieg ook niet vaak dus had ook niet echt ervaring ermee. Kon voor 15 euro zo'n klein ding krijgen en daar stonden wel nieuwe films op, series. Maar wat al gezegt was, de terug weg stonden er nog dezelfde films en series op. Wat wel vervelend was, was dat boven sommige stoelen vanuit het handbagage gedeelte af en toe aardig wat water druppelde. Als je er onder zat, was je de klos.

Oja, het eten was wel redelijk.