Ervaringen Georgië & Armenië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Ervaringen Georgië & Armenië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:43

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of mensen ervaring hebben met het bezoeken van beide landen. In het kader van dit jaar eens iets anders staan Georgië en Armenië in de planning.

Alleen ik weet heel erg weinig van deze landen, dus ik ben erg benieuwd naar ervaringen of het de moeite waard zal zijn. Ik hou van landen die zeg maar niet te touristisch zijn en waar je echt nog locals tegen komt. Beetje ruige landen en onbekende landen met veel historie, daar zoek ik eigenlijk een beetje naar.

Iemand?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:00

Ik lees hier eventjes mee. Ben er zelf nog niet geweest, maar net als bij jou trekken dit soort landen me wel. Ik hoop verder dat je je wel beseft dat je er niet bepaald de meest 'stabiele' landen hebt uitgekozen, waar ik toch zeker niet alleen als vrouw zou naartoe reizen. Verder zeg ik: bereid je alvast voor op een gigantische taalkloof, die heel zwaar te overbruggen zal zijn (mede omwille van de beperkte toerisme, waardoor kennis van het engels/duits/frans uiterst minimaal zal zijn. Maar ook omwille van het schrift, ze hebben daar een volledig eigen alfabet).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:07

Ik ben er geweest, helaas heel kort in Georgië, alleen in Tbilisi. Voor 10 dagen. Ik zou zeker in lente/zomer gaan ipv winter. In winter kun je niet echt veel doen behalve wat wintersport.
Er is ontzettend veel te zien en doen in Georgië. Bergwandelen, mooie kerken, mooie steden, strand (batumi), een stalinmuseum in Gori, televisietoren op de top van Tbilisi en nog veel meer.
Helaas heb ik buiten de mooie kerken en de televisie toren niet echt veel gezien aangezien ik daar was voor een project en het veels te koud was buiten om echt lang rond te lopen.

Ik lees dus graag mee aangezien ik graag zeker nog eens erheen wil :j En dan wil ik ook graag naar Armenië en Azerbeidzjan. Dat heb ik toen niet gedaan i.v.m totaal geen planning (visum was dus nodig :P )
Visum om Armenië binnen te komen kost 45 euro. En een handig weetje: de Nederlandse ambassade van Armenië ligt in Tbilisi, dus raak zeker niet je paspoort kwijt daar := :P

Ik weet niet hoe je erheen wilt? Voor goedkope vluchten naar Tbilisi kun je kijken op http://www.momondo.com bijvoorbeeld.

Oh... Over veiligheid heb ik me geen 1 minuut zorgen gemaakt in Tbilisi. Ik heb overdag en 's avonds gewoon door de stad heen kunnen lopen. Ook heb ik mensen daar (Georgiërs) niks over gehoord dat het onveilig zou zijn. Je moet dan ook niet naar noorden gaan :D En de Georgische mensen die ik heb ontmoet waren allemaal supervriendelijk.
En communicatie ging prima, handen en voetenwerk ging prima en redelijk wat mensen spraken wel een beetje engels/duits. Heb daar best wel veel Engelstalige boekenwinkels gezien ;) Maar een Georgisch woordenboek is wel handig :P
(ik spreek zelf amper engels, duits en frans :) ) Leuk toch dat je niet zo zeker weet wat op je bord komt :D :D

Ik blijf maar dingen bedenken: als je op bezoek gaat bij een Georgiër krijg je echt hopen eten aangeboden. En je MOET het ook opeten :j Anders zijn ze beetje beledigd :\ En ze hebben echt heeeeeeeerlijk eten :9 :9 Oh, alleen om het eten al wil ik terug := Als je een vegetariër bent ben je wel nogal beperkt daar met uit eten of bij iemand op bezoek.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:41

Over stabiele landen; ben in Iran geweest ;) Dus daar maak ik me niet echt heel veel zorgen over.

Zo MoonChloe wat een uitgebreid antwoord!

De planning is in Georgie; de hoofdstad natuurlijk, gedeelte Kaukasus, kloosters, katheralen, kerken ed, natuur in, Ararat. In Armenie; hoofdstad, contact bewoners, Geghard klooster (moet prachtig zijn). De tijd zal eind van de zomer worden. Ik moet mijn scriptie dan klaar hebben en dan denk ik aan augustus/september.

Azerbeidzjan wil ik ook graag nog een keer heen... Net als Oezbekistan... en Oost Turkijke (en dan liefst nog west Iran).

Maar eerst de focus op Georgie en Armenie; zeker als het de moeite waard is dan ga ik daar induiken :j

RelarDevi

Re: Ervaringen Georgië & Armenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:25

Ja, ik word altijd heel erg enthousiast als ik over oostblok/middenoosten mag praten :=
Ik zou ook heel erg graag naar Iran willen :j Eigenlijk de hele gebied daar wel :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 09:59

Echt een aanrader! Is een fantastisch land met een nog leukere bevolking. Je wordt als toerist daar veel aangesproken en op het oosten na (achterland) spreken ze best goed Engels en zijn ze erg benieuwd hoe je leeft en waar je vandaan komt. Ik zou echt graag terug willen maar dan een ander deel bezoeken, helaas stippelt de regering de routes uit en daar kun je bijna niet van afwijken. Je moet je ook steeds melden bij grensposten enzo, dat is wel heel erg jammer.

Het liefst zou ik ook de buurlanden ervan willen bezoeken, alleen die zijn echt niet heel veilig. Dat is zo jammer want die landen zijn zó ruig! Zoals Irak, Afganistan en Pakistan, maar goed dat is nu echt niet te doen. Misschien over een aantal jaren :) Dan ben ik er als eerste bij!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 10:58

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:30

Ooh, wat word ik jaloers van je reisverslag!!!