duiken aan oostkust Australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

duiken aan oostkust Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 00:59

Ik ga met een vriendin in september naar Australie. Mijn vriendin duikt niet maar ik wil daar een aantal duiken gaan maken.
Maar ben niet heel erg bekend met duiken in het buitenland. Dus dacht misschien zijn er hier mensen die daar al gedoken hebben en waar en hoe?

Waar is het erg mooi om te duiken?
Wat zijn ong. de kosten?

Geloof dat het overal mooi is maar goed wil eigenlijk op aantal plaatsen duiken. 3 dagen maar dan bijv. 2 duiken op een dag?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:49

Heb je al duikdiploma's?
Ik heb in Egypte mijn open water gehaald en daarna in Australie mijn advanced en nog meer duiken gemaakt. Kosten weet ik echt niet meer, maar het is absoluut aan te raden :)
Heb zowel aan de oostkust als de westkust van Australie gedoken, aan de westkust ook gesnorkeld met manta roggen. Gaan jullie alleen naar de oostkust?

Australie is het meest makkelijke land ooit wat betreft reizen/backpacken. Heel Australie is prachtig en waar veel duikscholen zitten kun je ervanuit gaan dat het duiken de moeite waard is. Ook als je vantevoren niets hebt geregeld kun je enorm makkelijk uit de voeten. Duikscholen werpen zich nog net niet aan je voeten als je in een leuk kustplaatsje met duikmogelijkheden bent ;)

Eén van mijn mooiste duiken was bij het wrak van de Yongala (bij Townsville, in de buurt van Cairns in het noord-oosten). De Yongala is een gigantisch schip dat ongeveer tegelijkertijd met de Titanic gezonken is. Het was alleen een paar meter korter dan de Titanic, dus nooit zo breed uitgemeten in de media. Het wrak is jarenlang 'kwijt' geweest en inmiddels is het gebied eromheen een heel populair duikgebied. Je hebt daar wel je advanced voor nodig (of je doet het tijdens een cursus) omdat de Yongala vrij diep ligt.
Even snel voor je gegoogled: http://www.yongaladive.com.au/

Anoniem

Re: duiken aan oostkust Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 04:58

Ik heb mijn PADI gehaald via Pro Dive Cairns. Duur, maar een absolute aanrader. Was ongeveer 900 euro kwijt, dat was met 2 dagen zwembadtraining, examen en drie dagen het rif op met 9 duiken :)