Azie: Cambodja, Vietnam, of...??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

Azie: Cambodja, Vietnam, of...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 23:11

Dit jaar willen wij 3 weken naar Azië. Ticket boeken, rugzak mee, je kent het wel :D

Omdat drie weken niet extreem lang is ben ik een beetje aan het zoeken voor de juiste bestemming. Zelf zat ik te denken aan een noord-zuid trip door Vietnam. Mijn vriend heeft het over zuid-Vietnam in combinatie met Cambodja. Ik heb een beetje gekeken naar reisschema's van georganiseerde reizen, maar die vind ik veel te veel gericht op het afstrepen van alle highlights. Ik vind het ook leuk om van A naar B te reizen, niet om het feit dat ik in B aan wil komen maar om wat er onderweg allemaal te zien is. Wil ook ergens een momentje inlassen om met een paar boeken op een mooi strand te liggen. (liefst aan het begin om een beetje uit de werk-modus te komen)

Wat zijn jullie ervaringen in deze regio?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:59

Vietnam lijkt me zo mooi! Maar dan van Zuid naar Noord doen, eigenlijk de route die Top Gear ook deed in hun special. Sinds die special zou ik ook dat wel eens willen doen. Lijkt me zo gaaf! Die kwamen ook langs stranden en mooie resorts :j

Fenn

Re: Azie: Cambodja, Vietnam, of...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:14

Ik ben afgelopen jaar met een rugzak door ongeveer die regio getrokken. Wat wil je weten?

Tussen Vietnam en Cambodja zit best een groot verschil. Vietnam is een stuk meer aan het ontwikkelen, het klimaat is veel meer divers en het toerisme is wat masaler.
Zelf ben ik in Cambodja slechts in vier steden geweest en in de dorpen waar ik zelf vrijwilligerswerk deed. Cambodja is buiten Phnom Penh, Siem Reap en Sihanoukville minder druk en ook totaal niet meer stedelijk. Ik heb zelf Sihanoukville niet bezocht, maar dat schijnt bizar te zijn en totaal gericht op Westerse toeristen. Zelf ben ik wel in Phnom Penh, Siem Reap, battambang en Kratie geweest en een paar steden tijdens een tussenstop. Ontzettend mooi, aardige mensen en in Kratie heb ik zelfs zoetwaterdolfijnen kunnen spotten. Siem Reap heeft natuurlijk Angkor Wath, prachtig een om keer een hele dag door te dwalen, maar ontzettend toeristisch en je moet wel een klein beetje Khmer spreken wil je daar normale prijzen krijgen. In de omgeving van Siem Reap kan je trouwen ook erg mooi paardrijden :)

Vietnam is dus iets rijker en iets minder chaotisch. Daar komt de bus regelmatig op tijd! Je hebt er ontzettend mooie plekken om te bezoeken. Een fiets huren en de countryside opgaan is bijvoorbeeld ook erg gaaf. Ook ben ik twee dagen achterop bij een motodriver door de Mekong-delta gereden en heb ik daar vuurvliegjes gekeken nadat ik had gebarbequed bij ondergaande zon. Vietnam heeft erg mooie stranden. Ho chi minh is een geweldige stad, Hanoi is ook heel leuk om te bezoeken. Zelf heb ik ook gedoken in Nha Trang waar ik me verder enorm vermaakt heb met een enorm pretpark op een eilandje daar aan de kust. Drie weken is wel heel weinig voor Vietnam, je moet goed doorreizen dan en echt keuzes maken. Elke stad doen gaat nooit lukken.

Succes met kiezen, mocht je nog wat willen weten, dat kan!

Megan_

Re: Azie: Cambodja, Vietnam, of...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:56

Thailand is ook echt prima te doen met backpack :D