Waarheen in Europa?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Waarheen in Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:33

Komend jaar willen we met de auto op vakantie gaan. We zijn van plan om in september drie weken rond te reizen maar hebben nog geen idee waarheen.
Deze week wil ik in ieder geval even naar de vakantiebeurs gaan om wat ideeën op te doen maar het is natuurlijk handig om al een idee te hebben waar we naar kijken.

Eisen:
    *Moet in september nog lekker weer zijn zodat we in ieder geval voor een gedeelte in een t-shirt kunnen lopen maar korte broek is nog beter.
    * Niet vreselijk toeristisch. Boulevards vol met toeristen en rijen met appartementen trek ik niet zo goed. Prima voor een dag of wat tussendoor maar niet meer.
    * Geschikt om rondreis te maken.
    * Bij voorkeur combinatie van natuur en cultuur.
    * Schotland en Italie vallen af omdat we die nog niet te lang geleden bezocht hebben.
    * Land waar de kosten wat lager liggen heeft een kleine voorkeur.
    * Combinatie van meerdere landen is ook zeker een optie.

Wie heeft de gouden tip?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:34

Turkije :j
Er is heel veel héél mooi Turkije buiten de all-inclusive strip.

Of anders de Balkan? Een rondje Zagreb - Sarajevo - Belgrado?

Mariss

Re: Waarheen in Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:38

Willen jullie echt rondreizen? Dan zou ik bijvoorbeeld gaan voor Scandanavië (al is 1 land daarvan meer dan groot genoeg), Engeland/Wales/Ierland, Portugal en eventueel een minder toeristisch deel van Spanje (en dat is er zat!) en Oostbloklanden als Hongarije, Tsjechië en Bulgarije lijken me persoonlijk ook prachtig en lekker goedkoop. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:41

Zweden is schitterend, Ierland is ook heel erg mooi.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:44

Balkan heb ik inderdaad al wat naar zitten kijken en trekt me wel.

Turkije wil ik zeker bekijken maar om daar met de auto naartoe te rijden vind ik eigenlijk wel ver voor 3 weken. Vliegen en huren is dit jaar even minder handig.

Zweden ken ik redelijk van de tijd dat ik er gewerkt heb, zit wel aan Noorwegen te denken maar ben bang dat het noorden in september al wat fris wordt.

Engeland/Wales en Ierland ligt me misschien iets te dicht bij Schotland en daar zijn we in 2009 geweest.

Spanje is zeker een optie om uit te zoeken.

Portugal ben ik eerder geweest en ik had toen echt niets met dat land. Vreemd genoeg heb je dat soms.

Oostblok trekt me ook zeker :j

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:51

Ik ben echt gek van Spanje, prachtig land met een combinatie van natuur en cultuur (ook mooie opties om te paardrijden trouwens) en als de toeristische hotspots à la Salou/Lloret de Mar en dat soort badplaatsen aan de Costa del Sol, Blanca en Brava vermijd is er juist heel veel rust. Maar ga vooral ook die kant op (die streken) want daar zijn juist ook veel mooie plekjes te vinden, leuke baaitjes en stadjes..

Catalonië, Pyreneeën en Andalusië zijn de echte aanraders. De laatste ben ik nog nooit geweest, maar heb ik verhalen en foto's van gezien, man wat mooi. Pyreneeën ben ik met de trein doorheen gegaan; zowel het Franse als Spaanse gedeelte is prachtig, mooie bergen en kleine dorpjes er middenin of aan het water. Heel sereen. Wat ook een prachtige grote stad is naast Barcelona, Madrid en Valencia is Girona!
Laatst bijgewerkt door Mariss op 10-01-11 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:52

Spanje ga ik zeker meenemen op de lijst. Dat is voor mijn gevoel ook groot genoeg om echt van het standaard toerisme weg te komen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:18

driehoek oostenrijk / slovenie / Italie?
dat deel van Oostenrijk (Karinthië) is niet erg druk (veel natuurschoon, nationaal park hohe tauern) , maar je zit voor een dagje ook zo aan de italiaanse kust.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:23

Ik zou ook Andalusie adviseren.
Via Kras kun je leuke rondreizen boeken (met of zonder eigen auto)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:26

Wat dacht je van zuid oost Frankrijk?
De haute-languedoc met aansluitend de camargue?
Eventueel kun je dan nog een stuk pyreneeën meepakken, veel natuurparken, veel cultuur

Andalusie is ook een gouden tip, sla dan zéker het Alhambra niet over bij Granada

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:27

Wij hebben vorig jaar een tour met de auto gemaakt door Frankrijk en Spanje.

In grote lijnen:

- Parijs
- Tours
- Dordogne omg bordeaux
- Pyreneeen
- San Sebastian
- Picos de europa
- Leon
- Madrid
- Alicante
- Pyreneeen
- Ardeche
- Omg. meer van Geneve
- Terug via Belgie.

Wij zijn een ruime maand zonder iets van te voren te plannen weg geweest. En wij overnachtten steeds één nacht op een plek. Dus misschien iets te ambitieus voor 3 weken, maar misschien zit er wel iets voor jullie tussen :)

Ik heb echt onwijs veel gezien! Echt geweldig! Picos de Europa is écht geweldig! Dat is echt een aanrader. Het weer is in die regio van Spanje alleen niet echt geweldig, maar wel aangenaam :)

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:30

Tsjechië en Hongarije zijn hele mooie landen.
ben stuk of 10x in tsjechië gweest en 1 x in hongarije.
absoluut niet duur en lekker weer rond die tijd als het goed is!
Succes

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:30

Je bent welkom bij ons in de spaanse pyreneeen; niet ver van Nederland, zeker korte broek met hempje weer in september, en geen massa toerisme. Heel geschikt voor een rondreis met de auto van een paar weken.
Wij hebben een mooie authentieke B&B: http://www.casaabadia.com en ik neem je natuurlijk ook graag te paard mee de bergen in voor een paar uurtjes of een paar dagen,wat je wilt...

Meer foto's in het artikel wat afgelopen week over ons verschenen is in het emigreermagazine van januari(laatste bladzijde): http://spanje.emigreermagazine.nl/

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:56

Is drie weken niet erg veel voor alleen Andalusie?

Ik zat te denken aan Oostenrijk, Slovenië en Kroatië als een combinatie.

Tsjechië en Hongarije is ook zeker een optie. Beter weer in september dan ik verwacht had.

Bedankt voor je route Krips.

Dat ziet er leuk uit Marja. Lijkt me ook een prachtig gebied.