Rome in februari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_kell

Rome in februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 10:32

Hallo allemaal!

In februari ga ik samen met mijn vriend naar Rome. Althans dit staat op de planning maar wij moeten nog wel boeken.
Nu ben ik veel op het internet aan het zoeken naar hotels en de meningen zijn duidelijk verdeeld.
Is er misschien iemand die een goede aanrader heeft? (we willen niet teveel geld uitgeven dus geen 5* hotels haha) We zijn opzoek naar een prima hotel die een nette kamer heeft.
In welke streek/gebied wil je het liefst zitten in Rome? We willen zo centraal mogelijk zitten zodat we veel te voet kunnen doen ;)

ikjuh

Re: Rome in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:43

Wij zijn vorig jaar in februari in Rome geweest. We hebben toen in B&B Fanti gelogeerd. B&B fanti is ons goed bevallen (18 euro per nacht dacht ik), het was alleen wel bij de eigenaren in huis en het zat bovenin het gebouw (5e verdieping, wel een lift). Het ontbijt was niet echt je van het maar er was wel een koelkast om zelf dingen in te zetten.
Ook zat de B&B zat vlak bij Termini (hoofdstation) zodat alles makkelijk met de bus/metro te doen was. Alles lopend doen is sowieso een beetje te ver denk ik (een OV-kaartje voor de hele week kost dacht ik nog geen 10 euro).

Wij hebben iig een leuke week in Rome in februari gehad!

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 12:50

Ik ben helemaal niet bekend in Rome haha.
Maar bij een B&B heb je niet je eigen badkamer toch? (had een ander B&B gevonden maar daar stond dat erbij) Dat is wel onze eis hihi. (verwende nesten!)

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:04

Haha, bij deze B&B hadden we het wel! (we waren wel met z'n 3en dus ik weet niet of het ook zo is bij de 2 persoonskamers)
Volgens mij heb ik de B&B geboekt via hostelbookers, miss kun je daar even kijken?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:32

Een BenB is voor Rome wel de goedkoopste oplossing. Rome is nl behoorlijk duur.

1 advies, koop een weekkaartje voor de metro. Werkt super simpel, kost geen drol en je bent overal in 2 tellen. Alles lopend doen is leuk voor eventjes, maar niet s'nachts en op lange duur.

Als je nog advies wil over alle sight seeing dingen vraag maar raak. Ben veel in Rome geweest voor mijn studie kunstgeschiedenis en ken het redelijk (vooral de musea en kunsthistorishe plekken)

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:20

Ik ben vorig jaar eind februari naar Rome geweest. Wij sliepen in hotel Galileo, erg leuk hotel met aardig personeel!

Als je er meer over wilt weten stuur me dan maar even een PB, want ik denk niet dat ik nog in dit topic kijk!

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:32

bedankt voor de tips!

@_lautje_ Ik zou graag wat advies willen over sight seeing dingen :) Nog do's and don'ts? haha.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:59

Do's zijn natuurlijk de klassiekers als het forum romano, vaticaan en dan vooral het museum van het vaticaan is overweldigend, capitolijns museum is geweldig voor de oude kunst.
Galeria Borghese dat in het beroemde park ligt. Belangrijk hiervoor is dat je van te voren al tickets koopt voor een bepaalde dag en dagdeel.
Iets minder bekend zijn oa het Etruskisch Museum in Villa Giulia en het nationaal museum wat op 3 locaties is gehuisvest, nl. bij de baden van Diocletianus (niet heel bijzonder qua inhoudt wel fascinerend qua architectuur), Pallazzo Altemps en Palazzo Massimo. Vooral Palazzo Massimo is een van de mooiste musea ter wereld voor antieke kunst. 1 van de hoogtepunten daar is de kamer van Livia (vrouw van Augustus) met prachtige wandschilderingen van 2000jaar oud die daarnaar toe zijn gebracht.
Als je ertegen kunt is de botjeskapel ook een aanrader (botten van 4000monniken zijn gebruikt om die kapel te versieren, fascinerend).

Verder vooral veel rondlopen, gewoon kerken binnenlopen en je vergapen aan de geweldig mooie kunst en architectuur. Houd in de gaten dat veel musea op maandag zijn gesloten.

Nog een absolute Do is heerlijk uiteten gaan in de Trastevere. De meest authentieke wijk van Rome. Overigens staat daar 1 van de mooiste kerken die er is, nl. de SAnta Maria Trastevere, een van de oudste kerken in Rome en is rond het jaar 250(!) gesticht.
Net als s'avonds na het eten nog even heerlijk ijs halen bij Gelateria della Palma (keuzen uit meer dan 100 soorten ijs!) en dan lopen naar het Pantheon wat daar vlakbij is en daar opeten (is super romantisch ;) )

Overigens zou ik ook gewoon heel degelijk een lonely planet gids voor Rome kopen. Staat een hoop in qua adressen, eetplekjes, etc. Gewoon handig en gebruik hem zelf ook.

Is wel een heel verhaal geworden zeg :Y)

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:08

ach Rome.... Roma Aeterna... tsja... waar moet je nou niet heen...

Forum Romanum, St Pieter, Capitool met de Campidoglio, St Jan van Lateranen, de Paulus buiten de muren, Thermen van Caracalla, de Circus Maximus, de Palatijn met ruines van de keizerpaleizen, de Santa Maria in Cosmedin met de Bocca della Verita en daarbij het Forum Boarium, de prachtige antieke bruggen over de Tiber (er staan nog een paar uit de Romeinse tijd!).

Als je van barokke kerken houdt... dan moet je ook de Heilige Theresa in Extase eens bezoeken :D en verder natuurlijk een van de oudste kerken van Rome, die in drie lagen is gebouwd: San Clemente.

Il Gesu met het plein waar het altijd waait... de Sta Maria Maggiore, een van de pauselijke basilieken...

het Pantheon... vlak daarbij het Olifantje van Bernini

de diverse catacomben (ondergrondse begraafplaatsen waar veel christenen in de oudheid zijn begraven)

de Via Appia... met het kerkje waar de voetstap van Jezus te bewonderen zou zijn. (Quo vadis..)

ach en zo is er nog zoveel meer... veel plezier!

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:11

Super bedankt!

Het blijft wel lastig een hotel te vinden zeg! De hotels die zijn aanbevolen zijn natuurlijk al volgeboekt :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:13

Owhja 1 advies, probeer niet alles te zien! Er is teveel, ben er nu verschillende keren geweest en voor mijn gevoel nog lang niet alles gezien. Rome is een stad waar je naar moet terugkeren.

En idd wat quadripes al zegt de Heilige Theresa in extase/van Avila gemaakt door Bernini is een aanrader en een tikje ondeugend. Staat in de Santa maria della Vittoria. Rest van de kerk is geen hoogtepunt, maar dat beeld is fascinerend :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:04

Miss_kell schreef:
In welke streek/gebied wil je het liefst zitten in Rome? We willen zo centraal mogelijk zitten zodat we veel te voet kunnen doen ;)

Neem een hotel in de wijk Trastevere. Dan zit je op loopafstand van het historische centrum met alle dingen die je wilt bezoeken, en 's avonds zitten er rond je hotel een heleboel leuke barretjes en eettentjes.

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:29

Grazie! ;)