vakantie ervaringen brazilie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amosje

vakantie ervaringen brazilie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:24

hallo, omdat we de winter zowat beu zijn, zijn we aan het overwegen om naar brazilie te gaan
zijn er soms nog mensen die naar brazilie zijn geweest en wat vonden jullie ervan
wij zouden graag naar pipa gaan, natal of tibau
hoor graag jullie ervaringen over brazilie
groetjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:53

O Brazilie, geweldig, ik heb mijn hart eraan verloren. Geweldig sfeertje, en goed eten. :D
Ik ben destijds dwars door Brazilie gereisd, eigenlijk zijn we het continent overgestoken en van Rio de Janeiro naar Lima gereisd. Rio vond ik erg leuk, ook Ilha Grande en Bonito zijn zeker aanraders.
Amazone-gebied hebben we niet gehad, wel de Pantanal, ook erg mooi. Nadeel alleen was dat we echt tijdens het droge seizoen daar waren en het al erg lang droog was, met als gevolg dat de halve Pantanal aan het branden was.
Ik wil zelf nog graag terug naar Brazilie en dan het Amazone-gebied meepikken.

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 19:24

had al fotos gekeken en zag er allemaal mooi uit
maar ze zeggen mij dat het er gevaarlijk is etc
heb jij hier iets van gemerkt ? want daardoor twijfel ik beetje dat mensen mij bang maken van brazilie :)

wendely

Re: vakantie ervaringen brazilie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:17

Ik ben in Fortaleza geweest en ook hebben we daar nog een rondreis gemaakt waaronder ook de amazone bezocht. Het is zeker weten een van mijn mooiste vakanties geweest heb op de rondreis zoveel mooie en bijzondere dingen gezien echt fanatastisch. Ook de strandvakantie in Fortaleza was erg leuk, vooral warm maar daar hou ik wel van :D In de stad zelf was het wel wat gevaarlijk, zolang je bij elkaar blijft en geen donkere/lege straatjes in gaat wat je hier in nl ook niet zou doen komt het allemaal wel goed :j Wat ons toen wel werd aangeraden is geen dure sierraden dragen, dus gouden ringen of oorbellen. En het hotel was best streng beveiligd maar daar merkte je tijdens het verblijf eigenlijk niets van. Voor foto's stuur maar even een pb :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:19

Dat het gevaarlijk is heb ik niets van gemerkt. Zolang je maar niet in de buiten/sloppenwijken komt, maar om daar te komen moet je echt wel een eind uit de richting gaan.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:23

Neonlight schreef:
Dat het gevaarlijk is heb ik niets van gemerkt. Zolang je maar niet in de buiten/sloppenwijken komt, maar om daar te komen moet je echt wel een eind uit de richting gaan.

Dat klopt, in Fortaleza lagen die sloppenwijken wel direct naast het centrum maar desondanks hebben wij er niet erg veel van meegekregen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:29

In Rio de Janeiro ligt het centrum in het dal naast de zee, en de sloppenwijken tegen de bergen op. Zo is het ook in veel andere Zuid-Amerikaanse steden, zeker de hoger gelegen steden (zoals bijvoorbeeld La Paz, Sucre, Cusco). Dit is omdat hoe hoger de mensen wonen, hoe slechter de lucht (zuurstofgehalte) is. Dus de rijken wonen zo laag mogelijk, de armen hoog (maar hebben wel een fantastische view over de stad). In Rio liggen de sloppenwijken echt een stuk uit het centrum. En je kunt ze ook bezoeken, er is een tour door zo'n sloppenwijk. En die is absoluut niet gevaarlijk, de mensen in die wijk zijn het gewoon en weten dat deze toerisme een belangrijke bron voor hun inkomsten is. Wij hebben dat overigens niet gedaan, wij vonden het zelf nogal cru om ons te vermaken met de ellende van een ander.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:35

Als wij vanuit het centrum met de taxi terugmoesten naar het hotel moesten we een stuk door zo'n wijk heen. De deuren gingen op slot en de taxichaffeur prakkeseerde er niet over om voor het rode licht te stoppen. Die man heeft ons toen verteld dat je er iemand om laat leggen voor een 10tje om even na te kunnen gaan hoeveel een mensen leven daar waard is; niets dus.. Maar nogmaals dat is ook het enige wat wij daarvan hebben meegekregen.

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:16

ok dan ben ik al wat meer gerust, we gaan zowieso niet naar natal of andere steden blijven gewoon in pipa gewoon beetje strand hangen. ze hebben mij idd ook al verteld om gewoon gekleed te gaan en niet de "dikke nek" uit te gaan hangen
maar het lijkt me wel een paradijsje daarom dat ik er graag eens heen wil

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:35

Topic is al wat ouder, weet niet of je inmiddels al wat hebt gevonden?

Ik ben vorig jaar naar Pipa geweest, en een dagje naar Natal. Natal was leuk maar erg toeristisch, Pipa daarintegen veel minder, en prachtige omgeving :) !

Mocht je wat willen weten, stuur me even een pb-tje, dan geef ik je een link met mijn foto's en informatie. Heb ook een mailadres van een nederlandse jongen die excursies organiseert voor een nette prijs en tientallen mogelijkheden. Hij woonde zelf in Tibau maar inmiddels misschien al wel in Natal, en heeft ons toen erg goed geholpen toen wij moeilijkheden hadden.

Oehh <3 , ik zou zelf zo weer terug gaan als mijn portemonnee zou meewerken!!!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 13:58

Ja ben momenteel in brazilie zit nu ook in pipa, heel erg leuk dolfijnen gezien, en zeer mooi weer ben blij dat ik gekomen ben, iedereen zat me dus bang te maken dat het gevaarlijk was maar de mensen zijn super vriendelijk... toch bedankt voor je reactie :)

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:38

Helemaal top :D !! Mocht je nog een excursie willen gaan doen, bijv. buggyrijden, dagje naar natal (onderweg een leuk oud mannetje en vrouwtje bezoeken en in hun prachtige tuin met fruit kijken), pb me even, dan stuur ik de gegevens van die Nederlandse jongen. Is echt de moeite waard!

Dolfijnen, ik ben jaloers <3 !! Wij zijn diverse keren op verschillende plekken gaan kijken, maar niks gezien. Mensen zijn idd erg vriendelijk. Waar zit je als ik vragen mag? Naast het 'bungalowpark in Pipa', kom even niet op de naam, zit een Restaurant met veel groen, en voorin een winkeltje. Is erg lekker eten daar! En heb je het dolfijnenbusje al ondekt? Wat ook de moeite waard is, is het resort in Pipa. Je moet geloof ik omgerekend 15 euro uitgeven daar om te mogen zijn, aan eten, drinken, massage enz. Tis echt prachtig om daar een (mid)dag te verblijven!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 22:09

De gegevens van die jongen hebben we al, ik zit in hotel morada dos ventos, ben vandaag naar een massage centrum geweest hier wat verderop was idd heel erg leuk.morgen gaan we normaal paardrijden, zal eens opletten als ik dat restaurant tegen kom gaan zo toch eten :d

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:16

Uhm, ik zei Pipa, maar volgensmij bedoel ik Tibau sorry. Het kleinste plaatsje iig.

Deze:

Afbeelding

Eet smakelijk :D

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 21:32

Hihi ok denk niet dat ik die dan tegen zou komen, morgen ga ik naar tibau zal ik er daar eens op letten

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:58

Gaaf!
aan wat voor prijzen denkt je aan met brazilie ?

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:03

@houvanutopia: bedoel je de reis zelf? Of wat je daar kwijt bent aan eten, drinken etc.?

Ik weet dat arke nu ontzettend aan het stunten is, bijv. 2 personen voor de prijs voor 1. Maar meen dat het daar nu niet het beste seizoen is om er naar toe te gaan.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:10

De reis zelf.

Niet is het regen seizoen?

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:17

Reis zelf, incl. accomodatie zal tussen de 700-1000 euro p.p inclusief alles liggen, met die actie nu scheelt het dus wel een hoop. Maar het onderhoud daar kost je bijna geen rode cent, heb in 8 dagen tijd aan eten,drinken,uitjes,excursies en de rest nog geen 200 euro uitgegeven _/-\o_ .

Geen idee of het regenseizoen is, ik ben in december geweest, was er toen super lekker weer!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 09:04

ja het is nu idd regenseizoen tot augustus, vind wel jammer dat de meeste hotels met logies en ontbijt is
maar zo is het daar niet duur om te eten
linsey heb trouwens het restaurantje van je foto gezien daar ;)
ik ga binnekort terug maar niet meer voor 9 dagen dat is te kort nu gaan we voor de 16 dagen

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:35

Ik vond het juist fijn om alleen ontbijt te hebben in het hotel, de knakworstjes van 's ochtends zaten 's avonds wel weer ergens anders in verwerkt, alles stond gewoon open in de warme lucht, niet ideaal voor rauwe groenten, ei etc.

Oeh lekker amosje, ik zou ook heel graag weer eens willen! Heb je nog dolfijnen gespot?

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 09:52

ja dolfijnen heb ik nog gezien bij tibau aan dat kleine stukje zee, en we zijn ook nog op die plek waar de dolfijnen vaak kwamen geweest daar kwamen ze echt dichtbij dat ik er zelfs beetje bang van kreeg :D soms zag je alleen een vin en dan dacht ik even " ik hoop dat het een dolfijn is "

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:11

Het ligt eraan wat je wilt gaan doen. Ik heb Brazilie ook weer op het lijstje staan voor dit jaar, de reis die ik wil gaan maken kost een goede €3000. Maar dan ga je wel heel Brazilie door met meerdere binnenlandse vluchten, en dit is zeker geen strandvakantie.