Komende zomer willen een vriendin en ik de zon opzoeken. Gewoon even een lange week weg tussen alle drukte op het werk door. We willen graag naar de zon, een mooi eiland, niet al te ver weg en we zijn geen grote feestbeesten. Wel fijn om in (de buurt van) een dorp(je) te zitten, zodat we 's avonds wat door het dorpje kunnen struinen, leuke winkeltjes of marktjes zijn nooit weg. Verder graag een leuk appartement of hotel, graag met zwembad en dicht bij zee. Ook vind ik het belangrijk dat er wat leuke excursies of activiteiten op het eiland te doen zijn, zodat we geen 8 dagen aan het zwembad liggen.
Nu gingen de gedachten eerst uit naar Griekenland, bijvoorbeeld Kos. Nu landde ik echter vorige week op het vliegveld en zag daar Fuertaventura op het bord staan. Beetje gegoogled, ligt dichterbij dat gedacht. Dus nu een beetje naar de Canarische eilanden aan het kijken.
Iemand hier ervaring mee, wat zouden goede opties zijn? We willen niet te ver weg, rond de 8 dagen, graag een goede en schone verblijfplaats. Budget rond de 600 euro voor verblijf, zonder maaltijden etc.
Volgens mij is dat 's zomers best heel erg heet daar. Dat moet je wel willen. De Canarische eilanden zijn juist erg in trek in het voorjaar of zelfs winter. Is bijv. Madeira niets voor jullie. Staat niet bekend als een feesteiland, maar wel mooie natuur best veel te zien. Een collega van mij is daar vorige zomer geweest en vond het super.
600euro voor hoogseizoen is denk niet echt een ruim budget?
Ik ben 2 jaar geleden naar Lanzarote geweest, 8dagen of een resort, logies en ontbijt en dat was zo'n 1000euro per persoon.. Wij gingen met zijn 4ren in de laatste week van juli.
lanzarote zijn wel leuke dingen te doen, zeker voor maar een weekje, fuerteventura zou ik een dag tochtje van maken, vind daar niet heel veel te doen. Of je moet van op het strand liggen houden.
Ik heb toevallig gisteren een reis geboekt naar Fuerteventura, was goed te doen qua prijs! Wij hebben 11 dagen geboekt en all-in, waren iets duurder uit, maar heb genoeg leuks in jouw budget gezien!
Ik ben er verder nog niet eerder geweest dus weet ook niet wat er precies te doen is, maar heb hier gisteren zelf ook een topic over geplaatst: [BEU] Fuerteventura Misschien heb je er iets aan.
Beide zijn prachtig maar op een andere manier. Fuertaventura is een woestijn-achtig eiland. Bergachtig, veel geiten en schapen en aan de kust vooral stadjes en dorpen. Prachtig en de golven zijn enorm mooi. Ook een paar goede natuurlijke zand stranden (wel zwarte stranden). Er worden veel surfwedstrijden gehouden en overal zie je van die surferdudes op de mooie stranden met goede branding.
Lanzarote heeft prachtige baaien, verplichte (overheidswege) laagbouw en heeft het oorspronkelijke karakter gehouden. En het heeft een prachtig vulkaan/lava-gebied wat zeer de moeite waard is om te gaan kijken. Overweldigend mooi. Geen waanzinnig nachtleven, maar wel aan de kust goede plekken om te eten en drinken, genoeg voor de toeristen te doen.
Allebei zijn de moeite waard. Maar dat geldt ook voor Tenerife, Gran Canaria en La Palma. Allemaal anders en allemaal de moeite waard.
Wij zijn zelf al op Tenerife, Lanzarote en Gran Canaria geweest. Mij trekt Fuertaventura eigenlijk helemaal niet, voor zover ik het begreep was het meer gericht op watersporters en strandliefhebbers. Was wel erg verliefd op Lanzarote vanwege het prachtige eiland.
TeeGee
Geplaatst: 21-01-11 10:41
Wat zijn jullie ervaringen met het weer eind mei op de canarische eilanden?
Ik ben op beide eilanden geweest en ik zou eerder naar Lanzarote teruggaan dan Fuerteventura. Wij zaten in het hoofdstadje van Fuerteventura en dat viel wat tegen qua strand. Het strand is wel te vinden, maar dan moet je eerst met de bus of auto erheen en het lag zeker niet op loopafstand (ja het stadsstrandje waar niks aan was). Je kan ook wat zuidelijker zitten en daar liggen de hotels aan het strand, maar daar is weer geen mooie deining.
Lanzarote daarentegen was echt super. Wij zaten aan de boulevard, maar zaten superrustig. Het strand was 5 minuten lopen en een ander strandje waar je kon snorkelen/duiken lag op 20 minuutjes lopen. Ook op Lanzarote kan je meer zien (vulkanen) dan op Fuerteventura. Let wel dat het zand gloeiendheet wordt op Lanzarote (komt door het 'zwarte zand'), dus slippers mee het strand op!! Je verbrand anders echt je voeten. Wij zaten in PlayaClub, met zwembad en superappartement. Mooie badkamer, keukentje etc. Alles was aanwezig voor een mooi prijsje. En het mooiste, je zit midden in het centrum, maar het ligt echt uit de stuit en je hebt geen last van de drukte.
Iris82
Geplaatst: 21-01-11 11:02
TeeGee schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met het weer eind mei op de canarische eilanden?
In mei ben ik er nog niet geweest, maar november, dik 30 graden op Tenerife, 25 graden op Gran Canaria en Lanzarote en mijn schoonouders waren 2 weken geleden op Tenerife en die hadden ruim 25 graden. Dus zal in mei ook wel prima zijn.
Nou, die ervaring deel ik absoluut niet met jullie. Bij ons in de familie staat Lanzarote bekend als 'Lanzarote, het weer is kl.. ' en dat is niet voor niets. We zijn allemaal in verschillende periodes/jaren geweest en we hebben allemaal regen en koud weer gehad en geen strandweer. Daar gaan we dus nooit meer naar toe. Verder wel aardig wat te zien maar precies mooi voor 1 week.
Fuerteventura zaten wij nu zelf naar te kijken om eens naar toe te gaan, maar idd, dat er zo weinig te zien is houdt ons een beetje tegen.