Rondreis + all inclusive?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Rondreis + all inclusive?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:24

Wij willen met de hele familie op vakantie, dwz. mijn zus + zwager, ouders, oom + tante, nichtjes + vriendjes en vriend + ik. Nu kunnen we niks vinden, want we willen nogal veel :Y) Mijn zus + zwager willen graag een rondreis maken, om zich vervolgens bij de rest van de fam te voegen in een all inclusive hotel (4 sterren). Dus: zij gaan eerst bijv. een week op rondreis, vervolgens komt de rest van de fam aan en voegen zus + zwager zich bij de rest in het hotel waar we dan zo'n 10 dagen willen blijven. Om het een beetje betaalbaar te houden willen mijn zus + zwager een rondreis maken in hetzelfde land als waar het hotel zich bevindt.
Nu wilden we naar Marokko, echter begint daar de Ramadan ergens begin augustus, en we willen daar 8 augustus naar toe. We lezen overal dat het niet echt een succes is om dan in Marokko te zijn, dus Marokko valt af. Nu is de vraag.. Waar is er een leuke rondreis voor zus + zwager en een mooi hotel voor de rest? Het moet ook nog enigszins betaalbaar zijn (rond de €700 pp is het streven voor het hotel), en ze moeten er niet (of niet heel streng) aan de ramadan doen.
Wij komen er niet meer uit.

Storm

Re: Rondreis + all inclusive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:30

In Egypte heb je prachtige rondreizen over de Nijl. Dan kun je de pyramides bezoeken, Aswan of Luxor. Vanuit Luxor of Caïro kun je dan met de bus naar bijvoorbeeld Hurghada waar de rest van de familie dan al zit.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:36

Ah Egypte ja. Lijkt mij heel mooi, ga ik even bekijken! Alleen zegt mn tante dat Egypte te warm is.. Maar in Marokko en Turkije is het ook warm toch? :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:45

In de zomer is het er wel heel warm ja... Maar dan ga je lekker onder een parasolletje zitten toch?
Is het misschien een optie om in het voor- of naseizoen te gaan? Daar is Egypte ook uitstekend geschikt voor.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:53

Nee dat kan niet. Iedereen werkt of studeert, en we zijn afhankelijk van de bouwvak.
Maar ik heb de temperatuur even vergeleken met bijv. Tunesie of Turkije; is bijna net zo warm. Dus qua hitte kunnen we het wel aan. Thanks voor de tip! Dit kon m nog wel eens worden :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:58

Oei, Egypte zou ik zelf niet doen in augustus, wij zijn begin juni geweest en vond het tegen het eind van de vakantie ook echt heet woorden, aan het strand/zwembad onder de parasol is het te doen, maar je moet dan niet op excursie oid willen, temperaturen van +45 graden zijn dan niks en das een beetje te veel van het goede := Maar lees nu net dat jullie het gewend zijn, dan is Egypte inderdaad wel erg mooi :)

Lastig dat de ramadan precies in augustus begint, je hoort inderdaad dat Marokko mooie rondreismogelijkheden heeft :) Kunnen ze jullie niet adviseren bij een reisbureau? Bovendien kun je dan misschien wel een fikse korting op de te boeken reis regelen, mijn ouders zijn met een groep van 16 mensen geweest en konden een leuke korting krijgen :))

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 13:00

45+ is wel heel warm :P Ik heb gekeken op een aantal sites, en daar staat dat de temperatuur tussen de 26 en 34 graden ligt. Dat is ook zo in Turkije en Tunesie. Ik ga zelf ook niet op rondreis, hopen dat mn zus het niet te warm vindt ;) Maar die hebben ook een rondreis in Thailand gedaan, daar is het ook heel warm toch?
Mijn tante werkt bij een reisbureau, we hadden een mooi hotel in Marokko voor een mooie prijs. Maarja, die ramadan dus he.. Als het Egypte wordt gaan we het ook wel via het reisbureau boeken ja.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:06

Ik denk niet dat je als toerist veel van de ramadan zal merken. Deze landen leven van het toerisme.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 14:38

Storm schreef:
Ik denk niet dat je als toerist veel van de ramadan zal merken. Deze landen leven van het toerisme.

Stomstom, in Egypte is natuurlijk ook ramadan hoor ik net van mijn zus. Zij heeft gebeld naar een reisbureau en het wordt afgeraden om tijdens de ramadan een rondreis te doen in Egypte / Marokko.
Dus.. Nog meer bestemmingen? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:43

Hoe ver willen jullie gaan?
Is Bulgarije niet wat?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 14:51

Daar doen ze ook aan de ramadan volgens mij ..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:02

In Nederland ook ;)
Bulgarije bestaat ook voor een groot deel uit een christelijk (orthodoxe) bevolking. En die doen echt niet aan de ramadan :n

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:30

Mloes schreef:
45+ is wel heel warm :P Ik heb gekeken op een aantal sites, en daar staat dat de temperatuur tussen de 26 en 34 graden ligt.

De gemiddelde temperatuur ligt daar inderdaad tussen, maar reken maar dat in de zomermaanden de temperaturen in de woestijn zomaar 45+ kunnen zijn, en met oog op excursies doelde ik daar meer op. Maar iedereen is verschillend natuurlijk, ik kan warmte best goed handelen maar werd van die echte hitte in Caïro toch wel erg naar, vond het iig geen pretje om met die temperaturen tussen de piramides te lopen :P

Sri Lanka is andere hitte geloof ik, veel hogere luchtvochtigheid.
Maar zie dat Egypte e.d. sowieso afvallen wat betreft de ramadan, hopelijk lukt het iets anders te vinden wat allemaal bij jullie past :)