50/50 vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

50/50 vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:12

Ok wij hebben een dillema en hopelijk hebben jullie goede ideeen hoe we het kunnen oplossen haha..

Ik wil graag een vakantie met wat zon, wat zee, wat zwembad, wat te bekijken, wat te wandelen door oude stadjes, wat terrassen.. Je kent het wel, zon lekkere vakantie waarin je veel doet maar eigenlijk ook weer niets haha! Ik vind het heerlijk om bv oude kastelen en ruines te bezoeken maar kan ook goed de hele ochtend op het strand liggen en de rest van de middag op het terras hangen met een lekker wijntje! Oh en dan moet het ook nog eens geen 40graden zijn.. (pfff diva :p)

Mijn vriend wilt zo'n vakantie waar je van het ene stadje naar het andere stadje gaat met een rugzakje en alles wandelen/treinen, het liefst nog een paar keer de bergen in en dan in een lekker cheap hostelletje slapen..

Nou zouden we vorig jaar door Spanje gaan treinen. En dat leek me best leuk, maar dan wel ook af en toe een keer in een lekker hotel! Maar dat zat er niet in aangezien we toen allebei niet echt geld meer hadden voor een vakantie!
We zijn toen uit eindelijk 4dagen bij mijn moeder in Frankrijk geweest en 4 dagen bij zijn moeder in Duitsland, Was ook leuk, maar ik had niet echt het gevoel van vakantie!

Dus dit jaar willen we wel ECHT op vakantie, we komen er alleen niet uit wat we dan kunnen gaan doen.. Ik hoop niet dat dit elk jaar zon probleem wordt haha..
We hadden al bedacht dat hij een 1 of 2 weken met zijn vader ging berglopen en ik dan met mijn moeder naar een lekkere zon vakantie zou gaan. Maarja zo kunnen we natuurlijk nooit samen op vakantie! En het moet ook nog dan in precies de zelfde week. Want ik zie het niet zitten om 2 weken alleen thuis te zijn en daarna zelf weg te gaan of andersom!

Dussssssss wie heeft er een ideale vakantie voor ons? Met de ideale bestemming? Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:16

Kreta :j
Toen mijn vriendje de Samariakloof ging bewandelen (16 kilometer, de gek) zat ik heerlijk met mijn boek in het zonnetje.
Verder hebben we 3 dagen een auto gehuurd en lekker rond gaan rijden. Er is genoeg te zien en te doen, veel oude stadjes met veel cultuur en lekker weer.

_Lola_

Re: 50/50 vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:18

Ja dat is ook nog eens niet zon gek idee!
Dat ik hem idd lekker wat laat bewandelen en ik dus lekker mn boeken kan lezen in de zon!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:52

Hmm kan je mij vertellen wat dat ongv kost een auto huren? Want dat klinkt ook wel goed!
Twijfel alleen of Griekenland wel het land is waar hij heen wilt haha.. Maarja wandelen en een auto huren om dingen te bezichtigen kan natuurlijk in ieder land!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:56

Is het geen optie om dit jaar jou type vakantie te doen en volgend jaar zijn zin te doen (waarbij jij dan bv dit jaar alles organiseert, en hij volgend jaar alles organiseert en regelt)? Ik kan me voorstellen dat het voor hem ook niet echt leuk is om echt alleen te gaan wandelen bijvoorbeeld.....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:03

Ik weet echt niet meer wat een auto huren kost. Ik weet wel dat we even hadden rondgekeken naar een verhuurmaatschappij en niet meteen de eerste de beste hebben genomen die om de hoek van het hotel zat, dat scheelde al veel geld. Ik weet wel dat de kosten niet zo gek hoog waren en dat het een hele gave peugeot-cabrio was! Ik vond Kreta zo leuk omdat je veel verschillende dingen hebt, we hebben op verlaten strandjes gezeten waar we niet met de auto konden komen maar een stukje moesten lopen, in oude dorpjes, en we zijn bij opgravingen geweest, in hele mooie grotten (moest de geboorteplaats zijn van een 1 of andere god) en een dag in Hyraklion, de hoofdstad.

Wat tantjeuh zegt is ook een goed idee. Doen mijn ouders (die ook verschillende wensen hebben) ook altijd.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 13:05

Nou ik denk dat als we 1 hele vakantie echt mijn dingen doen en de ander zijn dingen dat wij beide bloed chagrijnig worden! Haha.. We moeten echt iets bedenken waar we van te voren plannen dat hiuj zijn deel heeft n de vakantie en ik mijn deel!
Ik bedoel, als we een week zijn vakantie zouden houden, zou dat betekenen dat ik 7 a 8 dagen lang alleen maar moet lopen, lopen, lopen en klimmen enz.. En geloof me dat hebben we in duitsland 1 dag geprobeerd haha en nee dat was echt geen succes!

@storm: ik vind dat allemaal wel goed klinken! Ga het vnv toch maar eens voorleggen!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 11:12

Niemand nog andere ideeën? Mooie vooral niet te toeristische plekken?
Heb gister Griekenland voorgesteld maar dat was het toch niet helemaal voor hem..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:14

En toch ga je elkaars vakantie meer respecteren als je eerst de een dan de ander doet.
Nu hebben wij een heerlijke gezamelijke vakantie, omdat we elkaars vakantie respecteren.

Ik zou toch nog over spanje nadenken. Anders egypte? Of ergens anders in Noord afrika?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:23

Malta! Genoeg kunst en cultuur, je kunt er lekker wandelen en relaxen of een mix daarvan.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:50

LynnDenise schreef:
En toch ga je elkaars vakantie meer respecteren als je eerst de een dan de ander doet.
Nu hebben wij een heerlijke gezamelijke vakantie, omdat we elkaars vakantie respecteren.

Dat denk ik ook... dat je, doordat je écht een hele vakantie mee moet doen met hetgeen de andere wil, je het ook meer gaat respecteren.

Maar verder, denk misschien eens aan Kroatië? Daar kan je relatief goed met de trein doorreizen, er zijn enorm mooie kleine dorpjes, je hebt er zon-zee, maar je hebt ook bergen en bv het natuurgebied met de Plitvicemeren. Je kan bijvoorbeeld eerst het land doortrekken met de trein, om dan wat 'uit te rusten' aan één van de badplaatsen?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 12:29

Kroatie.. Ja daar had ik ook al eens over gedacht! Zal het eens even opzoeken..

@LynnDenise: Ik denk idd wel dat je daar gelijk in hebt.. Hmm ook dat maar eens voorstellen. (al ben ik bang dat het antwoord dan toch nee is haha ;-))