Op vakantie naar de Griekse eilanden. Maar naar welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Op vakantie naar de Griekse eilanden. Maar naar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 17:39

Hallo bokkers,

Ik hoop dat jullie mij informatie kunnen geven.

Mijn vriend en ik (nu 19 en 21) willen in de zomervakantie 2 weken naar een van de Griekse eilanden op vakantie. Alleen nu hebben we nog het dilemma: naar welk eiland en naar welke plaats? (en als mensen goede ervaringen kunnen delen: welke accommodatie?)

Even een lijstje van onze interesses:
- We hebben de voorkeur aan een appartement of een huisje.
- Het complex moet een zwembad hebben
- We willen graag naar een eiland waar ze mooie natuur hebben.
- We willen we graag een beetje dicht bij het (zand)strand zitten.
- We vinden het leuk als we excursies kunnen maken en als er mogelijkheden zijn om watersporten te beoefenen. (jetski, waterski enz.)
- Het moet een beetje een levendige omgeving zijn. Dus winkeltjes, restaurantjes enz. Stadjes waar je lekker rond kunt slenteren.
-Wat cultuur proeven zou ook leuk zijn.
- We zijn geen vreselijk feestbeesten qua discotheken, maar een paar barretjes/kroegen vinden wij wel leuk.

Wie kan ons wat aanraden? (eiland, plaats en of accommodatie)
Of kan ervaringen delen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:26

Als ik jouw omschrijving lees.. dan zeg ik ga naar het eiland Naxos :j :D Stadje Agos Prokopios nemen, daar heb je en het mooiste strand van het eiland, en genoeg appartementen met zwembad. Ik ben er 2 weken geweest van de zomer.. en heb nu nog heimwee terug.. ook alle watersporten kan je er doen, op 2 stranden: Mikri Vigla voor Kitesurfen / Windsurfen, St George voor alle andere :)

Als er een rijbewijs in het bezit is kun je een brommer huren bij Nikos in Agio Prokopios, dan kan je het hele eiland over. Er rijden overigens ook genoeg bussen :j

Ik had dit appartementencomplex:
http://www.pyrgosbeach.gr/

Had geen zwembad.. maar dat heb je ook niet nodig met de zee op 20 meter lopen :D
Je kan met het vliegtuig naar Paros en dan een kwartier met de boot.. of naar Athene en dan 3,5 uur met de boot. Ik had die laatste gedaan.. die boot is erg comfortabel (als je de snelboot neemt dan) :j

annepaardoes

Re: Op vakantie naar de Griekse eilanden. Maar naar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:19

Jans: Klinkt goed.
Heb je dat bij een reisbureau geboekt of verblijf en reis apart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:23

Alles apart :j reisbureau's kennen Naxos bijna niet.. jammer eigenlijk want het is er echt heel mooi :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:54

Wij zijn in 2010 naar Rhodos gegaan en vond het echt super! Je kon haast overal jetskiën, parasailen, met zo'n bananenboot etc. Rhodos-stad is ook erg leuk! En je kunt heel veel excursies doen. Je hebt een mooie vlindertuin en je kon langs allemaal baaien. Maar ik moet zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb want ben alleen nog maar naar Rhodos geweest. :D

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:17

rhodos past het beste bij jullie

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:16

Rhodos zou zeker bij jullie kunnen passen, ben daar als eerste vaantie samen met mijn vriend geweest en was een heerlijk eiland met leuke excursies. We zijn in het plaatsje Trianda geweest, gezellig met barretjes en binnen 10 minuten zit je in Rhodos stad, een prachtige oude stad met veel winkeltjes en gezelligheid. Wel is de natuur van Rhodos niet geweldig, niet lelijk maar wel droog en dor vanwege het lekkere warme klimaat. Ook zijn het vrijwel allemaal kiezelstranden, dat is typisch Rhodos, ik had er geen problemen mee, paar schoentjes aan en je voelt er niets van! Afgelopen jaar zijn mijn vriend en ik naar Corfu geweest, een prachtig eiland, super mooi groen, vol met olijfbomen en prachtige baaien! Tja, qua natuur is Corfu absoluut mooier. Wij hadden een super hotel in het plaatsje Gouvia,net als Trianda een gezellig plaatsje met winkeltjes, barretjes en vertier, en dicht bij Corfu stad. Ook dat was een super eiland, een mooie buitenrit te paard gemaakt en van de natuur genoten! Dit eiland is alleen iets minder toeristisch als Rhodos maar ik heb er een zeer fijne vakantie gehad! Beide eilanden voldoen aan jullie wensen. Mocht je meer vragen hebben kun je altijd pb sturen!

Hieronder nog wat foto's van Corfu:

http://img810.imageshack.us/img810/7507 ... 009030.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/9532 ... 009130.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/3366/v ... 009318.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/267/vaka ... 009560.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/5325 ... safari.jpg

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:01

Bedankt voor de berichtjes!

Naxos heb ik nog even gekeken, maar er zijn inderdaad maar weinig reisbureau's die reizen naar naxos aanbieden. Ik heb liever toch wel een reis die georganiseerd is door een reis bureau aangezien we beide nog niet vreselijk veel vakantie ervaring hebben :P

Rhodos lijkt mij ook leuk, maar ik denk dat de kiezelstranden dan toch roet in het eten gaan gooien (tenzij iemand mij een plaats kan geven waar zandstranden zijn). Mijn voorkeur gaat echt uit naar zandstranden. Welke steden in Rhodos hebben wel zandstranden?

Corfu had ik ook al ontdekt. Lijkt mij erg mooi!

Verder heb ik nog gekeken naar Kos en Zakynthos, maar de keuze blijft lastig :P

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:16

skiathos, zakynthos past ook bij je wensen. :) Ben echt bijna overal in griekenland geweest vanwege mijn vader van griekenland afkomt.

kreta bali of panormos past ook bij jullie omschrijving

kos is niet veel te zien... :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:20

Wij zaten in Faliraki op Rhodos en daar had je wel zandstranden. Alleen als je de zee in gaat heb je toch nog wel wat kiezels dus wij hadden wel waterschoentjes aan maar waren ook genoeg mensen zonder.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:33

Naxos past eigenlijk niet bij jullie, daar ben ik ook nog al geweest :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:39

Wat wel gaaf is mocht je naar Rhodos gaan, is naar de baaien. Deze foto's heb ik daar gemaakt van de Anthony Quinn Bay;

Afbeelding

Afbeelding

We hebben daar ook gezwommen en gesnorkeld, echt super!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:19

Naxos is voor onervaren Griekenland-reizigers niet geschikt.
Als je voor de natuur gaat, dan zou ik Korfoe of Kreta kiezen. En als je dan naar Kreta gaat niet naar Chersonissos, maar de kant van Rethymnon.
Kos en Rhodos zijn wel leuk, maar meer voor 8 dagen en niet echt voor de natuur.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:23

waarom raadt je Chersonissos af als ik vragen mag? ben daar 2jaar geleden geweest en vond het super :D
Kan je leuke excursies doen als de Samariakloof, Spinalongo, Agios Nikolaos

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:02

Ik ben ook naar Chersonissoss geweest. Als je zorgt dat je een hotel of appartement neemt dat niet aan de doorgaande weg ligt dan krijg je denk ik niet zoveel mee van de feestende mensen. Mocht je er dan toch zin in hebben kun je er altijd nog heen gaan. Of anders een dorpje om chersonissos heen? Zijn genoem mooie dorpen op dat eiland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:40

Omdat heel veel mensen denken bij Kreta aan Chersonissos. Uit de OP blijkt dat het geen hele erge feestbeesten zijn, dus vandaar mijn opmerking. Dan heb je heel veel leuke andere bestemmingen op Kreta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:43

Ik denk dat iedereen bij Chersonissos denkt aan Oh Oh Cherso.. en dat geeft imo ook een heel vertekend beeld :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:04

Dat klopt, maar Kreta is heel erg groot en daar zijn veel leuke plaatsen om op vakantie te gaan.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:36

Lesbos! :D Je denkt: Lesbos: is dat niet dat "potten" eiland? Valt reuze mee hoor! Eigenlijk heet het Lesvos en het is een superschattig eilandje, met weinig touristen. Wij zaten in Hotel Panselinos (in een app.) Van het vliegveld met de bus ongeveer een uur, terwijl het eiland hemelsbreed niet groter is dan de provincie Utrecht. Er is geen snelweg en het gebied is erg "ruig" (was een vulkaaneiland). De luchthaven ligt dichtbij de hoofdstad Mytilini, in het zuid-westen van het eiland. Wijzelf zaten in het noord-westen, konden zo de Turkse kust zien. Het stadje Molivos was het dichtsbij: schilderachtig, tegen een berg aan gebouwd. Leuke restaurantjes, zeker niet te druk. Er zijn een hoop dingen te zien. Zo is er in het westen een gebied met versteende "Sekoya Trees" reuzenbomen uit Amerika, die op mysterieuze wijze als lava-bomen zijn beland in het water, voor de kust van Lesbos. Omdat Lesbos een vulkaaneiland was, is er nog redelijk wat activiteit. Zo zijn er bronnen die heel heet zijn, maar door de samenstelling van mineralen in het water een helende werking schijnen te hebben. Wij hebben een jeep gehuurd, en zijn langs de oostkant van het eiland een stukje naar beneden gezakt. Daar zijn superschattige havenplaatsjes waar je heerlijk net gevangen vis kunt eten. De hoofdstad zelf heeft een oud Theater, en is erg schilderachtig. Ook kan er een boottochtje naar Turkije gemaakt worden, om daar lekker naar een Hammam te gaan. We hebben een ezeltocht van een halve dag gemaakt, waarbij je zelf je ezel door een droge rivierbedding moet weten te krijgen. Hilariteit alom. Watersport kan ook in Lesbos, vooral aan de westkust van het eiland. Wijzelf kwamen niet gemakkelijk bij het strand (moesten er een stukje voor lopen/rijden) maar er zijn zeker plekken op het eiland waar de hotels aan het strand staan.

Het is echt een heerlijk vakantie-eiland, ver weg van alle zuipende/lallende jongeren (met alle respect natuurlijk, die tijd heb ik gehad, en ik ga op vakantie voor mijn rust ;))

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:35

Mijn ouders is afgelopen zomer naar Lesbos geweest, het is precies als die beschrijving hierboven :D heeft ook zandstranden, is heel mooi daar, niet druk en niet duur.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:26

Ik ben zelf op Corfu, Rhodos, Kreta en Samos geweest.
Als je niet zo van het feestbeesten bent, maar wel van gezelligheid in restaurantjes, barretjes dan kan ik zowel Corfu als Samos aanraden.
Ik vond deze eilanden qua natuur, omgeving en excursies echt leuker dan Rhodos en Kreta.
Op Corfu is Agios Gordis een aanrader, ook super strand. Op Samos zijn dit Kokkari en Pythagorion.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:29

ik deacht gelijk aan zakynthos. mijn moeder is daar ook geweesten zat in een appartement.
zakynthos word ook wel het schildpaddeneiland genoemt. ;)
aan strand en zee geen gebrek.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:34

ik ben vorige zomer met een paar vriendinnen naar Rhodos geweets.
Als ik me niet vergis zijn er langs de Oost-kant van het eiland zandstranden en aan de andere kan kiezelstranden
Je kan er veel uitstappen doen
Wij zijn 2 keer met een boot weg geweest. Een keer naar de andere kant van het eiland en een keer naar ene ander eiland. Beiden waren 1,5u varen en onderweg stopte de boot zodat we van de boot in het water konden springen om even te zwemmen.
Rhodos-stad is echt gezellig :)
Wij zaten wel in een hotel

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:22

Ben vorig jaar ook op Lesbos geweest en het inderdaad zoals gimme_spurs omschrijft!
Echt een supermooi eiland! Samos past misschien ook wel bij jullie, geweldig om de watervallen te beklimmen daar! Mooie natuur, Samos stad is wel vrij druk maar genoeg andere stadjes waar je lekker kunt rond slenteren.
Chios vond ik ook een heel mooi eiland, wel veel minder toeristisch, misschien minder geschikt als onervaren griekenlandganger. Verder vond ik Skopelos, Skiathos en Allonisos ook erg mooi met mooie zandstranden

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:32

Samos! Chios en Lesbos! Allemaal vrij groen en veel te ondernemen.

Chios: Karfas heeft ook een mooi zandstrand
Lesbos: Molyvos, heel mooi vestingstadje gelegen op een heuvel. Het strand van Anaxos is vlakbij
Samos: Kokkari, Phytagorion Het zandstrand van Psili Amnos is vlakbij