Citytrip met lekker klimaat in februari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bollebeer

Citytrip met lekker klimaat in februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 12:44

Eind februari willen een vriendin en ik een paar dagen naar een leuke stad in europa of misschien marokko, egypte. Het moet er relatief warm zijn zodat we in ieder geval gewoon lekker buiten rond kunnen slenteren en nog eens op een terrasje kunnen zitten. En er moet genoeg te zien zijn om ons 3/4 dagen te vermaken. Barcelona en Rome vallen af omdat we daar recent al geweest zijn. Heeft er iemand tips voor ons?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:00

Denk dat je voor een terrasje eind februari toch wel een flink eind zuidelijk moet gaan. Marrakesh is als citytrip steeds populairder aan het worden, dat zou je kunnen overwegen. Omdat het in de woestijn ligt denk ik dat het weer er heel aardig zal zijn het hele jaar rond.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 21:45

Ja dat terrasje mag ook wel met de jas aan zijn hoor, maar dat je in elk geval gewoon even stil kan zitten zonder het koud te krijgen. Marrakesh is inderdaad wel een mogelijkheid, maar ik hoor erg wisselende verhalen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:48

Ik ben vorige week terug gekomen uit Barcelona en daar was het een graad of 15 met een zonnetje. Heerlijk! En niet zo ver weg.
Haha, ja ik lees nu pas dat Barcelona afvalt.

Istanbul een idee? Daar was het ook wel aardig weer een paar jaar terug met O&N.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:50

Ik ben naar hetzelfde op zoek dus ik lees even mee :)

Wij dachten nu aan Zuid-Spanje (Granada oid).

Anoniem

Re: Citytrip met lekker klimaat in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:01

Of Athene :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:22

Istanboel schijnt erg koud te zijn vanwege de Zwarte Zee-wind. Ga zelf volgende maand naar Andalusië en ik hoop na afloop te kunnen zeggen dat het inderdaad terrasjesweer was :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:25

Ik vond Istanbul dus helemaal niet koud. Was een graad of 10 met zon toen. Misschien is IstanbOEl iets anders?

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:25

@ Jans, hoe vond jij Athene? Ik heb er namelijk negatieve verhalen over gehoord maar dat ging vooral over de smog en dat is in februari natuurlijk niet zo.
Ik heb ook al zitten denken over Sevilla, daar schijnt veel te zien te zijn en volgens mij moet het er ook niet al te koud zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:26

Athene is in de zomer heel heet.. maar het is een erg mooie stad, vandaar dat je beter inderdaad in februari / maart kan gaan :)

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:26

In februari moet je wat weer betreft ook in de Zuid Europese steden mazzel hebben.
Ik heb 8 maanden in Malaga (Andalusie) gewoond. Daar heb ik eind februari dagen mee gemaakt, waarbij we heerlijk op een terrasje aan het strand konden zitten, maar een maand later was het koud en nat weer. (onder de 10 graden)

Malaga is overigens niet zo'n bekende stad, maar wel leuk en makkelijk bereikbaar.
Daarvandaan kan je ook prima het achterland ontdekken of naar andere plaatsen aan de kust gaan. (bijv. Marbella)

Sevilla is erg mooi. Er zijn genoeg mooie plaatsen in Andalusie.

Istanbul is al genoemd, is echt een aanrader! En mocht het weer tegenvallen, dan kan je altijd even een Turks badhuis in duiken om op te warmen.

Als je in februari naar een leuke stad binnen Europa wilt gaan, moet je dat niet doen omdat je opzoek bent naar mooi weer. In dat geval moet je het echt een stuk verder zoeken. Heb je een zin om verder weg te gaan, focus je dan op de dingen die je er kunt doen en heb je toevallig mooi weer, dan is dat een meevaller.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:33

Ik heb net met die vriendin samen gezeten en waarschijnlijk wordt het toch Marrakesh.
Istanbul staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar daar ga ik denk ik toch liever wat later in het jaar heen.
Het was trouwens ook nooit de bedoeling om op vakantie te gaan voor de zon, maar ik wil gewoon graag een dag buiten rond kunnen lopen zonder echt last te hebben van de kou, dus dat het onder de 8 graden is ofzo.