Ik ben net vanmorgen geland na een paar dagen shanghai. Heb niet echt geshopt maar je hebt overal grote winkelcentra met de duurste merken. Alleen schijnt het daar duurder te zijn dan in NL.
We zijn met een treintje onder de rivier door gegaan naar het Aquarium en daarna net voor de schemer inviel naar boven gegaan in de Tower. We zijn naar een circus geweest ala Cirque du Soleil. Mooie verlichting maar had wel meer van oa de slangenmensen verwacht. Mijn vriend is eerder naar een ander circus geweest en die scheen daarin beter te zijn. Verder naar een dierentuin buiten de stad. En gewoon de stad door gestruind oa een antiekmarkt, old town en een dierenmarkt. Taxi is niet duur, ook eten is goedkoop. Alleen wordt er weinig engels gesproken dus zorg ervoor dat je kaartjes hebt met je bestemming in het chinees. Of bijv wegenkaarten. Heb me er geen moment onveilig gevoeld, ook de taxidienst is goed geregeld. Ze rijden alleen wel op het scherpst van de snede, oversteken is ook op zebrapad bij groen licht nog steeds uitkijken omdat alles doorrijdt. Met eten gewoon aanwijzen wat je iets lijkt, is het niks dan bestel je voor een paar euro gewoon wat anders. Wifi is overal aanwezig, oa Starbucks, hotels etc.