Fangio schreef:Als je toch zoveel tijd hebt kun je misschien ook doen wat wij hebben gedaan: Met de auto door Zweden omhoog, een lus door Finland maken, Noordkaap en dan door Noorwegen weer terug naar beneden. Wij hebben dat in 3 weken gedaan en het was echt geweldig mooi.
Hangt trouwens een beetje van jezelf af wat het best is, een groot eind met de boot of gewoon met de auto. Wij hebben voor de auto gekozen omdat je dan onderweg zelf kan bepalen waar je stopt, of je kan eens een omweg maken als er iets interessants in de buurt is (wij zijn naar het 'officiele' huis van de kerstman geweest bijvoorbeeld) We vonden dat je met de boot zo 'vast' zit aan de stops van de boot enzo. Maar dat is dus persoonlijke voorkeur
Dit had ik precies zo kunnen schrijven. Wij hebben een camper gehuurd en zijn gaan rijden. Geweldige vakantie gehad. We hebben vanaf Denemarken de brug naar Zweden genomen. Op de hoogte van Jokkmok zijn we de Finse grens overgegaan en hier een paar dagen rondgekeken. Ik wilde zo graag naar Noorwegen toe dat we voor Finland niet zo veel tijd hebben genomen. Wel nog bij de kerstman op de koffie geweest. Eenmaal op de Noordkaap aangekomen, stonden we op de meest noordelijke camping van de wereld en hebben we met een bootje om de echte Noordkaap gevaren. Het toeristische Noordkaap plateau vond ik niet zo geweldig (en is dus niet eens de echte Noordkaap) Vlak bij de camping hebben we de mooiste wandeling gemaakt naar de "kirkeporte", een natuurlijk ontstane brug met een prachtige uitkijk op de zonsopgang.
We zijn langs de kust weer afgezakt en via zweden weer naar huis gegaan.
oh ja, wees maar niet bang dat je geen rendieren tegen gaat komen