Ik weet wel een villa voor je, maar dat is wel tussen Albufeira en Faro in, dus als je graag gaat stappen lijkt me dat niet echt een optie.
Via Ryanair kun je goedkope tickets boeken. Verder heeft D-reizen ook een afdeling op de site waar particulieren hun villa kunnen aanbieden. Misschien staat daar iets voor je bij?
Verder is het erg leuk om een auto te huren om de omgeving te bekijken. De echte leuke strandjes zijn namelijk niet bij Albufeira, maar juist daarbuiten. Mocht je daar tips over willen hebben, dan hoor ik het wel!
Qua stappen, er zit daar een tentje die vaak live muziek heeft met een mooie soort van lounge tuin. Erg leuk! Ik weet alleen niet meer hoe het heet...
Mocht je nog willen paardrijden, volgens mij zit er tussen Albufeira en Quarteira een manege die ook buitenritten maakt. Het zit in ieder geval vlakbij de internationale school. Strandritten zul je niet kunnen maken, volgens mij mag je daar nergens te paard het strand op. Althans, niet in het hoogseizoen.
Overigens hebben wij ook eens een keer met vrienden een villa gehuurd via belvilla, en dat is erg goed bevallen!