Leuke vakantiebestemming voor twee vriendinnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Leuke vakantiebestemming voor twee vriendinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 01:32

Nou, de titel zegt het al.
Mijn vriendin komt volgend jaar terug van een jaar Canada. Zij is tegen die tijd 18, ik nog net 17.
We willen samen op vakantie in de zomer, voor een of twee weken ongeveer.

We zijn bepaald niet op zoek naar oh oh Cherso taferelen, dat is écht niet ons ding. Kroketjes/frikandelletjes eten bij Piet's friet in het buitenland om 7 uur 's ochtends terwijl we straalbezopen zijn zegmaar :+
We houden wél van feesten en uitgaan dus helemaal uitgestorven hoeft het ook weer niet te zijn! Maar gewoon niet te overdreven, gewoon relax, goede muziek, drankje erbij, maar wel veilig.
Echter; we houden ook van de nodige cultuur/natuur en de nodige rust! Stranden die overlopen van de toeristen, waar je amper nog merkt dat je in zee bent omdat het zooo vol is van de mensen, dat willen we dus niet.. We zijn overigens wél op zoek naar een beetje zon/zee/strand...
We willen ons ook een beetje veilig kunnen voelen.. Dus een veilig land is erg gewenst!
Het liefst overnachten we in een appartementje/hotelletje.
Verder houden we enorm van shoppen!

Erg belangrijk is de prijs, we moeten het zelf betalen en we zijn maar jong... Dus het moet echt wel betaalbaar zijn!
We wilden eigenlijk enorm graag naar Rome, waar ik jaren gewoond heb, maar de overnachtingen daar zijn immens duur...

Dan maar op zoek naar iets anders!
Suggesties?

*edit: we hebben dus geen rijbewijs ;) voor de duidelijkheid :P
ik ben tegen die tijd nog 17 en mn vriendin is dan echt pas net 18 en net terug uit canada

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:13

Toen ik van die leeftijd was, ben ik voor het eerst samen met een vriendin op vakantie naar het buitenland geweest. Onze reis ging naar Egypte, Sharm el Sheikh. Sharm el Sheikh ligt aan de Rode Zee en is een erg toeristisch maar gezellig plaatsje. Je kunt er vooral ’s avonds lekker rondstruinen langs alle winkeltjes, bazaars en cafeetjes. Ook zijn er een aantal gave discotheken voor als je een avondje leuk wil gaan stappen. Qua cultuur/natuur kun je een jeepsafari/quadsafari/kameelsafari door de Sinai-woestijn maken of het St. Katharinaklooster bezoeken. Wij zijn zelf ook nog een dag naar Cairo geweest om de piramides te bekijken.
Het hotel zelf was vrij luxe en all-inclusive. Het kon wel eens druk zijn bij het zwembad of op het strand, maar het was niet helemaal volgepakt. Makkelijk was dat we alles bij de hand hadden en zo nog extra konden genieten van de zon.
Wij betaalden toen wel een flinke prijs voor een weekje, maar toen hebben we niet verder gekeken dan ons neus lang was. :+ Tegenwoordig zie ik steeds goedkopere reisjes naar Egypte.

Niet alleen Sharm el Sheikh is leuk natuurlijk, je kunt ook kijken voor Hurghada, Marsa Alam of nog andere badplaatsen in Egypte..
Turkije, Tunesië, Griekenland (en dan bedoel ik niet Chersonissos maar een ander leuk stadje :Y) ) zijn ook leuke en zonnige aanraders…

Jaimyliefje

Re: Leuke vakantiebestemming voor twee vriendinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:15

Dat klinkt wel goed, bedankt. :)
Ben ook nog benieuwd naar andere suggesties, maar dit helpt me wel al op weg!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:41

Malta misschien? Mijn zusje is daar met een vriendin geweest toen ze 17 was en dat is ze goed bevallen.

De Griekse eilanden verschillen ook heel erg in sfeer. Ik ben destijds o.a. op Paros en Ios geweest. Paros was ongeveer wat jij zoekt (daar heb ik een dag of 10 een heerlijke vakantie gehad), Ios was toen één dronken feestbende (daar zijn we dan ook niet lang geweest). Maar dat is al heel lang geleden, geen idee wat daar nu de leuke eilanden zijn.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:50

Ik ben afgelopen zomer met mijn vriend naar Tenerife geweest. Daar zijn natuurlijk wel toeristen, maar het eiland is ontzettend mooi en er is heel veel te zien! Wij hebben toen de eilandtour gedaan die o.a. langs de vulkaan en andere "moet je gezien hebben" plaatsen gaat. Ook het Loro Parque is een echte aanrader! Ook hebben we een boottocht gemaakt waarbij we dolfijnen en (kleine) walvissen gezien hebben, met jongen!

Als je in (eind) augustus gaat, dan scheelt dat vaak ook al heel erg in prijs! maar ja, dan moet je wel net kunnen ;)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 11:52

Hm, ja, het plan is wel om eind augustus te gaan, zo de laatste twee weekjes als het ff kan.
Want dan kunnen we nog festivalletjes bezoeken en werken in de rest van de vakantie om geld te sparen voor onze trip :)

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:25

Misschien wat meer richting de Balkan? Met een paar vriendinnen ben ik een aantal jaar geleden, toen we ook absoluut geen lloret de mar taferelen wilden, eerst naar Pula gegaan en daarna naar Medulin. Het toerisme is daar wel opkomend en het zal waarschijnlijk steeds meer op spanje gaan lijken aangezien gogotours etc er tegenwoordig ook heen gaan. Toch hebben wij het daar heerlijk gehad, eind augustus is sowieso al een stuk rustiger.