Barcelona, fijne hotels/ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Barcelona, fijne hotels/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:05

Hoi hoi!

Ik wil samen met een vriendin begin juni een paar dagen naar Barcelona.
Wij zijn dan net klaar met onze examens en dan willen we er graag even tussenuit!
Ik ben nu volop opzoek naar een leuk hotel dat goed bereikbaar is vanaf het centrum maar wat ook niet te ver ligt van het strand. Maar ik kan niet echt iets vinden wat ook niet te duur is. Ik kom al gauw rond de 500 euro uit en misschien hebben jullie nog ideetjes voor een leuk hotel :D

Als we willen gaan zijn we beiden 18.
Mijn ouders zeiden ook dat een losse vlucht met bijvoorbeeld Ryan air misschien wel fijn was en dan los een hotel boeken. Ook iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt! :)

First_Unique

Re: Barcelona, fijne hotels/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:36

hoi bir,

tip.... Ik heb een supergoeie reisadviseuse in huis he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:38

Hotel Cortès, Santa Ana 25, 08002 Barcelona.
Zijstraatje van de Rambla dus op spuugafstand van alles, maar doordat het in een zijstraatje zit slaap je wel lekker rustig.
Klein hotelletje maar 't is netjes en schoon. Ontbijt is bij de buren, klein restaurantje. Bereikbaar via de tussendeur op de benedenverdieping.
Erg vriendelijke en servicegerichte medewerkers.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:43

De truc met goedkope vluchten zoeken is dat je je niet op een datum moet vastpinnen, maar je tripje moet laten afhangen van de data dat er goedkope vluchten zijn. Met ryanair kan je prima vliegen.

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:44

Hoi kijk eens bij hotel colors in barcelona.
Onwijs net hotel, aardig personeel en een heerlijk ontbijt. Het ligt net buiten het centrum, maar vlak bij de metro.
Je kan heerlijk slapen, en voor in de warme maanden er is gewoon airco in je kamer.
Wij hadden een 3dagen kaarten gekocht, was echt ideaal. Met zo'n kaart kan je met de bus en metro, je komt echt overal!
Kijk welke kleur je moet hebben, en in de metro zelf wordt heel duidelijk aangegeven bij welke halte hij stopt. Het is nog beter en simpeler dan in nederland
Als ik er weer heen gaan, ga ik zeker weer terug naar dat hotel!
Idd losse vlucht boeken, wij waren heen met een spaanse maatschappij gegaan en terug met een ned en waren 100 euro kwijt + het hotel wij waren nog geen 200 euro kwijt voor 4 dagen en we zijn echt door heel barcelona en overal doorgeweest.
Kijk eens op skyscanner, daar staan ook andere maatschappijen op uit het buitenland, en je hoeft niet bang te zijn. Geen 1 slechte maatschappij komt schiphol binnen ;)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:43

Ik heb vorig jaar oktober drie nachten in hotel 'Catalonia Albinoni' gelogeerd. ( http://albinoni.barcelonahotels.it/?source=googleh )
Prima hotel, kamers wat donker en je kunt geen prachtig uitzicht verwachten, maar alles was schoon en goed onderhouden. Ontbijt was prima, hotel zag er mooi uit en we werden er goed geholpen.

Vooral over de ligging van het Hotel ben ik erg te spreken, het ligt in een paralelstraat van de Ramblas en vlakbij Place de Catalonya. Je zit redelijk centraal, de Ramblas en Place de Catalonya zijn gemakkelijk aan te lopen en op Place de Catalonya kan je de metro pakken naar andere plekken in Barcelona.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:08

Ook ik heb in een hotel direct aan de Ramblas gelogeerd (hotel 1898)! Ideaal, je zit bij vele hotspots in de buurt en er is daar altijd wel wat te beleven!

Tip: doe een excursie per fiets! Je ziet een hele hoop op één dag en het is echt ontzettend leuk om zo de stad te verkennen. Ook de hop-on-hop-off-bus is een echte aanrader. Want daarmee rijd je o.a. langs het Olympisch stadion en het stadion van Barcelona. Loop trouwens ook de overdekte markthal aan de Ramblas eens binnen. Je kijkt je ogen uit!

De airportbus stopt trouwens o.a. bij het plein aan de Ramblas (Placa Catalunya).

Barcelona is in ieder geval echt een geweldige stad! Veel plezier!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:12

Ik ben net terug van Barcelona, wij zaten in cuitat, een klein maar erg schoon en luxe hotel. We hadden zelfs een bad én supergoede douche. De straat uit en je zat op de Rambla. Erg goed ontbijt en vriendelijk personeel.

http://www.tvtrip.nl/barcelona-hotels/c ... 3godWXmUpA

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:33

Ik weet niet of je perse in een hotel wilt, maar ik weet anders nog een leuke B&B waar ik zelf vorig jaar met mijn moeder ben geweest. Precieze prijs weet ik niet, kan ik aan mijn moeder navragen. Je krijgt daar ontbijt, verder zelf voor je eten zorgen(logisch bij een B&B natuurlijk :P) Het is een nederlandse mevrouw die je dus ook goed dingen kan uitleggen, verder kregen wij ook nog een eigen huissleutel mee zodat we op elk moment van de dag in en uit konden lopen. Het is vlakbij de metro waarmee je zo in het midden van de stad en het strand bent. Vanuit je slaapkamerraam kun je bijna het dak zien van camp nou

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:41

Wat leuk! En wat goed dat je nu al zoekt.

Ik heb in Barcelona gewoond :) Qua hotels ben ik fan van http://www.hoteles-catalonia.com/en/home.jsp. Ze zijn erg netjes, en de prijs valt mee. Goedkoop vliegen naar vliegveld El Prat (niet Girona) kan ook oa via easyjet en transavia.

Andere tips: Als je goed en goedkoop wilt eten, ga dan NIET naar de Ramblas, maar kijk in de zijstraatjes. Het is een goed teken als er veel locals zitten en de menukaart (ook) in het Catalaans is. mjum!

En houd je van koffie, neem dan eens een cortado/tallat! Dat is een espresso met een beetje melk, en echt Spaans. Veel plezier alvast op vakantie!