Dagje Kuala Lumpur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Dagje Kuala Lumpur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 13:07

Inderdaad, 1 dagje! 8 uur om precies te zijn. :))

Net m'n ticket geboekt terug naar Nieuw Zeeland maar een dag in Kuala Lumpur. We hebben 8 uur om daar iets te gaan doen,
eigenlijk 12 maar ook weer inchecken ed. Dus 8 uur over om daar de boel te gaan verkennen!

Heb al wat rondgevraagd/gekeken, maar ben benieuwd of Bokt nog leuke ideeen heeft. Ook qua visum ed?

Thanks in advance! :)

marleeniej

Re: Dagje Kuala Lumpur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:10

Hee, ik ben toevallig 2 weken geleden een paar dagen in Kuala Lumpur geweest! Wat heel handig is, is de standaard hop on/hop off bus! Gaat overal langs, goedkoop en erg makkelijk. Een andere optie is gewoon een taxi huren voor een dag, maar dan moet je zelf uitzoeken waar je heen wilt.

Hou er wel rekening mee dat het erg druk kan zijn op de wegen en het vliegveld best ver uit de stad ligt ( zo'n 60km )

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 13:14

Ja, las ik al. Maar desnoods is het gewoon een rondritje met een taxi door de stad; zie je toch wat en ben je even uit de vliegtuigmodus. :D Hoe zit het met het visum, lees verschillende dingen namelijk. Thanks!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 03:20

Ik was onder de indruk van die Hindoeistische tempel (Batu Caves) net buiten de stad,met een taxi goed te doen!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:55

ik ben ook in Kuala Lumpur geweest, ik was van amsterdam onderweg naar Bali, met tussenstop op Kuala Lumpur. Helaas had ik toen maar 5 uur, inclusief inchecken enzo. Had dus geen tijd om van de luchthaven af te gaan

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:02

Rond welk tijdstip ben je in Kuala Lumpur? De twintowers zijn zo gaaf om te zien s avonds!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:05

Ik heb in Singapore gewoond en ben een paar keer naar KL geweest.
Er is een gaaf vogelpark dat je kan bezoeken, de twintowers zijn leuk en je kan er goed shoppen.
Zorg wel dat je een goede veilige taxi hebt en geen louche figuur die met zijn eigen auto voor taxi speelt.
Veel plezier.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:17

Je visum krijg je gewoon op de luchthaven bij binnenkomst, hoef je niks voor te regelen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:51

Ook niet voor te betalen?

Ik ben land om 6 uur 'sochtends en 'savonds om 9 uur vertrekt mn vlucht weer. :j

Thanks voor alle tips!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:50

Nope ik hoefde niks te betalen!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 07:23

je krijgt inderdaad een dagvisum zonder kosten.
Ben daar ook een dagje geweest. Ben met de trein naar kuala lumpur gegaan en daarna met de taxi naar de winkels.
Ik had 13 kilo handbagage en ik was als 19 jarig westers meisje in mijn eentje. Eenmaal op dat vliegveld kwamen allemaal mannen die zogenaamd mij wel gratis de stad wilde laten zien. Was net of ik honing aan me reet had, voelde me niet op mijn gemak.
Op de terugweg had ik een taxichauffeur en die zei ja ik breng je naar het vliegveld(ik had gezegd dat ik naar het treinstation wilde) hij zo voor het zelfde geld naar het vliegveld, dus ik nee ik wil naar de trein. Toen wilde hij me nog belazeren met geld. Was blij dat ik weer veilig in het vliegtuig zat.

Als je samen reist zal je daar geen last van hebben.

Ik heb in het centrum een paar een massage genomen bij van die vrouwtjes. Was echt lekker na zo'n vlucht en nog goedkoop ook :P

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:41

_Rebec: ik heb dus juist helemaal geen last gehad van opdringerige mensen of wat dan ook. Taxichauffeurs zijn boevenvolk, waar ook ter wereld. Altijd opletten dat je in een taxi met meter stapt, dan kan er ook geen discussie ontstaan!