Ik ga volgend jaar een week naar Bangkok. Wat móet ik echt gezien hebben, wat zijn gave plekken en waar kun je het gezelligst eten en het beste shoppen?
eten kan je overal )) en dat is nog superlekker ook
bangkok op zich is een vreselijke drukte. wat wil je zien ??? je kan een dag gaan fietsen )) of met de boot de Chao Phraya rivier afvaren. winkelen is leuk in de grote shopping mall,s en vergeet de marktjes niet )))
Je kan de presidentiële paleizen bezoeken en tempels etc. Maar pas daarbij op dat het niet al te warm is want dat is best veel lopen in de zon. Wij zagen daar een van de wachten bijna van zn stokkie gaan door de warmte haha...
Verder zijn de lokale marktjes heel leuk. Ons hotel lag aan de rand van Pat Pong (als ik het goed schrijf) Daar he je een heel leuk marktje maaaaaar dat is ook het hart van de sexindustrie in Bangkok. Er werde nde meeste creatieve dingen aangeboden maar als je nee zei deden ze ook niet moeilijk ofzo. Geen gepluk aan je lijf als je op de marktjes nee zegt zoals je wel eens ziet in noord afrika.
En verder ja er is zo veel te doen...
sassefras
Geplaatst: 18-12-10 13:48
mmmm pat pong is voor mij toch wel de afrader , daar moet je eigelijk juist niet heen willen
Wat Phra Kaeo is mooi, kan je gelijk het paleis bewonderen ,Het Lumpinipark is ook erg leuk om doorheen te sjouwen
Ik zit nu dus in Bangkok en het is echt heel erg gaaf. Ik heb een fietstocht gedaan door de stad en met een bootje de rivier over en dan door de natuur gefietst. Heel erg leuk om te doen en je ziet heel veel.
Chinatown is leuk, Koa San Road en verder moet ik nog zelf gaan rondkijken. Wij zijn ook naar de Golden Mountain geweest, waar je over de hele stad kan uitkijken en in Siam.
Idd een fietstoch met Co is harstikke leuk, en die kan ja al boeken op hun site. En de rivier opvaren met een bootje de sloppenwijken ingaan, ook heel mooi om te zien. En de floating market is heel apart, zeker een aanrader. En ga maar alvast sparen het kost daar allemaal vrij weinig. De taxi kost ook niks, maar laat je niks aanpraten over dat de winkels gesloten zijn. Gewoon daar heen gaan waar je heen wilde gaan, hun krijgen namelijk geld als ze je naar een andere winkelstraat brengen. En tempels ook mooi. Maar zou ze niet allemaal doen, op een begeven moment lijkt alles een beetje op elkaar. Trek geen rokje aan of topje. JE krijgt anders vieze kleding om je zelf te bedekken.... Dat je op moet passen met oversteken kan ik ook alleen maar aanbevelen haha, het is daar verschrikkelijk druk.
-Een fietstocht! -Het paleis -Baiyoke sky tower! (Hele hoge toren met een super uit zicht over de stad waar je evt op kunt lunchen!) -Wat Traimit (mooie tempel met boeddha met lange geschiedenis! ) Hier kan je je ook laten inwijden door een monnik. -China town!
En als je nog tijd over heb zou k ook even buiten Bangkok gaan naar de drijvende markt of/en de riverkwai!
De absolute nummer 1 must-do is de Chatuchak market. Grootste markt van Azië - en met groot bedoelen ze dan ook echt gróót. Echt alles is er te krijgen, helemaal fantastisch voor souvenirs en natuurlijk om de sfeer op te snuiven. Het is een weekendmarket, dus alleen in het weekend open, en gedeeltelijk overdekt (maar op z'n thais). Ga er vroeg heen, als het bloedheet is is het echt niet leuk meer, maar dit moet je gedaan hebben. Je komt er gewoon met de skytrain - Monchit station.
Cowgirl
Geplaatst: 05-01-11 19:58
Die floating market ligt buiten Bangkok en is een en al toerisme. Er is niks meer over van de orginele floating market. Ik vond er niks aan en heb me dood zitten ergeren in het bootje. Het was er zo druk met toeristen dat er file op het water was.
Stip op 1 staat voor mij de fietstocht van Co van kessel maar boek dan wel de gehele dag!
Aan het einde van KaoSangroad kan je Thaiboksen met echte hippe Thaise mannetjes. Je zweet je kapot, ik had nog dagen spierpijn, maar als je een beetje stoer bent wil je dat meemaken!
Co van Kessel is ook heel tof!
Een dagje je laten rondrijden door een tuctucdriver kan ook prima, zorg dat je goed onderhandelt en wil niet te veel en niet te snel en je hebt een toffe dag!
Mijn oom is gezagvoerder bij de KLM, vliegt regelmatig naar bangkok en hongkong en blijft daar een aantal dagen en vliegt dan door naar Taipei of weer terug. Zal het is aan hem vragen, al zit hij op het moment geloof ik daar, en als hij terug komt vlieg ik ook net weg veel plezier in ieder geval!
Ik ben in 2006 naar Bangkok geweest en ik vond vooral die shoppingsmalls super gaaf. Ook hebben wij gegeten in het hoogste gebouw van Bangkok op de 80e etage ofzo. Daar zit een restaurant en dat was heel erg leuk. Prachtig uitzicht over de stad.
Verder een boottochtje over de rivier is ook erg leuk. Wat wij wel een nadeel vonden, was dat wij soms enkele uren erover deden om naar mooie plekken toe te gaan, omdat er heel vaak files waren.
Neem eens contact op met Ernst Otto van Greenwood Travel. Is een Nederlander die vanuit Bangkok zijn reisbureau leidt. We hebben daar 3 dagtours gedaan (en daarna doorgereisd naar Koh Chang) waarvan de klong tour mij toch wel het meeste is bijgebleven. Met verschillende bootjes voer je over de klongs, diverse stops en een lunch bij een restaurantje direct aan de rivier. Verder hebben we ook gefietst en de trein tour gedaan. Die vond ik persoonlijk het minst van alles. De trein en het spoor zelf was wel iets unieks, maar het dorpje waar we heen gingen vond ik minder geslaagd. Kwam misschien ook omdat ik me niet helemaal lekker voelde en dan is een visafslag niet het meest geslaagde om overheen te moeten lopen.
Iets unieks is de bergdorp belevenis, hier moet je echter een paar dagen voor uittrekken, dus ik weet niet wat je verder allemaal nog in de planning hebt.
Verder moet je een keer de tuktuk nemen (laat je dan eens verrassen door waar de chauffeur je naartoe brengt, kan soms heel leuk uitpakken. Ze krijgen van sommige bedrijven namelijk provisie als ze klanten aanbrengen en de klant krijgt dan vaak een rondleiding. De chauffeur blijft gewoon op je wachten, dus je komt altijd weer terug) ook de watertaxi is een erg leuk vervoermiddel.
Overnachten zou ik doen in het Prince Palace hotel, je loopt het hotel uit en zit direct op de Thaise markt. Het hotel ligt zelf aan een niet toeristische straat en dat maakt het juist zo leuk.
Met eten zou ik heel voorzichtig zijn, zeker met de kraampjes langs de weg. Het kan wel, maar wees selectief en geef aan dat de producten echt goed doorgebakken moeten worden. Ziek worden van het eten kan ook een andere keer nog wel .
die fietstocht staat ook op ons lijstje. we zijn op de heenreis 2 nachten in Bangkok en op de terugreis ook 2 nachten. Dus ik blijf mee lezen hier voor meer leuke ideeën
Vue
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-11 13:23
Hartstikke bedankt voor alle nieuwe tips weer! het wordt waarschijnlijk in juli, 7 of 9 dagen. (ligt aan de beschikbare vluchten)
editje:
Hotel krijg ik via KLM, geen idee welke maar meestal zijn het goede/luxe hotels.
Greenwoodtravel raad ik je indd erg aan! Daarmee hebben wij ook een geweldige reis gehad 2 jaar geleden! Dan kan je ook nog daar ter plekke excursies /tours boeken of annuleren evt. als het toch niet uitkomt. Ook kun je er je vervoer ergens heen regelen. Super handig allemaal, en super service. www.greenwoodtravel.nl
Fietstocht is inderdaad heel leuk! Maar ik raad je aan om veel water mee te nemen. Het is al een tijdje geleden dat wij er waren en ik weet niet of dit in de buurt ligt maar je moet echt naar de Floating market gaan!