Engeland welk deel? Hond gaat ook mee :-)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Engeland welk deel? Hond gaat ook mee :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:56

Aflopen april zijn we een weekje met de hond naar Sussex geweest, in een heel knus en erg hondvriendelijk guesthouse in Seaford, dat is een plaatsje langs de witte rotsen vlakbij Brighton. Was helemaal geweldig, echt een ontzettend mooie omgeving, met mooie natuur, maar ook veel reuring, gezellige dorpjes, openluchtmuseumpjes enz. Was echt super geregeld in het pension voor de hond, en zij hadden zelfs met diverse restaurants en pubs een lijst opgesteld waar je je hond mee naar binnen mocht nemen+ een hele lijst met museumpjes en dergelijke waar honden ook welkom zijn. Verder verbaasde het ons hoe vriendelijk we overal ontvangen werden met hond, zelfs in Brighton leek men het doodnormaal te vinden in een pub dat we vroegen of de hond mee naar binnen mocht. Werd zelfs meteen een waterbak aangerukt :9 Verder heerlijk kunnen wandelen door de weilanden, bos, strand en witte kliffen. En verder altijd wel wat leuks om te doen, we zijn namelijk ook niet van die megafanatieke wandelaars, maar gewoon mooie wandelingen met de hond. Onze hond vond het helemaal geweldig :-) (als iemand meer info wilt over bovenstaand, vraag het me gerust!)

Nu willen we komend voorjaar (denk eind april ongeveer, of ergens rond die tijd) nog een keer naar Engeland, er is wel heel veel op internet te vinden over hondvriendelijke accomodaties enz. Alleen ik weet dus gewoon even niet op welk gebied ik moet zoeken! Ik kan gewoon geen keus maken, en over de meeste gebieden vind je wel plussen om er heen te gaan op van die VVV achtige sites, maar ja dat roepen ze allemaan en zie door de bomen het bos even niet meer.....

En aangezien er op bokt best veel reislustigen zijn, dacht ik probeer het hier 'ns!

Wie heeft er nog aanraders? En wie is er vaker met hond geweest en weet leuke plekken?

Iris82

Re: Engeland welk deel? Hond gaat ook mee :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:04

Ga naar het New Forest National Park! :)

Offe, Dartmoor of Exmoor, maar dan zit je een stuk westelijker.
Heerlijk wandelen, vol leuke kleine schilderachtige plaatsjes, vriendelijke mensen.
Echt super.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 20:09

Thanks voor je reactie :-)

Zijn afgelopen jaar al een dag in het New forest geweest, en was iid mooi! We zouden daar eerst een week verblijven, maar toen werd het toch East Sussex. Ik weet niet of ik echt een week in het NNP zou willen verblijven. Ik houd ook wel erg van die glooiende weilanden met ontelbare schapen en af en toe een stuk bos (hmmm lekker duidelijk he ;( )

Zijn er veel plaatsjes rondom D'Moor/E'moor? We houden namelijk ook wel erg van reuring (echt rustzoekers zijn we eigenlijk niet) Dat vond ik eigenlijk erg leuk aan Sussex, dat er naast ruimte en natuur ook veel te doen is (dorpjes, museumpjes etc)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:25

Ow joh, dan zou ik echt naar D'moor / E'moor gaan! Past helemaal in jullie straatje zo te lezen.
Je kunt jezelf daar helemaal prima vermaken, het zit vol met leuke dorpjes, kasteeltjes echt helemala geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 20:33

wauw mooi <3 thanks voor het plaatsen van de foto's :-)

Heb al ff zitten googlen, en iid spreekt me zeker aan! afstand is met een overnachting ook prima voor hond te doen. Ik ga nog ff verder struinen :-) Ook ff kijken op het gebied van honden, de laatste keer waren er echt best veel buitenmuseumpjes enz. waar hond mee mocht, dus dat was wel echt erg leuk :-) Al vind ik gewoon lekker rondtoeren en af en toe terrasje/pub ook niet verkeerd :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 08:23

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 14:25

thanks voor de tip weer!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:01

Ja, de exmoor is bijzonder mooi <3 . Echt mijn droomplek op aarde :) . Met hoeveel mensen ga je op vakantie?
Vrienden van mij wonen midden in Exmoor National Park (droomlocatie <3 ) en verhuren een deel van hun boerderij: lange link
Schitterende locatie waar je dus direct buiten in de Exmoor staat. Of honden ook zijn toegestaan weet ik eigenlijk niet. Misschien is dat na te vragen?

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 12:58

bedankt voor je reactie :-) we zijn maar met zn 2en+hond. Zag er mooi uit die boerderij (wish I had one...;-) ) maar beetje te groot voor ons.